przez Jake » 16 lut 2022, 20:52
To na fotach to jest skrzynia MUA-5. To jest skrzynia produkcji Isuzu. Jest konstrukcja zintegrowana, tzn nie da sie rozdzielic reduktora od samej skrzynki. Choc nie tak mocna jak AR-5 to jednak nadal jest to bardzo dobra i wytrzymala skrzynia. Reduktor w tej skrzynii jest zawsze 100% mechaniczny = 3 polozenia dzwigni.
Klopot w tym, ze jest DUZO krotsza od 4L30-E (automat), wiec tak jak mowilem - belka skrzyni do przespawania, oba waly do wymiany. Przy uzyciu nowszej skrzyni AR-5, produkcji Aisina Warnera jest bardzo duza szansa ze belka zostanie tam gdzie jest i waly od automatu beda pasowac. AR-5 jest dluzsza, praktycznie tak samo dluga jak automat. Jest tez skrzynia rozdzielana od reduktora. Reduktor wystepowal w dwoch wersjach - mechanicznej z trojpolozeniowa dzwignia (rzadko - najczesciej tylko w starych automatach) i elektryczno-mechanicznej z dwupolozeniowa dzwignia - w tym drugim rozwiazaniu wajha przerzucala LOW/HIGH, a zapinanie wyjscia przedniego walu jest realizowane elektrycznie za pomoca silniczka sterowanego guzikiem na desce.
Technicznie - skrzynia AR-5 jest wytrzymalsza i nowsza=mniej zuzyta. Dodatkowo w Twoim wypadku wsadzenie jej wymaga istotnie mniej pracy, wiec ona bylaby moim wyborem.
Reduktor - uwazam ze lepszy jest 100% mechaniczny z 3 polozeniowa wajha, bo jest niezawodny. Silniczek bardzo czesto plata figle, zacina sie, nie zalacza lub nie rozlacza. Przerobienie sterowania przesuwki SOTF na przednim moscie to jest godzina roboty i jest banalnie prosta - wiec jesli to jest Twoim zmartwieniem - to tym sie nie zamartwiaj. Podpowiem, podesle schemat, nie ma problemu.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991