Masz możliwość podania parametrów z Tech-a, na jałowym biegu i 2500 obrotów?
Jaki jest stan pozostałych wtryskiwaczy? Testowane były pod względem elektrycznym (Tech2 -klik test dostępny z wersją oprogramowania Isuzu do techa - w wersji oplowskiej nie ma tego testu), jaka jest indukcyjność poszczególnych cewek w mH i oporność. Czy wtryskiwacze są w tej samej klasyfikacji, czy są prawidłowo zakodowane w sterowniku. Dawki paliwa z TECH2, są raczej teoretyczne niż faktyczne. To parametr ze sterownika,a nie parametr fizyczny z wtryskiwaczy.
Sterownik podaje dawki takie same do wszystkich wtryskiwaczy i wtryskiwacze tyle zaaplikują, pod warunkiem, że są z tej samej grupy i są odpowiednio przyporządkowane do każdego cylindra. Jak jest temperatura paliwa na rozgrzanym silniku w trakcie jazdy.
Jaki jest stan czujnika ciśnienia (ORPS) na szynie olejowej i regulatora ciśnienia oleju (RPCV) na pompie wysokiego ciśnienia.
Jakie jest ciśnienie na listwie podczas rozruchu przy którym sterownik otwiera wtryskiwacze.
Działanie EGR jest bezpośrednio powiązane w oprogramowaniu sterownika z pracą czujnika położenia przepustnicy (TPS) -jest zależność. I nie chodzi tutaj o zależność fizyczną, bo coś się nie otwiera i nie zamyka, a programową. Jedne parametry zadawane przez sterownik nie pozostają bez wpływu na to jak sterownik bedzie odpierał brak jakiegoś sygnały elektrycznego i jak będzie przez to wpływał na działanie innych elementów tej układanki. Gdy brakuje mu jakieś parametru, to zadaje wartość przewidzianą w trybie awaryjnym. Z odłączonym sygnałem z czujnika ciśnienia na szynie olejowej, też można jeździć, tylko że z efektem takim, że będzie miał brak mocy.
Czy jest szczelność szyny olejowej.
Sprawdź, czy paliwo swobodnie wychodzi ręcznej pompki paliwa, tej filtrem. Zdejmij przewód biegnący do pompy paliwowej podpompuj ręcznie.
Czy nie masz tej pompce takiego czegoś:
P.S. Podkładki miedziane wtryskiwaczy są jednorazowe jakby co, jak również uszczelki między wtryskiwaczami a szyną. Ulegają nieodwracalnemu sprasowaniu i istotne jest dokręcanie z właściwym momentem.
Kupić drugi silnik? A skąd wiadomo jaki jest stan wtryskiwaczy w innym silniku, chyba, że ktoś niedawno wymienił wtryskiwacze na nowe. Regeneracja wtryskiwaczy pod względem mechanicznym to działanie na krótką metę.
Natomiast nowe cewki nie są do zdobycia. Używane cewki mogą mieć właściwą indukcyjność, ale nie wiesz ile czasu podziałają.
Lepiej zakupić nowe wtryskiwacze. Takie wtryski wystarczą na 200-250 tyś.
W przypadku tych hydraulicznych wtryskiwaczy ważne dbanie o właściwy olej i jego częste wymiany.
No i jakie są luzy zaworowe. Ssące 0,15mm, wydechowe 0,25. Przy luzach ssących 0,6 -0,8 mm mój stracił moc. Luzy były spowodowane ubiciem gniazd zaworowych, a nie wytarciem krzywek, czy też płytek regulujących.
3.0 2000r.