PRZEKAŹNIK NAPIECIA

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Re: PRZEKAŹNIK NAPIECIA

Postprzez Serg » 26 kwi 2016, 10:14

Rozkład nożeĸ ma ten sam, ale niestety nie pasuje :cry:
Isuzu Monterey 3.1 LTD, +2", KL78 32", EGR, Superwinch, Safari, ARB
Avatar użytkownika
Serg
Moderator
 
Posty: 959
Dołączył(a): 21 paź 2008, 09:46

Re: PRZEKAŹNIK NAPIECIA

Postprzez montek83 » 26 kwi 2016, 19:35

w moim jakiś magik zmontował przekaźnik z MB. Jak na razie działa.
Załączniki
20160426_182307.jpg
20160426_182307.jpg (228.94 KiB) Przeglądane 2993 razy
20160426_182256.jpg
20160426_182256.jpg (203.57 KiB) Przeglądane 2993 razy
Opel Monterey 95' 3,1 TD
montek83
 
Posty: 23
Dołączył(a): 05 mar 2013, 11:30

Re: PRZEKAŹNIK NAPIECIA

Postprzez gumirek » 27 kwi 2016, 19:12

Ten przekaźnik to na schemacie K79 (źródło - schematy 92-95 podane przez Sylwka). Wygląda na to, że jest to przekaźnik włączający lampkę kontrolną alternatora i parę innych kontrolek (od paska rozrządu, filtru paliwa itp.) Wystarczy prześledzić odnośnik 1732 w pełnej dokumentacji. Gdy styki przekaźnika są zwarte do masy, uruchamia on pośrednio też inne przekaźniki, których przeznaczenia nie sprawdziłem. Bez niego auto kaput, dlatego wydaje mi się dziwnym rozwiązaniem, żeby tak wiele zależało od takiego zwykłego przekaźnika kontrolki ładowania.

Przekaznik.gif
Przekaznik.gif (46.66 KiB) Przeglądane 2966 razy

Wracając do tematu, wyprowadzenie nr 1 z alternatora na wejście nr 5 przekaźnika to pewnie środek gwiazdy uzwojenia alternatora. Jeżeli ładowanie jest, to różnica napięcia między tym punktem a masą, albo tym punktem a VCC wynosi połowę napięcia alternatora czyli 6-7,2V. W omawianym przypadku cewka przekaźnika akurat jest podłączona z drugiej strony do masy (wyprowadzenie nr 4). Gdy brak ładowania, wyprowadzenie nr 1 jest zwarte do masy i świeci nam się na desce cała dyskoteka. W momencie, gdy alternator zaczyna ładować, styk nr 1 zwierany jest z nr 3, przez który podane jest zasilanie VCC i kontrolka nie świeci, bo wskaźniki z drugiej strony są właśnie zasilane z VCC. Pozostałe rozgałęzienia tego wyjścia we wskaźnikach deski rozdzielczej są odseparowane przez diody, które wówczas polaryzują się w kierunku zaporowym i pozostałe wskaźniki żyją już własnym życiem, spełniając właściwe dla nich funkcje.

Temat przerabiałem dorabiając przekaźnik ładowania do Łady 2107. Tam fabrycznie odpowiednia kontrolka istniała nawet z żarówką, lecz jedynym brakującym ogniwem był właśnie przekaźnik i fragment instalacji od alternatora. Radziecka maszyna została za to wyposażona w woltomierz na desce, a podłączenie dodatkowej kontrolki ładowania pewnie zostało uznane za burżuazyjną fanaberię.

Reasumując, moim zdaniem wystarczy wykorzystać dowolny przekaźnik kontrolki ładowania, który posiada uzwojenie przeznaczone do podłączenia pod punkt zerowy gwiazdy uzwojenia alternatora (cewka zasilana napięciem ok. 6-7,2V). Bardzo popularne rozwiązanie, występujące w większości samochodów z tradycyjną (nie naszpikowaną elektroniką) instalacją elektryczną. Ja dobrałem przekaźnik z Tavrii, bo był identyczny jak ten, który powinien być w Ładzie, ale to była taka brzydka metalowa puszka.

Z pewnością można znaleźć taki przekaźnik w zwykłej plastikowej obudowie za parę złotych z jakiegoś popularnego samochodu. Moim zdaniem działałby nawet ten radziecki ;)
Opel Monterey LTD '95/96 3.2 - 6VD1
Avatar użytkownika
gumirek
 
Posty: 409
Dołączył(a): 29 paź 2008, 17:42
Lokalizacja: Lublin / Biała Podl.

Re: PRZEKAŹNIK NAPIECIA

Postprzez Serg » 04 maja 2016, 13:11

Gumirek jak zawsze :)2 :)2
W między czasie przyszedł mi nowy za rozsądną kase.
Załączniki
13120826_10154162319412188_1549247123_o.jpg
13120826_10154162319412188_1549247123_o.jpg (126.64 KiB) Przeglądane 2923 razy
13106590_10154162317977188_1783927886_o.jpg
13106590_10154162317977188_1783927886_o.jpg (34.55 KiB) Przeglądane 2923 razy
Isuzu Monterey 3.1 LTD, +2", KL78 32", EGR, Superwinch, Safari, ARB
Avatar użytkownika
Serg
Moderator
 
Posty: 959
Dołączył(a): 21 paź 2008, 09:46

Poprzednia strona

Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości