Hej,
jako że weekend miałem awaryjną wymianę gumowej osłony wewnętrznego przegubu cyknąłem kilka fotek. Poniżej postaram się opisać co i jak "dla potomnych":
Z narzędzi będą nam potrzebne (część niestety z pamięci, więc głowy dać nie mogę że na 100% jest prawidłowo):
śrubokręt krzyżakowy
dwa klucze imbusowe (niestety nie znam rozmiaru, bo nie były opisane, przy okazji sprawdzę i poprawie) - chwilowo przyjmuje że będzie do imbus mały i duży
klucze nasadkowe: 12, 14, 19, 21, 27
klucz3 płaskie 17 (do kontry przy odkręcaniu/przykręcaniu sworzni do wahaczy)
WD40 lub inny odrdzewiacz/penetrant
gumy na wymianę
1. zdejmujemy koło (6 śrub na klucz 19)
2. odkręcamy zacisk hamulcowy (2 śruby na klucz 17)
3. odkręcamy obręcz/wspornik zacisku hamulcowego (2 śruby na klucz 21)
4. następnie trzeba odkręcić tarczę od półosi. Ja mam zabieraki, więc musiałem odkręcić tylko element zaznaczony na obrazku poniżej czerwonym okręgiem (6 śrub na duży imbus) oraz zdjąć seger znajdujący się (w przybliżeniu) między tymi dwoma elementami.. W przypadku sprzęgiełek manualnych/automatów trzeba je zdjąć (nie będę pisał jak, bo nie pamiętam).
5. odkręcamy tarczkę blokującą docisk łożyska (3 śruby na śrubokręt krzyżakowy)
6. odkręcamy docisk łożyska
7. jeżeli damy radę wyciągamy łożysko, jeżeli nie to od razu ściągamy tarczę
7a. ściągamy tarczę
8. odkręcamy czujnik ABS (1 śruba na mały imbus)
9. odkręcamy osłonę tarczy (3 śruby na klucz 12)
Teraz należy zdjąć zwrotnicę - znaczy albo ją zupełnie zdjąć, albo zbić z jednego sworznia, tak by można było ją uchylić na tyle żeby wysunąć z niej przegub.
Sworzeń dolny ma główną śrubę na klucz 27, 4 śruby którymi przykręcony jest do wahacza są na klucz 17. Śruby trzymające górny sworzeń są również na klucz 17. Główna śruba górnego wahacza jest, o ile pamiętam, na klucz 21.
Po zdjęciu/odchyleniu zwrotnicy idziemy dalej.
10. odkręcamy i przesuwamy w stronę mostu zewnętrzną osłonę gumową
11. teraz należy zdjąć zewnętrzny przegub. jest on założony na wielowpust na końcówce przegubu wewnętrznego. Na wielowpuście tym jest rowek w którym siedzi druciany seger. Nie ma do niego dostępu, więc przegub należy zbić.
aby zbić przegub chwytamy mocny wewnętrzny przegub w miejscu zaznaczonym na obrazku czerwoną strzałką, odciągamy zewnętrzną osłonę gumową od zewnętrznego przegubu i uderzamy w jego krawędź (na obrazku strzałka zielona) młotkiem. Po kilku uderzeniach przegub powinien zejść z wielowpustu
[nie ma strzałek bo nie pamiętam gdzie były :-O]12. ściągamy wewnętrzną osłonę gumową
Jeżeli jest potrzeba to wyciągamy wewnętrzny przegub. Aby to zrobić należy wyjąć druciany seger (na obrazku zaznaczony zielonym kółkiem)
wystarczy podważyć go śrubokrętem i wyciągnąć.
Całość składamy w odwrotnej kolejności
Dla zainteresowanych wymiary oryginalnych osłon (ta rozmiarówka jest praktycznie niedostępna - ponadto nigdzie nie ma dostępnych osłon wewnętrznych):
W razie niejasności lub pytań proszę pisać w tym wątku