Jak zablokować wisko?

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Jak zablokować wisko?

Postprzez Przemo_ol » 05 kwi 2016, 10:46

Panowie/Panie jak zablokować wisko w 3,2 w sposób mało inwazyjny, tak aby wiatrak cały czas działał na obrotach silnika a nie załączał w momecie przekroczenia temperatury 90 C.
Opel Monterey 3,2 - V6 - 1992
Avatar użytkownika
Przemo_ol
 
Posty: 89
Dołączył(a): 24 wrz 2015, 13:09

Re: Jak zablokować wisko?

Postprzez pocieszny » 05 kwi 2016, 12:38

wisko w sumie działa cały czas, tylko nie w pełnym zakresie obrotów,
z drugiej strony nawet bez wiatraka trudno zagrzać mocno ten silnik przy rozważnym użytkowaniu

po co to ćwiczenie?
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Jak zablokować wisko?

Postprzez Przemo_ol » 05 kwi 2016, 14:33

Wiem jak działa wisko :-) nie wiem jednak jak je zablokować w pozycji tzw. Włączonej a nie biernaj, w sposób mało inwazyjny ;-) hmmm a dlaczego onieśmiela mnie dźwięk wydobywajacy się z pod maski Opla Mavva hehe i nie chodzi o disela, chodź na gazie brzmią podobnie :-).
Opel Monterey 3,2 - V6 - 1992
Avatar użytkownika
Przemo_ol
 
Posty: 89
Dołączył(a): 24 wrz 2015, 13:09

Re: Jak zablokować wisko?

Postprzez pocieszny » 05 kwi 2016, 14:48

bezinwazyjnie się nie da
nawiercić wkręćić śrubę i już, zresztą każda operacja spięcia wisko na stałe jest nieodwarcalna
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Jak zablokować wisko?

Postprzez Przemo_ol » 07 kwi 2016, 09:25

Dobrze, w takim razie gdzie miała by się znaleźć ta śruba? Jak wykonać to technicznie?
Opel Monterey 3,2 - V6 - 1992
Avatar użytkownika
Przemo_ol
 
Posty: 89
Dołączył(a): 24 wrz 2015, 13:09

Re: Jak zablokować wisko?

Postprzez Tomkin » 07 kwi 2016, 10:09

Ale po co?Termostat nie jest zaworem który całkowicie odcina chłodnicę.W rezultacie będziesz miał niedogrzany silnik i większe zużycie paliwa.To już lepiej załóż jakiegoś elektryka jak Ci wisco nie pasi.Jedynym wytłumaczeniem Twojej "perwersji" :)21 jest katowanie silnika na wysokich obrotach i jeżdżenie na jedynce :shock:
Monty Bobcat 3,1 LTD 97
Avatar użytkownika
Tomkin
 
Posty: 286
Dołączył(a): 15 wrz 2011, 19:09
Lokalizacja: Słupsk

Re: Jak zablokować wisko?

Postprzez pocieszny » 07 kwi 2016, 11:00

w tym wypadku bardzo szybko spina wisko :)21
ogólnie ćwiczenie ma sens jeśli nam wisko padnie i nie ma nic na podmiankę
zdejmujemy wiatrak nawiercany otwór przez łożysko ślizgowe, gwintujemy wkręcamy, śrubkę i mamy zblokowane wisko, co prawda zapominamy o szybkim wzroście obrotów i wyprzedzaniu na 5 biegu :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Jak zablokować wisko?

Postprzez Przemo_ol » 07 kwi 2016, 13:37

Czyli sugerujesz ze zapięte wisko będzie ograniczać moc w tak znaczący sposób że nie będzie przyspieszał?
Dzięki za podpowiedź odnośnie miejsca umieszczenia blokady, jakbym znalazł jeszcze inne rozwiązanie to się nim podzielę.
Opel Monterey 3,2 - V6 - 1992
Avatar użytkownika
Przemo_ol
 
Posty: 89
Dołączył(a): 24 wrz 2015, 13:09

Re: Jak zablokować wisko?

Postprzez mcgiver » 07 kwi 2016, 20:04

Przemo_ol napisał(a):Czyli sugerujesz ze zapięte wisko będzie ograniczać moc w tak znaczący sposób że nie będzie przyspieszał?
Dzięki za podpowiedź odnośnie miejsca umieszczenia blokady, jakbym znalazł jeszcze inne rozwiązanie to się nim podzielę.

visco max 10% mocy zżera, więc to nie jest znów jakiś hardcoor.
najmniej inwazyjnie to bym zrobił tak:
-z szajby wypuszczasz wszystkie 4 sruby dłuższe o 10mm ,
-z visca co drugą srubę czyli też chyba 4 szt , dłuższe o 10mm lub nawet można wypuścić wszystkie.
-kupujesz minimum 4 grube oringi gumowe i spinasz te wystające sruby ze sobą.
jako takie sprzęgło gumowe powstaje, a jak nie wytrzyma to dajesz grubsze oringi lub paski grubej gumy.
jak oringi puszczą to nic sie nie stanie tylko znów bedzie fabryka
mod skuteczny ,a jak najbardziej odwracalny (sprawdzone w bmw)...na upały lub upalanie dobre , w innych przypadkach silnik jest cały czas na ssaniu
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2496
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Jak zablokować wisko?

Postprzez Bartosz955 » 08 kwi 2016, 00:09

Mam pytanie. Czy pomiędzy kołem pasowym pompy a wisko powinno coś byc? Chodzi mi o tą pustą przestrzeń w mocowaniu wisko do koła.
Bartosz955
 
Posty: 18
Dołączył(a): 19 lut 2016, 19:47

Re: Jak zablokować wisko?

Postprzez Przemo_ol » 08 kwi 2016, 07:36

Na kole pasowym też temam puste miejsce wiec podejrzewam, że to jest na pasek od pompy klimatyzacji.
Opel Monterey 3,2 - V6 - 1992
Avatar użytkownika
Przemo_ol
 
Posty: 89
Dołączył(a): 24 wrz 2015, 13:09

Re: Jak zablokować wisko?

Postprzez Przemo_ol » 08 kwi 2016, 07:40

mcgiver dzięki brzmi rozsądnie, właśnie o coś takiego mi chodziło.
Opel Monterey 3,2 - V6 - 1992
Avatar użytkownika
Przemo_ol
 
Posty: 89
Dołączył(a): 24 wrz 2015, 13:09

Re: Jak zablokować wisko?

Postprzez miras7 » 08 kwi 2016, 08:33

Bartosz955 napisał(a):Mam pytanie. Czy pomiędzy kołem pasowym pompy a wisko powinno coś byc? Chodzi mi o tą pustą przestrzeń w mocowaniu wisko do koła.

Nie wiem o jaką przestrzeń chodzi, ale pomiędzy kołem pasowym pompy a wisko powinna być podkładka, coś ok 5mm gruba
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1797
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz


Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości