Gruby Remont Silnika 6VD1 [3.2]

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez mcgiver » 12 lut 2018, 12:41

mam dylemat i ciekaw jestem Waszych opini.
musze kupić zestaw uszczelek top-end . całe zestawy są po 450 do 550zł.
chodzi mi o to , że przeważnie są to zestawy ajusa więc jakość nie bardzo.
ewentualnie czy można bezproblemowo kupić uszczelki pojedyńczo ? uszczelniacze zaworowe wolałbym lepsze niż ajusa , np reinz lub cos lepszego , reinz mozna wyrwać za około 200-250zł 24szt
uszczelki pod głowice są po jakieś 150-200zł szt i tu też pytanie które brać ? , ale np pod kolektory już ciężej znależć.
ktoś może się wypowiedzieć w tej kwestii?
8P8C robiłeś remont , możesz coś napisać o jakości uszczelek które założyłeś ?
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
wół roboczy 3,2 97 LTD
fortwo 750turbo
Polift 3,5 na tapecie
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2480
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez pocieszny » 12 lut 2018, 14:01

jeśli chodzi o uszczelki po dekle i o uszczelniacze świec to niestety tylko oryginały pasują dobrze, reszta pada po roku max 2 :)3
miałem kilka zestawów i wszystkie tak samo ciulowo pasują :)3
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3903
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez vico » 12 lut 2018, 17:14

Uszczelki pod świece zakładałem z hyundaia.Nie pamiętam z którego.Szukaj po rozmiarze.Nie ciekną.
vico
 
Posty: 67
Dołączył(a): 15 maja 2017, 08:44
Lokalizacja: Stary Sącz

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez 8P8C » 12 lut 2018, 17:35

Ja jak zwykle uszczelki kupiłem w USA:)
W Polsce były tylko komplety AJUSA... ale one faktycznie są marne :(

Wg rozpiski uszczelka pod głowice są japońskie, uszczelniacze zaworowe też
Załączniki
felpro.jpg
felpro.jpg (124.02 KiB) Przeglądane 17811 razy
C16NZ,C18XE,X20XEV,6VD1,G6CU
8P8C
 
Posty: 235
Dołączył(a): 09 cze 2010, 20:37
Lokalizacja: łódź

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez mcgiver » 12 lut 2018, 17:35

vico napisał(a):Uszczelki pod świece zakładałem z hyundaia.Nie pamiętam z którego.Szukaj po rozmiarze.Nie ciekną.

te są łudząco podobne do trooperowskich , ale czy na pewno o nie chodzi? http://allegro.pl/uszczelniacze-gniazd- ... 75006.html
wtf :roll: teraz widzę że to mitsubischi jakimś cudem mi wskoczyło ,a nie hyundai , ale itak sa bardzo podobne :lol:
Ostatnio edytowano 12 lut 2018, 17:43 przez mcgiver, łącznie edytowano 1 raz
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
wół roboczy 3,2 97 LTD
fortwo 750turbo
Polift 3,5 na tapecie
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2480
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez mcgiver » 12 lut 2018, 17:37

8P8C napisał(a):Ja jak zwykle uszczelki kupiłem w USA:)
W Polsce były tylko komplety AJUSA... ale one faktycznie są marne :(

Wg rozpiski uszczelka pod głowice są japońskie, uszczelniacze zaworowe też

pamiętasz koszt tego zestawu ?
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
wół roboczy 3,2 97 LTD
fortwo 750turbo
Polift 3,5 na tapecie
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2480
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez 8P8C » 12 lut 2018, 20:48

99 USD z przesyłką
C16NZ,C18XE,X20XEV,6VD1,G6CU
8P8C
 
Posty: 235
Dołączył(a): 09 cze 2010, 20:37
Lokalizacja: łódź

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez mcgiver » 12 lut 2018, 21:09

8P8C napisał(a):99 USD z przesyłką

To musimy pogadać :)21
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
wół roboczy 3,2 97 LTD
fortwo 750turbo
Polift 3,5 na tapecie
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2480
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez Semir » 13 lut 2018, 15:41

