Bezpiecznym i bardzo skutecznym odkamieniaczem jest ocet spirytusowy zmieszany 50/50 z wrzącą wodą,tak na początek przepłukałem nagrzewnicę bez jej wyjmowania.Garnek z wodą i octem postawiłem na turystycznej kuchence gazowej aby ciągle było gorące( bardzo ważne) ,pompa od pralki za 10 zł z alledrogo ,wąż do nagrzewnicy i drugi powrót z powrotem do garnka i tak zostawić na pół godz.Kiedyś zastosowałem coś kupionego w sklepie moto i przeżarło nagrzewnicę i rurkę na wylot.Najpierw sprubował bym takie płukanie bo z wyciągnięciem nagrzewnicy jest sporo roboty.
freefly napisał(a):Co trzeba lać i z jaką częstotliwością, żeby "zakakamienić" układ chłodzenia?
Wodę z kałuży?
pocieszny napisał(a):do odkamieniania można używać wielu rzeczy, tak jak z czajnikiem jak nie wiesz spytaj mamy/dziewczyny/żony (niepotrzebne skreślić), ocet, kwasek cytrynowy to takie lekkie (łagodne) odkamieniacze, tzreba temperatury żeby zadziałały dobrze, ale chyba jest to najlepszy sposób żeby mieć odkamienioną nagrzewnicę
Tomkin napisał(a):Z 14,3V przy włączonym na maksa nawiewie spokojnie schodzi do 11V.Zresztą po obrotach też widac.
pocieszny napisał(a):Tomkin napisał(a):Z 14,3V przy włączonym na maksa nawiewie spokojnie schodzi do 11V.Zresztą po obrotach też widac.
to raczej świece żarowe
bo każda ciągnie 20A a są 4 i grzeją dość długo
Tomkin napisał(a):Ja to muszę głębiej rozkminić,najlepiej przy flaszcze
MAVV napisał(a):wyjąłem nagrzewnice niedrożna , szlauchem nie poszło . moze temu nie grzał
pocieszny napisał(a):pytanie zasadnicze, wieje bardzo słabo ciepłym powietrzem ale jak przełączysz na "zimne" to dmucha mocno??
czy też dmucha mocno ale letnim powietrzem??
jeśli nawiew na grzaniu jest słaby, to prawdopodobnie zasyfiona jest nagrzewnica z zewnątrz, wystraczy przedmuchać i wymyć, jeśli wieje mocno to może być zakamieniona (ale musiał byś używać wody kranowej do chłodnicy i auto też by się grzało bo chłodnica też byłą by zasyfiona), lub zapowietrzona
do czyszczenia nagrzewnicy trzeba ją wyjąć tak czy siak, inaczej się nie da, warto sprawdzić jeszcze sterowanie, i przeczyścić kanały z syfu (można się zdziwić ile tego się zbiera)
do odkamieniania można używać wielu rzeczy, tak jak z czajnikiem jak nie wiesz spytaj mamy/dziewczyny/żony (niepotrzebne skreślić), ocet, kwasek cytrynowy to takie lekkie (łagodne) odkamieniacze, tzreba temperatury żeby zadziałały dobrze, ale chyba jest to najlepszy sposób żeby mieć odkamienioną nagrzewnicę
piotr R napisał(a):Wisko w Montku kręci cały czas wyraźnie słychać moment w którym załącza na sztywno. Jeśli masz sprawny termostat to bez znaczenia. w 3.1 wskazówka stoi w połowie skali bez względu na temperaturę zewnętrzną . Jeździłem od -30 do + 40 ciężki teren wysokie góry długie podjazdy. Jeśli spada poniżej to problem z termostatem.
Możliwe że zegar ci przekłamuję.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości