Pytaj, objaśnimy
Pozycje wybieraka automatycznej skrzyni:P - PARK - rozłaczona przekładnia + ząłączony mały hamulec w postaci sprzęgła klinowego w skrzyni.
R - Reverse - zasprzęglony bieg wsteczny
N - Neutral - bieg jałowy skrzyni. Do holowania. Do przełączania z 4H na 4L. Niezalecane jest jezdzenie na N ani dlugie postoje, bo skrzynia nie ma smarowania.
D - Drive - tryb jazdy naprzód z automatycznym przerzucaniem biegów w zakresie 1-4
2 - tryb jazdy naprzód z automatycznym przerzucaniem biegów w zakresie 1-2
L - wymuszenie zasprzęglenia pierwszego biegu
Przyciski sterownia WINTER/POWER:POWER - Tryb jazdy dynamicznej/Sportowej - zmienia sposob zachowania skrzyni, skrzynia chetniej jezdzi na wyzszych obrotach, dluzej zwleka z wrzuceniem wyzszego przelozenia, szybciej redukuje biegi po depnięciu gazu, daje wieksze spalanie, ale wieksza moc i radosc z jazdy - Innymi słowy - tym przyciskiem wylaczamy tryb jazdy miejskiej według seniora
WINTER - Tryb mający w teoretycznym założeniu ułatwic ruszanie na śliskiej nawierzchni bez zerwania przyczepności. Skrzynia bedzie ruszać z 2 (pomijajac pierwszy bieg), zeby sztucznie zmniejszyc moment obrotowy przekazywany na koła. - Osobiscie nigdy nie rozumialem sensu tej funkcji.
Pozycje wybieraka skrzyni rozdzielczo redukcyjnej:HIGH - tryb którym skrzynia redukcyjna jest wyłączona. (zakres wysoki). Napęd 2H lub 4H - o tym decyduje TOD i pozycja przełacznika "4WD AUTO" na desce rozdzielczej
4L - tryb w którym skrzynia redukcyjna jest włączona. (zakres niski), moduł TOD jest wyłączony, a sprzęgło w skrzyni dołączające przedni wał jest złączone na sztywno, napęd realizowany jest równo na obie osie zawsze ze stałą wartością 50%/50%. Przełączenie dzwigini AUTO/4L mozliwe jest po calkowitym zatrzymaniu, przestawieniu wybieraka skrzyni automatycznej na pozycje N i wcisnieciu przycisku "4WD AUTO" na desce rozdzielczej.
Przycisk "4WD AUTO" na desce rozdzielczejPrzycisk wyłączony - tryb 2WD - tryb jazdy z napędem jedynie na tył, moduł TOD jest wyłaczony, napęd realizowany jest 100% na tylna oś.
Przycisk włączony - tryb 4WD AUTO - tryb jazdy z automatycznym dołaczaniem napedu osi przedniej w sytuacji w ktorej sterownik TOD stwierdzi utrate przyczepnosci lub uslizg tylnej osi. Naped rozdzielany jest od 100% tył/0% przód płynnie az do 50%/50% - o proporcjonalnym podziale napedu miedzy tylna a przednia osia informuja nas 3 zielone sekcje kontrolek na przednich kołach miniaturki samochodu na tablicy zegarow. W tym trybie po zatrzymaniu i ustawieniu wybieraka na L możliwe jest przestawienie wajhy reduktora na 4L.
Wiem, ze opisy po niemiecku, ale wystarczy zobaczyc zaciemnione pola kontrolek i procentowe wartosci napisane z boku. Jezyk niemiecki, ale cyfry arabskie XD
Vorderrader - Przednie koła
Hinterrader - Tylne koła.