Na eBay komplet z przesyłką coś koło tego.
Na kompie mam linka to wyślę.

https://www.ebay.pl/itm/Head-Gasket-Bol ... SwgQ9V113J

Bardzo fajny zestawik.
Wiem że kolega z Forum Frontery zakupił ten zestaw.
Jednak nie pisał nic na ten temat.
Jak coś mogę zapytać.
Avatar użytkownika
Semir
 
Posty: 27
Dołączył(a): 26 wrz 2013, 09:56
Lokalizacja: Śląskie Dąbrowa Górnicza

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez mcgiver » 14 lut 2018, 17:46

zestaw który zlinkowałeś nie pasuje do montka. to jest zestaw do DOHC , zresztą nawet w odlewie bloku są róznice w tym silniku.
Ja juz mam temat załatwiony zestaw Mahle & Victor Reinz juz do mnie idzie ze stanów :)2
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
wół roboczy 3,2 97 LTD
fortwo 750turbo
Polift 3,5 na tapecie
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2480
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez Semir » 14 lut 2018, 23:31

Myślałem że do montka pasuje a nie pasuje do troopka.

Czyli tam jest SOHC tak ?
Avatar użytkownika
Semir
 
Posty: 27
Dołączył(a): 26 wrz 2013, 09:56
Lokalizacja: Śląskie Dąbrowa Górnicza

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez Jake » 14 lut 2018, 23:35

Monterey /Trooper A 1992 - 1997 - Silnik 3.2L 6VD1 SOHC 175-190HP
Monterey / Trooper B 1998- 2002 - Silnik 3.5L 6VE1 DOHC 215HP
Frontera B 1998-2003 - Silnik 3.2L Y32NE - DOHC 205HP
Ostatnio edytowano 15 lut 2018, 14:15 przez Jake, łącznie edytowano 1 raz
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4307
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez mcgiver » 15 lut 2018, 00:08

Jake napisał(a):Monterey /Trooper 1992 - 1997 - Silnik 3.2L 6VD1 SOHC 175-190HP
Monterey / Trooper 1998- 2002 - Silnik 3.5L 6VE1 DOHC 215HP
Frontera B 1998-2003 - Silnik 3.2L Y32NE - DOHC 205HP

Semir napisał(a):Myślałem że do montka pasuje a nie pasuje do troopka.

Czyli tam jest SOHC tak ?

silnik 3.2 z froty 205hp to juz nie jest tak do końca 6vd1
już sam odlew bloku ma pewne zmiany ,pomijając całkiem inny dolot i głowice dohc napewno termostat jest zamocowany inaczej niż w montku/troopie co własnie wymusza zmiany w dlewie.
zmiany są fundamentalne , poza wspomnianymi wczesniej wiązka , ecu , osprzęt itd itp.
przy projektowaniu nowej wersji 6vd1 podejrzewam ze konstruktor kierował się symetrią dolotu i równym napełnianiem cylindrów przez powietrze.
Nawet gdzieś widziałem wersję tego silnika z kolektorem ITB co kojarzę tylko ze starszymi silnikami bmw M3 :)2
Y32NE bo generalnie o tym mowa z 6vd1 ma częściowo tylko dół silnika podobny , reszta to już całkiem inna bajka, nie pasuje ani rozrząd , ani wał korbowy i wogóle mało co jest zamienne . Troszkę temat przećwiczyłem przez ostatnie 3 miesiące :)21
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
wół roboczy 3,2 97 LTD
fortwo 750turbo
Polift 3,5 na tapecie
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2480
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez mcgiver » 15 lut 2018, 21:58

