Biały dym i praca na trzy garki

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Biały dym i praca na trzy garki

Postprzez 4 MOTION » 06 wrz 2017, 19:08

Witam,od niedawna mam problem w moim w Montku 3.1 ,codziennie rano po odpaleniu przez jakąś minutę auto pracuje na 3 cylindry i puszcza biały dym ,po minucie wszystko wraca do normy,mechanik sugerował wtryski więc sprawdziłem i są ok.Następna sugestia to pompa ,ale czy na pewno?Może ktoś z forumowiczów miał podobny problem,proszę o podpowiedzi.
4 MOTION
 

Re: Biały dym i praca na trzy garki

Postprzez miras7 » 06 wrz 2017, 19:19

Pęknięta głowica, ewentualnie uszczelka pod głowicą. Po zgaszeniu silnika większe ciśnienie w układzie chłodzenia wciska trochę płynu do cylindra.
Takie małe pęknięcie między zaworami:

Obrazek
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1797
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Biały dym i praca na trzy garki

Postprzez mcgiver » 06 wrz 2017, 21:04

miras7 napisał(a):Pęknięta głowica, ewentualnie uszczelka pod głowicą. Po zgaszeniu silnika większe ciśnienie w układzie chłodzenia wciska trochę płynu do cylindra.
Takie małe pęknięcie między zaworami:

Obrazek

bardzo prawdopodobne, aczkolwiek wtedy powinno się powoli robić masło w skrzyni korbowej, więc na pewno będzie widoczne na korku oleju.
Niemniej jednak masło również pojawi się przy zdrowym silniku w zimie przy użytkowaniu samochodu na krótkich odcinkach , czyli gdy nie zdąży się zagrzać i odparować całej wilgoci zaciągniętej z otoczenia.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
wół roboczy 3,2 97 LTD
fortwo 750turbo
Polift 3,5 na tapecie
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2490
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Biały dym i praca na trzy garki

Postprzez PiotrR » 06 wrz 2017, 21:15

Potwierdzam diagnozę Mirasa. Przerabiałem to na własnej skórze. Wymiana głowicy na nowego Chińczyka to 4000zł z robocizną. Spawanie wchodzi w grę ale po prześwietleniu głowicy,bo może czasem nie warto.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: Biały dym i praca na trzy garki

Postprzez Jake » 07 wrz 2017, 08:54

Niekoniecznie w skrzyni korbowej musi być masło. Jesli pierscienie dobrze trzymaja, a pekniecie jest wylacznie na linii kanał wodny-komora spalania to oprocz poddymiania po odpaleniu, lub w gorszym przypadku ciaglego dymienia na biało i nierownej pracy moze nie byc absolutnie zadnych innych objawów.

Mialem kiedys podobna sytuacje w silniku nieco wiekszych gabarytów, na statku. 11 litrowy 6-cylindrowy diesel popularny rowniez w maszynach roboczych i ciezarowkach - SW680 na licencji Leylanda.
Wszedlem na burte, tydzien po uszkodzeniu, ogarniac skutki. Okazalo sie, ze jakis imbecyl nie zauwazyl ogromnej nieszczelnosci w ukladzie chlodzenia i tydzien plywał nie uzupelniajac poziomu cieczy chlodzacej czym spowodowal całkowita masakre. Pokrzywione, popekane glowice, pogiete laski popychaczy, przytarte dwa zawory, rozszczelnione kolektory wodny i wydechowy, upalony fragment denka tłoka na 5 cylindrze. Generalnie koniec końców silnik poszedl na zlom i montowalismy nowa jednostke napedowa, ale co najbardziej zaskakujace, po ogarnieciu zaworow, popychaczy i ponownym uszczelnieniu oprocz obloków białego dymu, spadku mocy i bardzo szybkim znikaniu wody z ukladu chlodzenia silnik pracowal nawet poprawnie i ostatkiem sił dociagnał jeszcze miesiac od awarii do wymiany. Olej rowniez był normalej, prawidlowej barwy.
Ostatnio edytowano 07 wrz 2017, 10:33 przez Jake, łącznie edytowano 1 raz
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4307
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Biały dym i praca na trzy garki

Postprzez mcgiver » 07 wrz 2017, 09:12

ja znam z kolei przypadek jak znajomy wyremontował silnik.
6cylindrowe m20b25 , ten silnik tak odżył po remoncie ze to było niedowiary, niestety po czasie okazało sie że silnik wciąga wodę i robi sie masło w oleju.
mikrokamerą odkrył pekniecie między zaworami na 3 cylindrze, a podobno była sprawdzana pod tym kontem przed montażem.
tak wiec mimo nowych gładzi , nowych tłoków i pierścieni woda po zgaszeniu silnika wciekała do skrzyni korbowej dopuki ciśnienie w układzie nie spadło.
po odpaleniu owa woda mieszała się z olejem,
tak wiec nie ma reguły
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
wół roboczy 3,2 97 LTD
fortwo 750turbo
Polift 3,5 na tapecie
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2490
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Biały dym i praca na trzy garki

Postprzez Maryś2 » 07 wrz 2017, 11:22

A jak odpalasz ? Z wolnych obrotów czy podkręcasz ew. gaz w podłogę?
RS '98 3,1
LTD '93 3,1
Maryś2
 
Posty: 142
Dołączył(a): 31 sty 2016, 21:09
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Biały dym i praca na trzy garki

Postprzez 4 MOTION » 11 wrz 2017, 17:51

Maryś2 napisał(a):A jak odpalasz ? Z wolnych obrotów czy podkręcasz ew. gaz w podłogę?


