problem z obrotami 3,2 benzyna

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

problem z obrotami 3,2 benzyna

Postprzez kaczak » 29 wrz 2016, 22:04

witam ponownie
w moim RS-ie od niedawna mam taki oto problem
silnik to 3,2 benzyna /lpg
od jakiegos czasu silnik po odpaleniu wchodzi na wysokie obroty tak 2500-3000
i nie chce z nich zejsc
podejrzenie padło na silniczek krokowy
stary został wyczyszczony jednak bez rezultatu, tak wiec podmieniłem z drugiego ( wiem ze dobry) nic to nie zmieniło, podczas pracy silnika odłaczałem wogóle silniczek tez bez zmian obroty sa wysokie
te obroty raz utrzymuja sie cały czas , nawet podczas jazdy a innym razem spadaja i jest normalnie podczas jazdy tylko na postoju ida w góre.
taka sytuacja ma mniejsce zarówno na benzynie i gazie
jest jeszcdze cos takiego ze jak samochód pracuje na gazie i go na gazie zgasze po czym che go szybko uruchomic to ewidentnie zalewa sie benzyna i cięzko go odpalic, ale jak zgaszony zostanie na gazie i odczekam 30 minut to na benzynie odpala normalnie
jezeli przed zgaszeniem silnika przełacze go na z LPG na PB to autko za kazdym razem ładnie odpala, oczewiscie windujac obroty do 3000prm
macie moze jakies pomysły gdzie moze jesze tkwic problem
mi jeszcze do głowy przychodzi czujnik temperatury, bo jak silnik odpalany jest z nocy to mam wrażenie ze obroty sa duzo nizsze??
pozdr
kaczak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 05 sie 2013, 23:05

Re: problem z obrotami 3,2 benzyna

Postprzez pocieszny » 29 wrz 2016, 22:47

kaczak napisał(a): czujnik temperatury

stawiał bym na to, miałem identyczne objawy ale u mnie nawarstwiło się też kilka innych problemów, ale obroty naprawiła wymiana czujnika temperatury dla komputera :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: problem z obrotami 3,2 benzyna

Postprzez freefly » 30 wrz 2016, 13:12

kaczak napisał(a):podejrzenie padło na silniczek krokowy


Przed montażem silniczka krokowego, trzeba wyciągnąć czop maksymalnie i zamontować silniczek, a następnie zresetować ECU (wyjąc bezpiecznik na minutę) na włączonej stacyjce. Odpalić silnik i poczekać na adaptację przepustnicy przez ECU. Jeśli nie pomoże, to szukaj nieszczelności, gdzie lewe powietrze się dostaje. Wątpię, żeby miało to coś wspólnego z czujnikiem temperatury.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: problem z obrotami 3,2 benzyna

Postprzez kaczak » 30 wrz 2016, 18:30

ok, dzieki za rade , a możesz napisać który to jest ten bezpiecznik od ECU
pozdr.
kaczak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 05 sie 2013, 23:05

Re: problem z obrotami 3,2 benzyna

Postprzez freefly » 30 wrz 2016, 21:08

kaczak napisał(a):ok, dzieki za rade , a możesz napisać który to jest ten bezpiecznik od ECU
pozdr.


Odłącz aku. Będzie ten sam efekt.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: problem z obrotami 3,2 benzyna

Postprzez pocieszny » 30 wrz 2016, 21:57

w zasadzie bez znaczenia bo przed odpaleniem ECU powinien sam sprawdzić wychylenia zaworu wolnych obrotów,
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: problem z obrotami 3,2 benzyna

Postprzez kaczak » 01 paź 2016, 20:01

witam ponownie
niestety problem mam dalej , ten sam a nawet doszedł drugi :(
ale po kolei :
1. z tymi obrotami podejrzenie padło na silniczek krokowy, jako ze mam 4 troopery wszystkie w benie postanowiłem posprawdzac przekładajac z kazdego do RS-a silniczek i niestety poprawy zadnej nie ma, odłączałem aku i nic, odłaczałem silniczek i nic:( zero zmiany obroty dalej wchodza na 2000 do 3000 tys
sadze ze to nie wina silniczka bo chyba wszystkie nie byłby zesrane
wykrecałem grzybek zgodnoie zrada kolegi z forum, po odpaleniu grzybek sie chował troche ale obroty były wysokie.
kolejnym podejrzanym jestr sonda, jeszcze zaprzyjazniony gazownik twierdzi ze gaz moize rozwalac mapsensor i abym pojezdził na benzynie i sprawdził czy jest jakaś róznica, zrobiłem na benie ze 100 km ,ale róznicy nie ma
2 drugi problem to taki ze wpadł mi pedał sprzegła w podłoge , podejrzenie padło na wysprzeglik, czy jest jakis prosty sposób weryfikacji jego stanu bez wyciagania go ??
pozdr
kaczak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 05 sie 2013, 23:05