złapałem się wczoraj za głowice, w zasadzie jedną oskórowałem z wałka i koników i zdemontowałem jeden zawór w celu wstępnego oszacowania luzu w prowadnicy .
Nie jest źle , luz jest wyczuwany ale wygląda to obiecująco , nie chce mi się pierdolić z czujnikiem zegarowym i jutro chcę zawieżć głowice na diagnoze do specjalistycznego warsztatu ,żeby sprawdzili pod kontem luzów w prowadnicach i szczelność odlewu ; tylko tyle chce żeby zrobili bo zawory będę docierał sam , po zatym nie chce żeby mi to poskładali z byle jakimi uszczelniaczami skoro komplet Victor Reinz&Mahle juz leci ze stanów. chyba ze prowadnice trzeba robić to niech robią :roll:
z tego co widze to z 12 hydrolifterów kilka jest bardzo twardych , 3szt da się ugiać , a następne 3 szt są zacięte .
zastanawiam sie czy wymieniać wszystkie popychacze na nowe ajusy po 13zł/szt , ale czy ma to głębszy sens?, czy nie lepiej wybrać obiecujących popychaczy z następnej pary głowic które leżą w koncie od dwóch lat i zarastają kurzem?
nie znam tego silnika , tzn nie słyszałem jak pracował przed panewką , ale wiem że w silniku który mam w aucie , jesli jest dość oleju to nic nie klepie , a jak ciśnienie spada w wyniku spalenia oleju , to cos tam klepie :)21.
wymieniał ktoś hydroliftery w tym silniku? jakieś spostrzeżenia i sugestie?
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
wół roboczy 3,2 97 LTD
fortwo 750turbo
Polift 3,5 na tapecie
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2480
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez pocieszny » 15 lut 2018, 22:16

nie robiłem tego ale z tego co chłopaki na waśtacie mówili jak się zastanawiałem nad stukającym jednym to ogólnie poza oryginałem nie za bardzo jest co wsadzić, ponoć zamienniki szybko padają,
ale tak jak mówie nie robiłem ;)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3903
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez mcgiver » 15 lut 2018, 22:36

pocieszny napisał(a):nie robiłem tego ale z tego co chłopaki na waśtacie mówili jak się zastanawiałem nad stukającym jednym to ogólnie poza oryginałem nie za bardzo jest co wsadzić, ponoć zamienniki szybko padają,
ale tak jak mówie nie robiłem ;)

no co Ty gadasz myslałem ,że kto jak kto ale Ty to już masz ten silnik prześwietlony na wylot :D .
Tak poważnie to bliżej mi do skompletowania zestawu z czterech głowic które mam (oprócz tych pod maską :D ) na dwie głowice niż kupowanie byle jakich hydraulików , chyba że ktoś jeszcze wniesie coś nowego do tematu ...
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
wół roboczy 3,2 97 LTD
fortwo 750turbo
Polift 3,5 na tapecie
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2480
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez pocieszny » 15 lut 2018, 22:54

akurat tylko mi puka na panewce :)21 chyba :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3903
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez mcgiver » 15 lut 2018, 23:09

poważnie czy se jaja robisz ?
jak puka panewka to wiesz że to na pewno pierwsza .... i wiesz że to tylko kwestia czasu ?? znam już conajmniej 5 przypadków przekręconej panewki w tym motorze i zawsze na pierwszej korbie.
jak mi brakuje oleju to zaczyna stukać góra (ze dwa razy w miesiacu :)21 ) , dół jeszcze się nie odzywa,
aż mnie zżera ciekawość w jakim stanie są gładzie i wał w tym silniku , jak podmienię zestaw pod maska na ten ze stojaka to zaraz sprowadzam cały kit ...
mam nadzieję że nominał.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
wół roboczy 3,2 97 LTD
fortwo 750turbo
Polift 3,5 na tapecie
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2480
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez pocieszny » 16 lut 2018, 00:34

stuka tak se już z 4 lata i 180kkm :)21 jak padnie to padnie wsadze inny silnik albo zezłomuje ;) sie zobaczy :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3903
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez mcgiver » 21 lut 2018, 00:53

