IFS na sprężynie

Wykonałeś coś nietypowego przy swoim samochodzie lub planujesz przeróbki przy samochodzie a nie wiesz jak się za to zabrać?

IFS na sprężynie

Postprzez FFK » 03 maja 2016, 19:26

Czy przerabiał ktoś, czy może wie jak przerobić przedni zawias, aby pozbyć się drążka i wrzucić sprężynę? Czy taka konstrukcja nie radziłaby sobie lepiej w terenie - wykrzyż większy itp?
Isuzu Trooper 2000r 4JG2 :)

Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 730
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: IFS na sprężynie

Postprzez PiotrR » 03 maja 2016, 21:04

Sprężyna nie zrobi nawet 50% tego co może drążek.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: IFS na sprężynie

Postprzez FFK » 03 maja 2016, 21:30

Mógłbyś jaśniej? Nie wiem jaka jest zależność między pracą w terenie zawieszenia na sprężynie, a drążkiem. Pytam z czystej ciekawości ponieważ słyszałem, że na sprężynie łatwiej zrobić lift i dobierając sprężynę nie będzie tak sztywno jak w przypadku podkręconego drążka.
Isuzu Trooper 2000r 4JG2 :)

Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 730
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: IFS na sprężynie

Postprzez PiotrR » 03 maja 2016, 22:30

Drążek ma o wiele większy zakres pracy. Podkręcając fabryczny drążek napinasz go przez co robi się sztywniejszy. Można wymienić na inne, w ofercie widziałem tylko sztywniejsze.Zakres pracy wahacza ograniczają odbojniki i fabryczny to ogarnia.Jak byś musiał gdzieś dalej i z dużym obciążeniem to zamów sztywniejsze, np + 200kg
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: IFS na sprężynie

Postprzez FFK » 03 maja 2016, 22:59

Czyli przeróbka z drążka na sprężynę jedynie może zwiększyć komfort jazdy przy lifcie?
Isuzu Trooper 2000r 4JG2 :)

Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 730
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: IFS na sprężynie

Postprzez PiotrR » 03 maja 2016, 23:12

Dobrze dodany drążek też jest komfortowy.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: IFS na sprężynie

Postprzez pawel126 » 04 maja 2016, 12:24

FFK napisał(a):Czy przerabiał ktoś, czy może wie jak przerobić przedni zawias, aby pozbyć się drążka i wrzucić sprężynę? Czy taka konstrukcja nie radziłaby sobie lepiej w terenie - wykrzyż większy itp?


Wg mnie wykrzyż lepszy nie będzie i może rozwalić się przegub. Kumpel kombinuje w Nisanie ale nic ciekawego nie wychodzi i coraz częściej mysli o patrolu ;)
Ostatnio widziałem fajnie zrobioną Toyotkę na mostach Patrola i takich wahaczach http://allegro.pl/wahacz-przedni-land-r ... 69033.html
skok 60 cm przód 40 tył :)2
Monterey 3.2 V6+LPG 97r. LTD BF AT 265 75 R16
Monterey 3.1 D 97r. LTD - sprzedany.
Jeep XJ 2,5 TD 99r. - Malatesta Kaiman 31x10,50 R15 + T-MAX EW-12500
Avatar użytkownika
pawel126
 
Posty: 564
Dołączył(a): 17 wrz 2009, 08:46
Lokalizacja: Toruń

Re: IFS na sprężynie

Postprzez pocieszny » 04 maja 2016, 12:45

to mały bezsens, tojka na resorze ma większy wykrzyż :)21 o ile zawias zdrowy a nie klapnięty całkiem :)2
a ogólnie tył na wahaczu takim a nie na wielolinku to już kompletnie bezsens :)21 to zawias wychodzi jak w pajero tam się nic nie krzyżuje ;)
zresztą czego chcecie od krzyżowania się montka? tak wam wykrzyżu brakuje? rockcrawling zaczynamy uprawiać? :)21 zamiast takich kombinacji lepiej blokade lub 2 załorzyć prędzej się przyda, a auto dalej będzie się dobrze po czarnym prowadzić :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3901
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: IFS na sprężynie

Postprzez pawel126 » 04 maja 2016, 14:15

Jam do montka nic nie mam, ostatnio wyrównałem przód bo po wnikliwym pomiarze 1,5cm był niżej z lewej ... tylko teraz lekko w prawo ciągnie. Pewnie trzeba zbieżność sprawdzić - czy opuścić go? :D
Fajna sprawa te drążki 20min roboty i równiutko a jak klapna sprężyny albo resor to dupa :)3
Wykrzyż to ja bym w jeepie poprawił. Nic nie chce się popsuć jakoś ;) to może trzeba coś poprawić/polepszyć :D
Monterey 3.2 V6+LPG 97r. LTD BF AT 265 75 R16
Monterey 3.1 D 97r. LTD - sprzedany.
Jeep XJ 2,5 TD 99r. - Malatesta Kaiman 31x10,50 R15 + T-MAX EW-12500
Avatar użytkownika
pawel126
 
