przez Jake » 17 sie 2021, 00:27
Selwin, to nie tak, ze my chcemy kogos zgnoic i zniechecic do wszystkiego, po prostu jestesmy troche sarkastyczni i czesto sobie sprzedajemy ironiczne docinki. Obczaj na przyklad moje dlugie i namietne dyskusje z mcgiverem o wyzszosci wielkanocy, albo innych jajach baranich xD
Zgadzam sie, ze po 3 tysiacach mozesz z powodzeniem stwierdzic ze nie kupiles totalnego szmelcu. Bo na takim dystansie od razu wyjda wszelkie wady typu sciaganie, wibracje, czy jakis straszliwy brak przyczepnosci na danej nawierzchni. Wiadomo, ze nie ocenisz tego jak opony sprawdzaja sie na dluzsza mete, gdy guma sie starzeje, czy twardniej, parcieje, czy zuzyty bieznik robi sie glosniejszy. itp. Ale tez nie nie kazdy chce kupic opony starczajace na 10 lat czy na 100 000 kilometrów. Ja osobiscie nawet preferuje opone ktora zuzywa sie ciut szybciej, ale zapewnia dobra przyczepnosc, bo co mi z tego ze po 70 000 nadal bede mial 50% bieznika, jak opona bedzie juz twarda, stara i nienadajac sie do dalszej eksploatacji.
Ja ironizowalem na temat kostki i cichosci opony, bo to bylo nie bylo forum milosnikow terenówek i ATki to najcichsza, najlagodniejsza i najbardziej szosowa opona na jakiej wiekszosc z nas kiedykolwiek jezdzila. Nie wyobrazam sobie Troopera na letnich szosówkach Dębicy. Nawet mcgiver latajacy 90% po szosie smiga na ATkach, bo ten typ opony zapewnia najszerszy zakres mozliwosci eksploatacyjnych auta.
A'propos wlasciwosci zimowych - nie ma opon uniwersalnych. Na zime na szose, zwlaszcza oblodzona sprawdzi sie wylacznie opona typowo zimowa, z miekkiej gumy, z lamelkami i zimowym bieznikiem. A najlepiej kolcowana. Tylko ze w Polsce, poza malymi gorskimi miejscowosciami zimy mamy tyle co kot naplakala, a jak juz raz na 4 lata sie pojawia kilka zimnych miesiecy to kazdy platek sniegu jest natychmiast zdrapywany do golego, a na asfalt wylewa sie tysiace ton soli, zeby auta szybciej gniły, wiec nawet opony całoroczne zwykle daja rade. Kazdy AT bedzie lepszym wyborem na szose zima niz MTek, bo ma wieksza powierzchnie styku z nawierzchnia. Kostka MTka jest wspaniała na kopny snieg, ale nawet na mokrym asfalcie zachowuje sie marnie, przy przymrozkach jest juz tylko gorzej. ATki sa zwykle wolne od tej przypadlosci i zachowuja sie po prostu tak jak kazda inna opona caloroczna - ani dobrze, ani zle - a jedynie relatywnie przyzwoicie.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991