głowice oddane do remontu w zeszłym tygodniu .
z tego co dziś ustaliłem telefonicznie ; pierwsza jest po testach szczelnosci i wszystko jest ok , prowadnice wydechowe do wymiany ,a zawory do dalszej exploatacji po obróbce z łącznie z gniazdami.
z prognozowanych kosztów , stwierdziłem ,że nie będę się z tym pie..ł, i komplexowo wszystko łącznie z docieraniem zaworów robi zakład , (nie mogę się doczekać tego widoku :)2 ).
w przyszłym tygodniu głowice mają być w stanie .... oczekiwania na hamerykańskie :D uszczelniacze które powinny dotrzeć do końca lutego razem z resztą uszczelek top-end :)2 .
jak dobrze pójdzie to w do końca pierwszego tygodnia marca silnik będzie czekał na podmianę pod maską :)2 tego widoku jeszcze bardziej nie moge sie doczekać ;)
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
wół roboczy 3,2 97 LTD
fortwo 750turbo
Polift 3,5 na tapecie
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2480
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez pocieszny » 21 lut 2018, 11:52

a potem 2 razy do błota i nie będzie już taki świecący :)21 :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3903
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez mcgiver » 21 lut 2018, 16:15

pocieszny napisał(a):a potem 2 razy do błota i nie będzie już taki świecący :)21 :)2

taa ... bo ja jestem pocieszny :lol:
choćby nawet to czysty silnik myty na bieżąco myjką cisnieniową , nie zarośnie brudem tak szybko :)2 , bo ten brud nie ma się czego złapać, w kabrio myje silnik raz na rok i jest czyściutki, bo był zrobiony w podobny sposób .
pozatym to bllink, blink :)21 to jest tylko przy okazji , najważniejsze ,że silnik będzie zrobiony od A do Z.
szczelne tuleje i zawory to przyrost mocy , pozatym 50zł oszczędności na kazde 1000km , bo tyle kosztuje mnie 3litry oleju w tym momencie na każdy 1000km, nie wspomnę o oszczędnościach w paliwie . Następna sprawa , do wymiany sprzęgła podchodzę już od wakacji 2016 , teraz będzie zrobione przy okazji :)2 .
jeszcze istotnym faktem będzie konkretnie przebudowana instalacja gazowa gdzie węże i wiązka lpg poleci całkowicie bezinwazyjnie i wreszcie pod maską będzie porządek , a mimo wszystko do elektrozaworów bedzie lepszy dostep niż był do tej pory.
same plusy żadnych minusów ;)
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
wół roboczy 3,2 97 LTD
fortwo 750turbo
Polift 3,5 na tapecie
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2480
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez pocieszny » 21 lut 2018, 17:06

:)21 :)21 :)21 :)21 :)21 taaaa same plusy :)21 :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3903
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez mcgiver » 22 lut 2018, 21:30

w oczekiwaniu na głowice i na komplet uszczelek , powoli kończa mi sie pomysły co by tu jeszcze wyciorać , albo wyremontować :)21 .
do pomalowania zostały jeszcze tylko umyte dekle głowic , ale do tego trzeba uruchomic pistolet i dokupić klaru , a jakoś mi tak ostatnio nie po drodze było do sklepu z lakierami.
jeszcze mi po głowie chodzi przetestować wtryskiwacze , i chyba w weckend sie z tym pobawię.
co ciekawe ; listwa wtryskowa jest made in usa

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio edytowano 22 lut 2018, 21:34 przez mcgiver, łącznie edytowano 1 raz
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
wół roboczy 3,2 97 LTD
fortwo 750turbo
Polift 3,5 na tapecie
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2480
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: remont 6vd1 skąd wziąść markowe graty ?

Postprzez Arreco » 22 lut 2018, 21:34

Mandat dostaniesz za oślepianie przeciwników przez chłodnice tak będzie wszystko się odbijać :)21
Opel Monterey 3.2 92'
Arreco
 
Posty: 110
Dołączył(a): 05 lut 2018, 17:27

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 1992-1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 21 gości