Re: problem z obrotami 3,2 benzyna

Postprzez pocieszny » 02 paź 2016, 09:28

wyciągnięcie zajmuje 15 minut i jest sprawą dość prostą, jeśli auto podniesione nawet windy nie trzeba :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: problem z obrotami 3,2 benzyna

Postprzez kaczak » 02 paź 2016, 18:14

hejka, ponownie

w sprawie obrotów temat chyba ??? załatwiony
jak sie okazało trzy silniczki były nie dokońca sprawne
ale udało mi sie ( mam nadzieje) z tych trzech złozyc jeden który ładnie chodzi ( jak narazie)
obroty sie ustabilizowały :)
ale , podczas zabawy dostrzegłem jedna rzecz
mianowicie jezeli odkrece grzybek do maksymalnej długosci i odłacze wtyczke , czyli włozony sam silniczek bez sterowania to takze obroty sie ładnie stabilizują
w zwiazku z tym , czy np: jak mi rozwali sie znowu ten krokowiec to czy taki patent jest na dłuzsza mete mozliwy???

jesli chodzi o wysprzeglik to biore sie za dziada jutro :):)
pozdr
kaczak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 05 sie 2013, 23:05

Re: problem z obrotami 3,2 benzyna

Postprzez pocieszny » 03 paź 2016, 11:54

z silniczkiem robisz prosto, ustalasz obroty jakie Cie interesują i odpinasz wtyczkę, masz wtedy stałe obroty jałowe, bez "ssania"
na forum opisywałem jak zrobić silniczek za 19 pln czy coś koło tego ;) więc bez tragedii :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: problem z obrotami 3,2 benzyna

Postprzez Morti » 05 paź 2016, 09:49

Co do wysprzeglika kupisz nowy TRW taniej jak uzywke, chyba placilem kolo 50zl za noweczke a zestaw naprawczy chyba 30zl.
Było: BMW: E36+2xE34+E39 TDS touring+E39 TDS Sedan; Mazda 929 3.0 V6; Mituwisi Colt 1.3; Kawa ZX-6R 636; Renault G. Espace 2.0 16V; Honda VTR1000;
JEST:
BMW: E36 TDS
Opel Monterey 3.2 V6 '93
Fiat Ducato Scolabus 2.5td
Mituwisi Colt 1.3 :lol:
Morti
 
Posty: 41
Dołączył(a): 08 sty 2016, 11:39
Lokalizacja: Kraków/Wieliczka

Re: problem z obrotami 3,2 benzyna

Postprzez kaczak » 20 paź 2016, 19:44

witam ponownie
mam znowu problem z montkiem , tym razem z tym którego katuje w terenie :lol:
na poczatku auto było u magika który wszystkie problemy samochodu widział w sondzie lambda ( faktycznie po tylu latach pewnie dawno dała dupy...)
ale do rzeczy....
autko po odpaleniu wchodziło na wysokie obroty , po czym po chwili gasło aby nim jezdzic trzeba było pompowac pedałem gazy aby nie zgasł, wymieniłem a raczej skleciłem z trzech jeden silniczek krokowy no i problem zniknął, potem autko nie paliło, ewidentnie pompka nie chodziła, podłaczona została na krótko i samochodem pojechałem w błoto :D
wróciłem do domu autko umułem jak zawsze , stało ze dwa dni i dzisiaj nic....
kreci rozrusznikiem ale nie chce zagadac, tak jakby znowu paliwa nie było , a pompka chodzi
macie jakies pomysły gdzie szukac usterki ????
kaczak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 05 sie 2013, 23:05

Re: problem z obrotami 3,2 benzyna

Postprzez pocieszny » 21 paź 2016, 07:57

popatrz na zegary czy rusza się wskazówka od obrotomierza jak nie to moduł zapłonu ;)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: problem z obrotami 3,2 benzyna

Postprzez kaczak » 21 paź 2016, 16:58

ok sprawdze
dzieki
kaczak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 05 sie 2013, 23:05

Re: problem z obrotami 3,2 benzyna

Postprzez kaczak » 25 paź 2016, 14:15

no i klapa.....
podmieniłem cały zestaw cewek z modułem i bez efektu
jesli chodzi o wskazówke obrotomierza to przy kreceniu silnikiem nawet nie drgnie ??
ma ktos jakis pomysł ....
swiece, kable wymienione, cewki z modułem podmienione i bez rezultatu, auto nie chce odpalic....
mapsensor tez podmieniony i bez zmian....
kaczak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 05 sie 2013, 23:05

Re: problem z obrotami 3,2 benzyna

Postprzez pawel126 » 25 paź 2016, 15:24

może czujnik obr. wału?
Monterey 3.2 V6+LPG 97r. LTD BF AT 265 75 R16
Monterey 3.1 D 97r. LTD - sprzedany.
Jeep XJ 2,5 TD 99r. - Malatesta Kaiman 31x10,50 R15 + T-MAX EW-12500
Avatar użytkownika
pawel126
 
Posty: 564
Dołączył(a): 17 wrz 2009, 08:46
Lokalizacja: Toruń

Re: problem z obrotami 3,2 benzyna

Postprzez pocieszny » 25 paź 2016, 15:25

czujnik położenia wału jeśli moduł z cewkami jest OK, sprawdź czy masz iskre może dla pewności jak nie ma to trzeba grzeba ć w zapłonie jak jest to może pompa paliwa

tak przy okazji czujnik położenia wału z poloneza z zapłonem abimex 1,6GLI jest taki sam (cewki i czujnik położenia przepustnicy zresztą też) to samo w kilku oplach i lancji
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: problem z obrotami 3,2 benzyna

Postprzez freefly » 25 paź 2016, 16:19

pocieszny napisał(a):czujnik położenia wału jeśli moduł z cewkami jest OK, sprawdź czy masz iskre może dla pewności jak nie ma to trzeba grzeba ć w zapłonie jak jest to może pompa paliwa

tak przy okazji czujnik położenia wału z poloneza z zapłonem abimex 1,6GLI jest taki sam (cewki i czujnik położenia przepustnicy zresztą też) to samo w kilku oplach i lancji


Przy braku sygnału z czujnika położenia wału, odcinana jest pompa paliwa.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: problem z obrotami 3,2 benzyna

Postprzez karlito » 25 paź 2016, 20:34

U mnie z obrotami wariował montek (wysokie 2-3 tys itp)jak miałem starą instalację lpg - BRC z mikserem.
Po wymianie na staga hulał.
Do czasu jak definitywnie padł krokowy - po rozgrzaniu nie potrafił utrzymać się na 600-750 obrotach na luzie i czasem spadał poniżej 500-400 i gasł zwłaszcza w trakcie manewrów typu ruszanie, parkingi itp.
Poza tym bywało się tak, że wkręcał się (na luzie/wciśniętym sprzęgle) na 1500-1800 i momentalnie spadał do 600-800 (2 sekundy do 1800 i zjazd do 600, po chwili znowu na 1800 i zjazd na 600 itd. w kółko, tak jakbym wkręcał go delikatnie sam na te obroty i zdejmował pedał z gazu)

Po wymianie krokowca na tego za 90 zł (http://www.bear.kielce.pl/?1080,pl_sk048) trzeba cierpliwości żeby się zaadaptował. Samo odłączenie aku na 30 minut nic nie dało - wkręcał się na obroty tak do 3000 tys / po dodaniu gazu nie schodziły lub schodziły bardzo powoli . Posłużyłem się metodą z forum Renault bodajże - kilkukrotne załączanie na kilka sekund prądu (kluczyk na maksa - bez zapłonu) na ciepłym silniku co 10 sekund. To chyba pomogło obroty na luzie/sprzęgle ok 700-750. Ale znowu zaczął pojawiać się problem z tym podwyższaniem i spadaniem obrotów.

Nowy problem to - prawdopodobny skutek zalania silnika od spodu po kilku przejażdżkach po sporych bajorkach (brak osłony od spodu). Samochód od razu zaczął prychać (jakby pracował na 3 cylindrach) prędkością 20-40 nie dało się jechać. Jako tako na pół-sprzęgle dojechałem do asfaltu. Na luzie na obroty wchodził bez problemów. Po osiągnięciu 80 km/h pracował już bez zarzutu. Po ponownym uruchomieniu znowu ten sam problem. Po kilku dniach/wymuszonych przejażdżkach jakby coraz mniej - podsuszył się czy coś? Co to może być? Zaraz po kąpieli kolega przecierał te fajki co wchodzą do bloku z silnika z prądem - było coś na nich (oleum?) - efektów brak.
karlito
 
