Ja również miałem nie dawno problem z odpaleniem . Studiując materiały na australijskich , angielskich i indonezyjskich forach rozpisałem sobie "schemat " jak to ogarnąć. Problemem może być : 1. Błąd immobilizera . ale wtedy nie kręcił by rozrusznik ( nie sprawdzałem - podaje za obcym źródłem ) , 2. Ciśnienie paliwa - najprościej zdjąć wężyk na wylocie z filtra i pompować ręcznie . Jeżeli jest paliwo i nie ma powietrza to napompować ręcznie , aż " stwardnieje pompka" (
) i próbować zapalić . 3. Świece - jeżeli nie ma nawet dymka z rury , to nie świeczki . Mozna to sprawdzić . 4.
- czujnk ciśnienia oleju na szynie , ale o tym obszernie pisali już SUPERTROPER i tomaszsuplicki , więc nie ma co powielać . Najpierw sprawdź poziom oleju ,a nawet dla pewności przelej go trochę . Jeśli to nic nie daje wymień olej i filtry , a jeżeli dalej dupa to sprawdź iwyczyść z oleju wtyczkę na wiązce do wtrysków i czujników - to ta koło bagnetu , z różowymi przewodami. Wymyj ją z oleju . Jest jeszcze sposób z wyjęciem białego kabelka z tego złącza ( ale z części od strony instalacji , a nie silnika) Kabel ten podaje sygnał z czujnika ciśnienia oleju w szynie , wypnij go i spróbuj zapalić . Jeżeli padł czujnik , to powinien za gadać a przynajmniej odezwać się ...
, wyczyść i złóż z powrotem. Jak to też nie poskutkuje to zdejmij wąż łączący kolektor ssący z intercoolerem , kup Plaka - ale nie samostart tylko do czyszczenia deski rozdzielczej- poproś kogoś żeby kręcił i cały czas pryskaj w przepustnicę , tak żeby na nim chwilkę po chodził. Jeżeli zapali , to wykluczysz na pewno świeczki , a jeżeli to pompa oleju to na obrotach powinna łatwiej pociągnąć olej i dać większe ciśnienie. Podobnie z czujnikiem ciśnienia oleju na szynie- powinien podać sygnał do kompa że jest olej i komp za steruje wtryski. A ... , Plak do tapicerek dla tego że na nim silnik spokojnie pracuje miękko i nie ma obawy że coś "strzeli"- samostart dobry jest tylko do startu i w dieslu za wcześnie eksploduje. I to chyba wszystko co można zrobić bez diagnostyki , a do niej to tylko TECH 2 GM , tylko on to obsługuje . Oplowskim to można sobie poduszki i ABS sprawdzić
.No i zapomniał bym o najważniejszym , MUSISZ MIEĆ SZCZĘŚCIE . A jak je masz i odpalisz drania ,to znaczy że to Twój dzień i gnaj LOTTO puścić
. PS .JA w swoim przeszedłem tą całą procedurę + wyczyściłem z nagaru przepustnicę , bo stawała w dziwnej pozycji i Trup ożył. Powodzenia.