mcgiver napisał(a):...
Skoro u Quentil'a jest inaczej tzn że w 3,5 jest inaczej.
...
W połączeniu tłumik - rura końcowa
zawsze występowała flansza "jajo" na 2 śruby. Niezależnie od silnika, rocznika, czy też RS/LTD. Czyli u Quentila tak jak ma być
Zaczynając od zderzaka, rura końcowa pasująca P&P do każdego Montka z flanszą jajo (2śr.).
Dość rzadko bywały wersje z krótszą rurą i przelotowym tłumikiem końcowym (montowany obok baku zamiast standardowej rury) głownie w 3.0.Rura końcowa za pośrednictwem flansz - jajo łączy się z tłumikiem. Ta krótka rurka wchodząca do puszki jest zawsze taka sama i też z jajem.
Puszka tłumika - kształt i rozmiar moim zdaniem na 99% jest taki sam zawsze (może wewnątrz dali inne rozwiązanie, może też jest tak samo).
Dłuższa rura wychodząca z puszki - czyli rura właściwa, bo tu się dzieje cała magia i urodzaj. Tutaj jest ustalana długość 3/5 drzwi, tutaj jest inaczej wyprofilowana ze względu na wersje silnikową, no i tutaj też jest różnica między posiadaniem katalizatora, a jego brakiem.
Rura ta z katem zawsze się łączy flanszą kwadrat (4śr.), gdy kata niema to łączy się ze środkowym tłumiczkiem przelotowym flanszami - jajo.
Kat z y-pipem zawsze kwadrat, tłumiczek z y-pipiem prawie zawsze jajo, choć są wyjątki. Ale to miejsce wydechu mnie średnio teraz interere, więc nie zgłebiałem.
Y-pipe z kolektorami flansze - trójkąt (3śr.), czyli takie jak na wyżej załączonym obrazku
choć nie wiem czy to Monterejowe, czy cudze.
Tak to sobie rozkminiałem katalog...
ps.
Mcgiver, jak byś mógł zmierzyć długość od czoła puszki tłumika do flanszy kata, oraz odległość od flanszy kata do ramy. Może mi to coś pomoże.