Temat całkiem nie z troopera , montereya i innych błotniaków.
Od kilku lat szukam wału korbowego do 4 cylindrowego silnika o skoku większym lub równym 74mm i rozstawie 100mm między centrami cylindrów.
wymiar 100mm między cylindrami = rozstawowi 50mm między poszczególnymi czopami wału :
główny> korbowy> główny> korbowy> itd
najłatwiej to się mierzy na uszczelce cylindrów :
prawy kraj pierwszego cylindra>prawy kraj drugiego cylindra itd ,
jak ktoś ma dostęp do jakiejś bazy dystrybucyjnej to jest w stanie to pomierzyć
Na razie nie są istotne ani średnice czopów głównych i korbowych , ani ich szerokości ani montaż koła zamachowego , ani montaż koła pasowego, wszystko da się jakoś zaadoptować,
szukałem już w mercach , może nie wszystkich ,
szukałem już w saabach , może też nie wszystkich
niestety nie znalazłem ,
może ktoś mi pomoże , nawet jestem skłonny zapłacić za takie informacje jakąś rozsądną cenę .
max skok jaki tam zmieszczę to 92mm i przy zachowaniu rozsądnego max rpm silnik się nie rozleci , (są na to wzory > przyspieszenie tłoka itd).
Chodzi o dość archaiczny silnik z potencjałem z lat 70 poprzedniego milenium z którego chcę wykrzesać 100% więcej mocy niż miał seryjnie , a może i więcej.
Mam już tłoki na rozwiert o 2mm wiekszy niż seryjnie , jak znajdę wał będę się martwił korbowodami, bo akurat korby dziś można zamówić na dowolny wymiar .
zamysł jest taki by uzyskać największy możliwy skok co wygeneruje więcej niż przeciętny moment obrotowy , jak w dieslach.
Modernizacja tego silnika nie jest jakimś duzym wyzwaniem bo robiłem już podobne projekty , problem w tym konkretnym przypadku polega właśnie na braku odpowiedniego wału niestety