problemy z odpaleniem silnika- świece żarowe?

"Dziadek" / "Kanciak"

problemy z odpaleniem silnika- świece żarowe?

Postprzez tom » 12 maja 2010, 12:41

Witam, jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość..
Otóż mam problem z odpaleniem mojego Isuzu silnik 2.8 TD rocznik 91 którego posiadam rok czasu. Do tej pory odpalał bez zarzutu. Kręcę rozrusznikiem i nie chce odpalić, oczywiście dokręcam mu ssanie. Czy to jest problem ze świecami żarowymi może? Dodam że raz czy dwa udało mi się go odpalić ale jak na chwilę zapaliła się kontrolka świec żarowych i zgasła, natomiast przeważnie jest tak że jak przekręcam kluczyk to wcale się ta kontrolka nie zapala. Czy tam jest jakiś przekaźnik od świec który je załącza, a bez niego jak źle działa to silnik nie odpali? Gdzie szukać przyczyny, co mam sprawdzić?
tom
 
Posty: 22
Dołączył(a): 11 maja 2010, 17:24

Re: problemy z odpaleniem silnika- świece żarowe?

Postprzez siwy » 12 maja 2010, 21:18

myślę że dobrze kombinujesz. Najprościej to zagrzej świece 5-10 sekund na krótko i zobacz czy odpali.
Troper Magic II 2,8 tdi 91r.
siwy
 
Posty: 35
Dołączył(a): 07 lut 2010, 12:36

Re: problemy z odpaleniem silnika- świece żarowe?

Postprzez MAVV » 12 maja 2010, 21:32

jest przekaznik po lewej stronie stojac przodem do auta . sa trzy , chyba ten w srodku , przewod do swiec idzie na scianie grodziowej ( groby )
2.5 td5
Avatar użytkownika
MAVV
Moderator
 
Posty: 1573
Dołączył(a): 06 sty 2009, 23:45
Lokalizacja: olsztyn

Re: problemy z odpaleniem silnika- świece żarowe?

Postprzez mariojura » 13 maja 2010, 08:57

A ja myślę, że to nie wina świec. To jest silnik na bezpośrednim wtrysku świece nie są mu potrzebne do odpalania w takich temperaturach. Nawet więcej. W Trooperze czujnik wyłącza grzanie świec powyżej zera tak więc mignięcie kontrolki to normalny objaw (u mnie też tak jest) chyba, że dzieje się tak również przy mrozach. Przy 10 czy 15 stopniach to nawet silnik na wtrysku pośrednim po dłuższym kręceniu by odpalił. Ja sprawdziłbym najpierw elektrozawór na pompie i jego instalację.
Trooper 2.8TDI
mariojura
 
Posty: 208
Dołączył(a): 16 paź 2008, 08:43
Lokalizacja: Ogrodzieniec, Jura Krakowsko Częstochowska

Re: problemy z odpaleniem silnika- świece żarowe?

Postprzez tom » 31 sie 2010, 00:24

A w którym miejscu znajduje się ten elektrozawór na pompie wtryskowej, jak go rozpoznać?
Rzeczywiście to nie jest problem świec żarowych - łączyłem je na krótko i zagrzewały się ale silnik nadal nie odpala. kolega poradził żeby właśnie sprawdzić ten elektrozawór, najlepiej odkręcić któryś wtrysk i sprawdzić czy paliwo pompa podaje, tak też zrobiłem, wygląda że to wina tego elektrozaworu - nie podaje paliwa na wtryski..
tom
 
Posty: 22
Dołączył(a): 11 maja 2010, 17:24

Re: problemy z odpaleniem silnika- świece żarowe?

Postprzez mariojura » 31 sie 2010, 14:41

Otwórz maskę, zajrzyj od lewej strony silnika pod kolektorem ssącym masz pompę. Na pompie zauważysz elektrozawór z zielonym (chyba) kapturkiem. I to nie jest ten :)21 . Ten o który chodzi siedzi dokładnie pod nim i nie jest zbyt dobrze widoczny.Sprawdź najpierw zasilanie do niego na załączonym zapłonie. Jeśli dochodzi to dopiero wydłub zawór i sprawdź. Powodzenia w naprawie.
Trooper 2.8TDI
mariojura
 
Posty: 208
Dołączył(a): 16 paź 2008, 08:43
Lokalizacja: Ogrodzieniec, Jura Krakowsko Częstochowska

Re: problemy z odpaleniem silnika- świece żarowe?