Posty: 564
Dołączył(a): 17 wrz 2009, 08:46
Lokalizacja: Toruń

Re: IFS na sprężynie

Postprzez Gocu » 04 maja 2016, 14:25

Trooper/Monterey już na seryjnym zawieszeniu daje dużo większe możliwości niż większość terenówek.
Ostatnio miałem porównanie z Dyskoteką +2", Jeepem XJ +4" i Terracanem +2". Tamte były na MT, mój na słabiutkich AT, a pomimo to Trooper dawał radę porównywalnie lub lepiej niż one :)
Jest: Opel Monterey 3,5v6, 2000r., Yokohama AT 235/85r16
Był: Nissan Patrol GR Y60 2,8td, 1996r., Fedima 285/75r16
Był: Isuzu Trooper 2,6i, 1991r., BFG MT 33x12,5
Był: Uaz 469b, 2,445l, 1990r
Avatar użytkownika
Gocu
 
Posty: 507
Dołączył(a): 12 paź 2011, 19:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: IFS na sprężynie

Postprzez FFK » 04 maja 2016, 18:57

Z tą przeróbką to nie chodzi głównie o wykrzyż, czy o skok zawieszenia, ale o zwiększenie komfortu jazdy. Ma być lift 3 cale, a zarazem w miarę miękko co przy napięciu drążka odpada, ponieważ strasznie sztywny się robi. Ma być wysoko, miękko i tyle. Jakbym zostawił drążek, a dołożył sprężynę? Sprężyna ma zmniejszyć napięcie drążka nie będąc główną a jedynie wspomagającą. Kolega coś takiego robi we frocie i zastanawiam się, jak to się w ogóle będzie miało z tym wszystkim, sam zastanawiam się nad liftem i zastanawia mnie ten projekt.
Isuzu Trooper 2000r 4JG2 :)

Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 730
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: IFS na sprężynie

Postprzez PiotrR » 04 maja 2016, 20:33

Mam za sobą różne próby usprawnienia Montkowego zawieszenia.Doświadczenie zebrane na własnej dupie i portfelu mówi mi że to co dała fabryka + 2'' bez udziwnień jest najlepsze.
Na fabryczne sprężyny bez problemu załadujesz 500kg ,wszelkie + 200 czy 300kg zabierają komfort i zmniejszają wykrzyż.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: IFS na sprężynie

Postprzez Hinek » 10 cze 2016, 11:14

Podniesienie przodu o więcej niż +2 bez opuszczenia przedniego dyfra mija się z celem, bo półosie będą pod zbyt dużym kątem i przeguby powiedzą pa pa. Ponadto np.u mnie przy +2 robi się problem z geometria. Koła zaczynają się ustawiać /--\ mimo wyjętych wszystkich blaszek regulacyjnych.
Montaż sprężyn do IFS jest niemożliwy. Pomijam samą przeróbkę ramy, ale sprężyna musiałaby opierać się o dolny wahacz - a co z półośką? Gdyby opierała się o górny - mocowanie wystawało by ponad maskę :D
Pozdrawiam
Hinek Monterey 3.1 LTD 93r
Hinek
 
Posty: 181
Dołączył(a): 30 paź 2012, 23:29
Lokalizacja: Gdynia

Re: IFS na sprężynie

Postprzez pawel126 » 10 cze 2016, 12:01

Monterey 3.2 V6+LPG 97r. LTD BF AT 265 75 R16
Monterey 3.1 D 97r. LTD - sprzedany.
Jeep XJ 2,5 TD 99r. - Malatesta Kaiman 31x10,50 R15 + T-MAX EW-12500
Avatar użytkownika
pawel126
 
Posty: 564
Dołączył(a): 17 wrz 2009, 08:46
Lokalizacja: Toruń

Re: IFS na sprężynie

Postprzez PiotrR » 10 cze 2016, 20:11

lift 2'', jakiś MTk, koło na bagażnik, chrom-rurki w koło i mamy Jeepa jak malowanie ;) po co wydawać kasę na G klasę.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: IFS na sprężynie

Postprzez pocieszny » 11 cze 2016, 19:23

po co wywalać koło na gabażnik :)21 chrom stelaż na zderzak
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3901
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów


Powrót do Pomysły, Porady, Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości