Jak zablokować wisko?

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Jak zablokować wisko?

Postprzez Przemo_ol » 05 kwi 2016, 10:46

Panowie/Panie jak zablokować wisko w 3,2 w sposób mało inwazyjny, tak aby wiatrak cały czas działał na obrotach silnika a nie załączał w momecie przekroczenia temperatury 90 C.
Opel Monterey 3,2 - V6 - 1992
Avatar użytkownika
Przemo_ol
 
Posty: 89
Dołączył(a): 24 wrz 2015, 13:09

Re: Jak zablokować wisko?

Postprzez pocieszny » 05 kwi 2016, 12:38

wisko w sumie działa cały czas, tylko nie w pełnym zakresie obrotów,
z drugiej strony nawet bez wiatraka trudno zagrzać mocno ten silnik przy rozważnym użytkowaniu

po co to ćwiczenie?
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Jak zablokować wisko?

Postprzez Przemo_ol » 05 kwi 2016, 14:33

Wiem jak działa wisko :-) nie wiem jednak jak je zablokować w pozycji tzw. Włączonej a nie biernaj, w sposób mało inwazyjny ;-) hmmm a dlaczego onieśmiela mnie dźwięk wydobywajacy się z pod maski Opla Mavva hehe i nie chodzi o disela, chodź na gazie brzmią podobnie :-).
Opel Monterey 3,2 - V6 - 1992
Avatar użytkownika
Przemo_ol
 
Posty: 89
Dołączył(a): 24 wrz 2015, 13:09

Re: Jak zablokować wisko?

Postprzez pocieszny » 05 kwi 2016, 14:48

bezinwazyjnie się nie da
nawiercić wkręćić śrubę i już, zresztą każda operacja spięcia wisko na stałe jest nieodwarcalna
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Jak zablokować wisko?

Postprzez Przemo_ol » 07 kwi 2016, 09:25

Dobrze, w takim razie gdzie miała by się znaleźć ta śruba? Jak wykonać to technicznie?
Opel Monterey 3,2 - V6 - 1992
Avatar użytkownika
Przemo_ol
 
Posty: 89
Dołączył(a): 24 wrz 2015, 13:09

Re: Jak zablokować wisko?

Postprzez Tomkin » 07 kwi 2016, 10:09

Ale po co?Termostat nie jest zaworem który całkowicie odcina chłodnicę.W rezultacie będziesz miał niedogrzany silnik i większe zużycie paliwa.To już lepiej załóż jakiegoś elektryka jak Ci wisco nie pasi.Jedynym wytłumaczeniem Twojej "perwersji" :)21 jest katowanie silnika na wysokich obrotach i jeżdżenie na jedynce :shock:
Monty Bobcat 3,1 LTD 97
Avatar użytkownika
Tomkin
 
Posty: 286
Dołączył(a): 15 wrz 2011, 19:09
Lokalizacja: Słupsk

Re: Jak zablokować wisko?

Postprzez pocieszny » 07 kwi 2016, 11:00

w tym wypadku bardzo szybko spina wisko :)21
ogólnie ćwiczenie ma sens jeśli nam wisko padnie i nie ma nic na podmiankę
zdejmujemy wiatrak nawiercany otwór przez łożysko ślizgowe, gwintujemy wkręcamy, śrubkę i mamy zblokowane wisko, co prawda zapominamy o szybkim wzroście obrotów i wyprzedzaniu na 5 biegu :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Jak zablokować wisko?

Postprzez Przemo_ol » 07 kwi 2016, 13:37

Czyli sugerujesz ze zapięte wisko będzie ograniczać moc w tak znaczący sposób że nie będzie przyspieszał?
Dzięki za podpowiedź odnośnie miejsca umieszczenia blokady, jakbym znalazł jeszcze inne rozwiązanie to się nim podzielę.
Opel Monterey 3,2 - V6 - 1992
Avatar użytkownika
Przemo_ol
 
Posty: 89
Dołączył(a): 24 wrz 2015, 13:09

Re: Jak zablokować wisko?

Postprzez mcgiver » 07 kwi 2016, 20:04

Przemo_ol napisał(a):Czyli sugerujesz ze zapięte wisko będzie ograniczać moc w tak znaczący sposób że nie będzie przyspieszał?
Dzięki za podpowiedź odnośnie miejsca umieszczenia blokady, jakbym znalazł jeszcze inne rozwiązanie to się nim podzielę.

visco max 10% mocy zżera, więc to nie jest znów jakiś hardcoor.
najmniej inwazyjnie to bym zrobił tak:
-z szajby wypuszczasz wszystkie 4 sruby dłuższe o 10mm ,
-z visca co drugą srubę czyli też chyba 4 szt , dłuższe o 10mm lub nawet można wypuścić wszystkie.
-kupujesz minimum 4 grube oringi gumowe i spinasz te wystające sruby ze sobą.
jako takie sprzęgło gumowe powstaje, a jak nie wytrzyma to dajesz grubsze oringi lub paski grubej gumy.
jak oringi puszczą to nic sie nie stanie tylko znów bedzie fabryka
mod skuteczny ,a jak najbardziej odwracalny (sprawdzone w bmw)...na upały lub upalanie dobre , w innych przypadkach silnik jest cały czas na ssaniu
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
wół roboczy 3,2 97 LTD
fortwo 750turbo
Polift 3,5 na tapecie
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2490
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Jak zablokować wisko?

Postprzez Bartosz955 » 08 kwi 2016, 00:09

Mam pytanie. Czy pomiędzy kołem pasowym pompy a wisko powinno coś byc? Chodzi mi o tą pustą przestrzeń w mocowaniu wisko do koła.
Bartosz955
 
Posty: 18
Dołączył(a): 19 lut 2016, 19:47

Re: Jak zablokować wisko?

Postprzez Przemo_ol » 08 kwi 2016, 07:36

Na kole pasowym też temam puste miejsce wiec podejrzewam, że to jest na pasek od pompy klimatyzacji.
Opel Monterey 3,2 - V6 - 1992
Avatar użytkownika
Przemo_ol
 
Posty: 89
Dołączył(a): 24 wrz 2015, 13:09

Re: Jak zablokować wisko?

Postprzez Przemo_ol » 08 kwi 2016, 07:40

mcgiver dzięki brzmi rozsądnie, właśnie o coś takiego mi chodziło.
Opel Monterey 3,2 - V6 - 1992
Avatar użytkownika
Przemo_ol
 
Posty: 89
Dołączył(a): 24 wrz 2015, 13:09

Re: Jak zablokować wisko?

Postprzez miras7 » 08 kwi 2016, 08:33

Bartosz955 napisał(a):Mam pytanie. Czy pomiędzy kołem pasowym pompy a wisko powinno coś byc? Chodzi mi o tą pustą przestrzeń w mocowaniu wisko do koła.

Nie wiem o jaką przestrzeń chodzi, ale pomiędzy kołem pasowym pompy a wisko powinna być podkładka, coś ok 5mm gruba
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1797
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz


Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 96 gości