Postprzez max667 » 01 wrz 2010, 19:38

Nie wiem czy to Ci pomoże, ale napiszę może się przyda...
Dzisiaj rano mój tropek pierwszy raz mnie zawiódł w bardzo nieodpowiednim momencie (miałem zawieźć moją latorośl na rozpoczęcie roku szkolnego) i nie chciał odpalić tak jak by w ogóle nie dostawał paliwa. Jako że diesel'a wcześniej nie miałem, a tego mam od niespełna 2 miesięcy nie bardzo mogłem obczaić co "go" ugryzło... wczoraj normalnie dojechałem do domu ( no prawie normalnie- ostatnie 1,5km mam po polnej drodze i po ostatnich deszczach nie wygląda za bardzo ciekawie :shock: ).
Po dłuższych oględzinach znalazłem (chyba?) winowajcę, spadł wężyk (końcówka pęknięta i lekko nadgryziona już "zębem czasu") z tego usrtrojstwa na zdjęciu:
Obrazek
Na szczęście drobny zapas w długości tego wężyka pozwolił na skrócenie go o jakieś 10mm i nałożenie na miejsce. Przy okazji przejrzałem pozostałe wężyki i zlikwidowałem nieszczelność ( było słychać syczenie) na połączeniu z niebieskim zaworkiem ( widać go na drugim zdjęciu obok skrzynki z bezpiecznikami) ;)
Po tych drobnych zabiegach ( i naładowaniu akumulatora :lol: ) sprzęt zagadał normalnie :)2

Tak przy okazji... wężyk zaznaczony strzałką to gdzieś powinien być podłączony? Bo u mnie sobie wisi... :?:
Obrazek
Obrazek
ISUZU TROOPER '90 2,8 TDI
Avatar użytkownika
max667
 
Posty: 123
Dołączył(a): 09 lip 2010, 22:18
Lokalizacja: świętokrzyskie

Re: problemy z odpaleniem silnika- świece żarowe?

Postprzez mariojura » 04 wrz 2010, 18:02

Nie sadze żeby ten wężyk który zaznaczyłeś na pierwszym zdjęciu miał coś do odpalania. W normalnych warunkach ten wężyk i co za tym idzie biały siłownik nie pracuje. Zaczyna pracować dopiero po naciśnięciu magicznego guzika (silnik ze spiralą) podgrzewanie silnika. Ten siłownik zwiększa tylko dawkę paliwa w czasie gdy inny siłownik zamyka wydech. W czasie pracy silnika możesz spokojnie go odpiąć i nic się nie zmieni. Myślę, że to raczej to drugie syczenie i ładowanie akumulatora. Co do drugiego zdjęcia to masz przecież podłączony wężyk.
Kolego tom naprawiłeś bom ciekaw przyczyn awarii.
Trooper 2.8TDI
mariojura
 
Posty: 208
Dołączył(a): 16 paź 2008, 08:43
Lokalizacja: Ogrodzieniec, Jura Krakowsko Częstochowska

Re: problemy z odpaleniem silnika- świece żarowe?

Postprzez max667 » 04 wrz 2010, 21:15

Myślę, że to raczej to drugie syczenie i ładowanie akumulatora

Być może... co do ładowania akumulatora, to na początku był ok, po prostu po ~15min ( z przerwami na zaglądanie pod mache) kręcenia w końcu padł ;)
Co do drugiego zdjęcia to masz przecież podłączony wężyk

Z jednej strony tak... druga końcówka wisi w tej plątaninie wężyków między tymi zaworkami a obudową filtra powietrza.
Był bym wdzięczny jak by ktoś luknął u siebie gdzie on powinien być podłączony.
Obrazek
ISUZU TROOPER '90 2,8 TDI
Avatar użytkownika
max667
 
Posty: 123
Dołączył(a): 09 lip 2010, 22:18
Lokalizacja: świętokrzyskie

Re: problemy z odpaleniem silnika- świece żarowe?

Postprzez mariojura » 05 wrz 2010, 12:50

Oj nie chce się szukać :)3 .Co by nie powielać w kółko - viewtopic.php?f=2&t=875
Trooper 2.8TDI
mariojura
 
Posty: 208
Dołączył(a): 16 paź 2008, 08:43
Lokalizacja: Ogrodzieniec, Jura Krakowsko Częstochowska

Re: problemy z odpaleniem silnika- świece żarowe?

Postprzez tom » 05 wrz 2010, 23:52

Tak, wreszcie znalazłem przyczynę awarii, przy okazji dziękuję koledze mariojura. Rzeczywiście przyczyną był elektrozawór na pompie wtryskowej ale on był sprawny tylko nie dochodził do niego prąd, po podłączeniu jego na krótko silnik od razu zapalił. Wydaje się że przyczyną jest jakiś zaśniedziały przekaźnik odpowiedzialny za dostarczenie prądu do pompy wtryskowej lub immobiliser jeśli takowy tam jest zainstalowany? Naprawiam ten samochód blacharsko od jakiegoś czasu i po kolei wszystko rozbierałem, więc jeśli chodzi o pomoc mogę coś doradzić, na mechanice się natomiast znam mało..natomiast nie przeczę podoba mi się ten samochód.
tom
 
Posty: 22
Dołączył(a): 11 maja 2010, 17:24

Re: problemy z odpaleniem silnika- świece żarowe?

Postprzez mariojura » 07 wrz 2010, 08:26

Cieszę się, że mogłem pomóc i powodzenia w poszukiwaniu prądu.
Trooper 2.8TDI
mariojura
 
Posty: 208
Dołączył(a): 16 paź 2008, 08:43
Lokalizacja: Ogrodzieniec, Jura Krakowsko Częstochowska


Powrót do Isuzu Trooper I (1983-1991)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości