To bez znaczenia. Przekladasz stare kolko. Najistotniejsze jest zeby mocowanie bylo podobne, mozliwe ze trafisz identyczne (mi sie tak udalo), a moze tylko podobne i trzeba bedzie dotoczyc tulejke dystansowa. Offset kolka musi byc albo taki sam, albo za mały (wtedy doklada sie podkladke lub tulejke pod kolko), wazne by nie byl za duzy bo z tym nic sie nie da zrobic.
Tu na przyklad wstepny kandydat do sprawdzenia:
- Kod: Zaznacz cały
0124325122 BOSCH
0124525020 BOSCH
Nastepny:
- Kod: Zaznacz cały
Valeo SG10B019
Valeo 7700424582
Wystarczy poświęcic kilka godzin, znajdziesz 5-6, moze 10 typów do sprawdzenia. Polowa odpadnie od razu, jak spawdzisz wymiary mocowania bo nie bedzie nijak podobna, druga polowa okaze sie srednio dostepna, droga albo ktorys wymiar nie bedzie pasowal, ale predzej czy pozniej znajdziesz cos idelanego. Wiem, co mowie, bo dobrałem ta metoda idealny altek 150A do 4 Runnera 3.0V6 i Troopera 3.2V6 a nawet 110A z wakupompa do Troopera 3.1 D.
Poczytaj ten temat:
viewtopic.php?f=10&t=4039&hilit=alternator&start=125Rozpisywalem sie tam jak szukalem kandydata na podmianke do 3.1.