Posty: 45
Dołączył(a): 29 cze 2014, 11:38

Re: problem z obrotami 3,2 benzyna

Postprzez kaczak » 25 paź 2016, 21:11

no dobra to na tapete biore czujnik połozenia wału
u mn ie pompki paliwa nie odetnie gdyz pompka podłaczona jest na krótko
pozdr
kaczak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 05 sie 2013, 23:05

Re: problem z obrotami 3,2 benzyna

Postprzez pocieszny » 26 paź 2016, 01:43

ale jak nie ma sygnału z czujnika położenia wału nie będzie impulsu na cewke
więc zapłonu też nie będzie

@karlito tak olej w obsadach świec, masuje świece i iskra zamiast w cylindrze wypada powyżej zaworów ;)
zwykle winne są uszczelniacze gniazd, niestety większość z zamienników działa średnio rok
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: problem z obrotami 3,2 benzyna

Postprzez mcgiver » 26 paź 2016, 19:15

pocieszny napisał(a):ale jak nie ma sygnału z czujnika położenia wału nie będzie impulsu na cewke
więc zapłonu też nie będzie

@karlito tak olej w obsadach świec, masuje świece i iskra zamiast w cylindrze wypada powyżej zaworów ;)
zwykle winne są uszczelniacze gniazd, niestety większość z zamienników działa średnio rok

pocieszny to ile tych kompletów juz wymieniłeś że twierdzisz że wytrzymują srednio rok ?
mam w kące 2 głowice i powoli by trzebabyło sie za nie brać . masz jakies sprawdzone do tego silnika?
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
wół roboczy 3,2 97 LTD
fortwo 750turbo
Polift 3,5 na tapecie
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2490
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: problem z obrotami 3,2 benzyna

Postprzez FFK » 26 paź 2016, 19:31

kaczak napisał(a):no dobra to na tapete biore czujnik połozenia wału
u mn ie pompki paliwa nie odetnie gdyz pompka podłaczona jest na krótko
pozdr

Chyba, że trafiło Ci się tak jak u mnie, że wymieniałem czujniki, świece, przewody WN, cewki, moduł zapłonowy, map sensor... wszystko.... Rąbnięty był sterownik silnika. Po wymianie jak ręką odjął :)
Isuzu Trooper 2000r 4JG2 :)

Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 730
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: problem z obrotami 3,2 benzyna

Postprzez pawel126 » 27 paź 2016, 10:33

mcgiver napisał(a):
pocieszny napisał(a):ale jak nie ma sygnału z czujnika położenia wału nie będzie impulsu na cewke
więc zapłonu też nie będzie

@karlito tak olej w obsadach świec, masuje świece i iskra zamiast w cylindrze wypada powyżej zaworów ;)
zwykle winne są uszczelniacze gniazd, niestety większość z zamienników działa średnio rok

pocieszny to ile tych kompletów juz wymieniłeś że twierdzisz że wytrzymują srednio rok ?
mam w kące 2 głowice i powoli by trzebabyło sie za nie brać . masz jakies sprawdzone do tego silnika?


Ja wymieniałem po kupnie czyli 2 rok będzie i na razie nie lecą, chyba AJUSA bo tylko takie były dostępne.
Monterey 3.2 V6+LPG 97r. LTD BF AT 265 75 R16
Monterey 3.1 D 97r. LTD - sprzedany.
Jeep XJ 2,5 TD 99r. - Malatesta Kaiman 31x10,50 R15 + T-MAX EW-12500
Avatar użytkownika
pawel126
 
Posty: 564
Dołączył(a): 17 wrz 2009, 08:46
Lokalizacja: Toruń

Re: problem z obrotami 3,2 benzyna

Postprzez freefly » 27 paź 2016, 10:41

mcgiver napisał(a):
pocieszny napisał(a):ale jak nie ma sygnału z czujnika położenia wału nie będzie impulsu na cewke
więc zapłonu też nie będzie

@karlito tak olej w obsadach świec, masuje świece i iskra zamiast w cylindrze wypada powyżej zaworów ;)
zwykle winne są uszczelniacze gniazd, niestety większość z zamienników działa średnio rok

pocieszny to ile tych kompletów juz wymieniłeś że twierdzisz że wytrzymują srednio rok ?
mam w kące 2 głowice i powoli by trzebabyło sie za nie brać . masz jakies sprawdzone do tego silnika?


Kup oryginalne uszczelniacze. Od 3.5 pasują (ten sam numer oem 8-94324-158-1) i powinny być dostępne. Pytaj w http://sklep.isuzu.com.pl
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona

Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 77 gości