Nie ,nie ruszam pedału gazu kiedy auto jest zimne, jutro oddaje Montka do mechanika i zobaczę jaka będzie diagnoza,zastanawia mnie tylko dlaczego po kilku dziesięciu sekundach samochód pracuję normalnie?
4 MOTION
 

Re: Biały dym i praca na trzy garki

Postprzez PiotrR » 11 wrz 2017, 21:10

Bo to może być mikro nieszczelność, po rozgrzaniu głowicy czyli rozszerzeniu materiału zaciska się z siłą zapewniającą szczelność.
Niestety to będzie się tylko powiększać. Nim zaczniesz rozkręcać głowicę, sprawdź świece i wtryski oraz szczelność połączeń między pompą a wtryskami.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: Biały dym i praca na trzy garki

Postprzez mcgiver » 11 wrz 2017, 22:14

może problem jest troche zdemonizowany.
ubywa płynu z układu?
u mnie przy porannych odpalaniach też zazwyczaj w spalinach widać duzo pary wodnej i nie powiem że jakiś garnek nie pali , ale przez kilkanaście sekund silnik troche kuleje, tzn nie chodzi idealnie równo , po 20-30 sekundach jest ok .
z rury wydechowej pluje wodą , a jak przygazuję to jest niezły gejzer .
to jest zwykła kondensacja pary wodnej w wydechu po postoju
dodam że przełączanie na lpg mam ustawiane bardzo szybko i jak tylko odpale to odrazu przegazowuję na 1700rpm żeby przełaczyło na lpg
auto nie osiaga pionu na wskazniku nawet przy holowaniu ponad dwutonowego samochodu co swiadczy o prawidłowym stanie płynu mimo dwuletniego olewania tematu ;) .
stan płynu sprawdzałem dwa lata temu jak na jesień wymieniałem termostat czyli 30tyś km temu , :D i teraz poszłem luknąć z ciekawości , w chłodnicy prawie pod kołnierzyk , a w zbiorniku wyrównawczym na dnie : auto zimne.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
wół roboczy 3,2 97 LTD
fortwo 750turbo
Polift 3,5 na tapecie
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2490
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Biały dym i praca na trzy garki

Postprzez pawel126 » 12 wrz 2017, 08:21

Porównanie spalin benzyny z dieslem nie ma sensu. A już na Lpg to tym bardziej.
Wg mnie świeca żarowa nie grzeje i dlatego auto kuleje na początku.
Monterey 3.2 V6+LPG 97r. LTD BF AT 265 75 R16
Monterey 3.1 D 97r. LTD - sprzedany.
Jeep XJ 2,5 TD 99r. - Malatesta Kaiman 31x10,50 R15 + T-MAX EW-12500
Avatar użytkownika
pawel126
 
Posty: 564
Dołączył(a): 17 wrz 2009, 08:46
Lokalizacja: Toruń

Re: Biały dym i praca na trzy garki

Postprzez Jake » 12 wrz 2017, 09:13

Kondensacja pary w aucie napedzanym noPb + LPG to normalna sprawa. Ale w dieslu cos takiego sie nie zdarza.
Nie ma co spekulowac, trzeba sprawdzic po kolei
1)czy ubywa plynu chlodniczego?
2)Czy jest obecny CO2 w płynie chlodniczym?
3)Czy wszystkie swiece grzeja rowno? - tylko w lecie to nie powinno miec znaczenia, sprawny 3.1 powyzej 25oC pali rowno bez swiec.
4)Czy wtryski nie leja? - choc wtedy dym byłby raczej czarny
5)Sprawdzic kompresje na garach
6)Koncowo dopiero zrzucac glowice i sprawdzac pod wzgledem pekniec. To moze byc tez nie glowica, a jedynie uszczelka.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4307
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Biały dym i praca na trzy garki

Postprzez pawel126 » 12 wrz 2017, 12:00

No i biały dym na zimnym!! silniku przez chwilę to też za późny zapłon.
Ale to nie są kłęby pary tylko lekka barwa spalin przez kilkanaście sekund...
Monterey 3.2 V6+LPG 97r. LTD BF AT 265 75 R16
Monterey 3.1 D 97r. LTD - sprzedany.
Jeep XJ 2,5 TD 99r. - Malatesta Kaiman 31x10,50 R15 + T-MAX EW-12500
Avatar użytkownika
pawel126
 
Posty: 564
Dołączył(a): 17 wrz 2009, 08:46
Lokalizacja: Toruń


Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 104 gości