manualnie zapinany przedni napęd, jak zmienic na auto

Isuzu Trooper

manualnie zapinany przedni napęd, jak zmienic na auto

Postprzez pawel » 09 wrz 2010, 13:52

witam mam w aucie manualnie dołączany przedni napęd, trochę to irytujące wychodzić za każdym razem z samochodu żeby zapiąć lub odpiąć.
w związku z tym mam pytanie- co musiał bym wymienić żeby przerobić go na automatyczny? Czy muszę zmienić cały most, czy wymiana części sięga aż po skrzynię biegów? posiadam drugie takie auto bez silnika skąd mógłbym pozyskać niezbędne elementy. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć co musiał bym powymieniać. dzięki za pomoc pozdrowienia
pawel
 

Re: manualnie zapinany przedni napęd, jak zmienic na auto

Postprzez dominik502 » 09 wrz 2010, 16:08

Nam też miło Cię poznać.
Żeby było tanio musi być drogo.
Obrazek Troopek 2.6 90r
dominik502
 
Posty: 158
Dołączył(a): 05 lis 2009, 11:39
Lokalizacja: Płońsk

Re: manualnie zapinany przedni napęd, jak zmienic na auto

Postprzez MAVV » 09 wrz 2010, 20:15

irytujące ale praktycznie nie zniszczalne :)2
2.5 td5
Avatar użytkownika
MAVV
Moderator
 
Posty: 1573
Dołączył(a): 06 sty 2009, 23:45
Lokalizacja: olsztyn

Re: manualnie zapinany przedni napęd, jak zmienic na auto

Postprzez Nahen/thor_ » 09 wrz 2010, 22:49

Jeżeli stawiasz wygodę ponad niezawodność to poprostu wykręć manulane sprzęgi i w ich miejsce zapodaj automaty jeżeli masz w tym "na części" i chyba razem z przegubami bo o ile pamiętam różnią się trochę ;)

Jeżeli zależy Ci na jeździe w terenie bez stresu czy przedni napę robi to przyzwyczaj sie do ręcznego zapinania i odpinania sprzęgów.

Jest jeszcze metoda na zapięte non-stop sprzęgi: zapinasz i jeździsz z zapiętymi w teorii nie powinno specjalnie nic im zaszkodzić. Kiedy potrzebjesz napędu na 4 poprostu go włączasz w kabinie i tyle, jak nie chcesz wyłaczasz i tyle. Jedynym "bagażem" jest praca całego przedniego mostu z wałem co niesie za sobą raz dodatkowe opory toczenia czyli wzrost spalania, dwa najczęściej dodatkowy hałas.

Tyle w temacie.
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: manualnie zapinany przedni napęd, jak zmienic na auto

Postprzez dominik502 » 10 wrz 2010, 09:24

Gdzieś kiedyś czytałem, że jazda na zapiętych sprzęgach z niezałączonym napędem nie jest zalecana. Ma to związek z naprężeniami i pracą przedniego mostu.
Żeby było tanio musi być drogo.
Obrazek Troopek 2.6 90r
dominik502
 
Posty: 158
Dołączył(a): 05 lis 2009, 11:39
Lokalizacja: Płońsk

Re: manualnie zapinany przedni napęd, jak zmienic na auto

Postprzez mariojura » 10 wrz 2010, 12:47

Ale przecież tył działa w ten sposób cały czas. Praca dyfra tylnego nie różni się od przodu.
Trooper 2.8TDI
mariojura
 
Posty: 208
Dołączył(a): 16 paź 2008, 08:43
Lokalizacja: Ogrodzieniec, Jura Krakowsko Częstochowska

Re: manualnie zapinany przedni napęd, jak zmienic na auto

Postprzez Nahen/thor_ » 10 wrz 2010, 21:55

Tak długo jak przód jest "sobie sam" nic mu nie grozi w końcu tam też jest mechanizm różnicowy.
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: manualnie zapinany przedni napęd, jak zmienic na auto

Postprzez MAVV » 10 wrz 2010, 22:50

ale po co koła mają napedzac most . masz wieksze zuzycie czesci np przeguby i paliwo . u mnie przy takij jezdzie pojawiała sie dosc mocna wibracja przy 60 km\h
2.5 td5
Avatar użytkownika
MAVV
Moderator
 
Posty: 1573
Dołączył(a): 06 sty 2009, 23:45
Lokalizacja: olsztyn

Re: manualnie zapinany przedni napęd, jak zmienic na auto

Postprzez Nahen/thor_ » 10 wrz 2010, 23:21

Zgoda, po co? Ale jak ktos jest wygodny i nie lubi wychodzic i w błocie mieszać moze tka jeździć. Wibracje przy 60km/h w przodzie to raczej jakies problemy nie wynikające z jazdy na zapiętych sprzęgach ale raczej niewyważony wał, wyklekotany most, albo jeszcze cosik inego...

Ja w staruszku kiedy przewiduję możłiwość jazdy w jakimś terenie zapinam i nawet cały dzień potrafię tak jeździc i jak na razie zero stresu i dziwnych dźwięków. Ale pewnie przy jeździe non-stop po jakims czasie coś by się posypało.
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: manualnie zapinany przedni napęd, jak zmienic na auto

Postprzez gumirek » 13 wrz 2010, 12:51

Nahen/thor_ napisał(a):Ale pewnie przy jeździe non-stop po jakims czasie coś by się posypało

W warunkach braku obciążenia mechanicznego nic się przecież nie posypie. Zdaje mi się, że np. Łady Nivy w ogóle nie mają sprzęgiełek w piastach i przy rozłączonym napędzie przedni most jest wleczony.
Opel Monterey LTD '95/96 3.2 - 6VD1
Avatar użytkownika
gumirek
 
Posty: 409
Dołączył(a): 29 paź 2008, 17:42
Lokalizacja: Lublin / Biała Podl.

Re: manualnie zapinany przedni napęd, jak zmienic na auto

Postprzez Nahen/thor_ » 13 wrz 2010, 14:35

Nie no 100% zgoda, miałem na myśli porównanie w stylu: Nie ruszajacy się most przedni, a pracujący "bez obciazenia" przez np 10 lat ;) Kiedyś tam jakieś zużycia wystąpią ;)
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk


Powrót do 1983-1991

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości