Biały dym i praca na trzy garki

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Biały dym i praca na trzy garki

Postprzez 4 MOTION » 06 wrz 2017, 19:08

Witam,od niedawna mam problem w moim w Montku 3.1 ,codziennie rano po odpaleniu przez jakąś minutę auto pracuje na 3 cylindry i puszcza biały dym ,po minucie wszystko wraca do normy,mechanik sugerował wtryski więc sprawdziłem i są ok.Następna sugestia to pompa ,ale czy na pewno?Może ktoś z forumowiczów miał podobny problem,proszę o podpowiedzi.
4 MOTION
 

Re: Biały dym i praca na trzy garki

Postprzez miras7 » 06 wrz 2017, 19:19

Pęknięta głowica, ewentualnie uszczelka pod głowicą. Po zgaszeniu silnika większe ciśnienie w układzie chłodzenia wciska trochę płynu do cylindra.
Takie małe pęknięcie między zaworami:

Obrazek
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1797
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Biały dym i praca na trzy garki

Postprzez mcgiver » 06 wrz 2017, 21:04

miras7 napisał(a):Pęknięta głowica, ewentualnie uszczelka pod głowicą. Po zgaszeniu silnika większe ciśnienie w układzie chłodzenia wciska trochę płynu do cylindra.
Takie małe pęknięcie między zaworami:

Obrazek

bardzo prawdopodobne, aczkolwiek wtedy powinno się powoli robić masło w skrzyni korbowej, więc na pewno będzie widoczne na korku oleju.
Niemniej jednak masło również pojawi się przy zdrowym silniku w zimie przy użytkowaniu samochodu na krótkich odcinkach , czyli gdy nie zdąży się zagrzać i odparować całej wilgoci zaciągniętej z otoczenia.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
fortwo 750turbo - daily :)
Polift 3,5 się robi + jeszcze 2 :)
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2490
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Biały dym i praca na trzy garki

Postprzez PiotrR » 06 wrz 2017, 21:15

Potwierdzam diagnozę Mirasa. Przerabiałem to na własnej skórze. Wymiana głowicy na nowego Chińczyka to 4000zł z robocizną. Spawanie wchodzi w grę ale po prześwietleniu głowicy,bo może czasem nie warto.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: Biały dym i praca na trzy garki

Postprzez Jake » 07 wrz 2017, 08:54

Niekoniecznie w skrzyni korbowej musi być masło. Jesli pierscienie dobrze trzymaja, a pekniecie jest wylacznie na linii kanał wodny-komora spalania to oprocz poddymiania po odpaleniu, lub w gorszym przypadku ciaglego dymienia na biało i nierownej pracy moze nie byc absolutnie zadnych innych objawów.

Mialem kiedys podobna sytuacje w silniku nieco wiekszych gabarytów, na statku. 11 litrowy 6-cylindrowy diesel popularny rowniez w maszynach roboczych i ciezarowkach - SW680 na licencji Leylanda.
Wszedlem na burte, tydzien po uszkodzeniu, ogarniac skutki. Okazalo sie, ze jakis imbecyl nie zauwazyl ogromnej nieszczelnosci w ukladzie chlodzenia i tydzien plywał nie uzupelniajac poziomu cieczy chlodzacej czym spowodowal całkowita masakre. Pokrzywione, popekane glowice, pogiete laski popychaczy, przytarte dwa zawory, rozszczelnione kolektory wodny i wydechowy, upalony fragment denka tłoka na 5 cylindrze. Generalnie koniec końców silnik poszedl na zlom i montowalismy nowa jednostke napedowa, ale co najbardziej zaskakujace, po ogarnieciu zaworow, popychaczy i ponownym uszczelnieniu oprocz obloków białego dymu, spadku mocy i bardzo szybkim znikaniu wody z ukladu chlodzenia silnik pracowal nawet poprawnie i ostatkiem sił dociagnał jeszcze miesiac od awarii do wymiany. Olej rowniez był normalej, prawidlowej barwy.
Ostatnio edytowano 07 wrz 2017, 10:33 przez Jake, łącznie edytowano 1 raz
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4307
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Biały dym i praca na trzy garki

Postprzez mcgiver » 07 wrz 2017, 09:12

ja znam z kolei przypadek jak znajomy wyremontował silnik.
6cylindrowe m20b25 , ten silnik tak odżył po remoncie ze to było niedowiary, niestety po czasie okazało sie że silnik wciąga wodę i robi sie masło w oleju.
mikrokamerą odkrył pekniecie między zaworami na 3 cylindrze, a podobno była sprawdzana pod tym kontem przed montażem.
tak wiec mimo nowych gładzi , nowych tłoków i pierścieni woda po zgaszeniu silnika wciekała do skrzyni korbowej dopuki ciśnienie w układzie nie spadło.
po odpaleniu owa woda mieszała się z olejem,
tak wiec nie ma reguły
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
fortwo 750turbo - daily :)
Polift 3,5 się robi + jeszcze 2 :)
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2490
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Biały dym i praca na trzy garki

Postprzez Maryś2 » 07 wrz 2017, 11:22

A jak odpalasz ? Z wolnych obrotów czy podkręcasz ew. gaz w podłogę?
RS '98 3,1
LTD '93 3,1
Maryś2
 
Posty: 142
Dołączył(a): 31 sty 2016, 21:09
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Biały dym i praca na trzy garki

Postprzez 4 MOTION » 11 wrz 2017, 17:51

Maryś2 napisał(a):A jak odpalasz ? Z wolnych obrotów czy podkręcasz ew. gaz w podłogę?


Nie ,nie ruszam pedału gazu kiedy auto jest zimne, jutro oddaje Montka do mechanika i zobaczę jaka będzie diagnoza,zastanawia mnie tylko dlaczego po kilku dziesięciu sekundach samochód pracuję normalnie?
4 MOTION
 

Re: Biały dym i praca na trzy garki

Postprzez PiotrR » 11 wrz 2017, 21:10

Bo to może być mikro nieszczelność, po rozgrzaniu głowicy czyli rozszerzeniu materiału zaciska się z siłą zapewniającą szczelność.
Niestety to będzie się tylko powiększać. Nim zaczniesz rozkręcać głowicę, sprawdź świece i wtryski oraz szczelność połączeń między pompą a wtryskami.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: Biały dym i praca na trzy garki

Postprzez mcgiver » 11 wrz 2017, 22:14

może problem jest troche zdemonizowany.
ubywa płynu z układu?
u mnie przy porannych odpalaniach też zazwyczaj w spalinach widać duzo pary wodnej i nie powiem że jakiś garnek nie pali , ale przez kilkanaście sekund silnik troche kuleje, tzn nie chodzi idealnie równo , po 20-30 sekundach jest ok .
z rury wydechowej pluje wodą , a jak przygazuję to jest niezły gejzer .
to jest zwykła kondensacja pary wodnej w wydechu po postoju
dodam że przełączanie na lpg mam ustawiane bardzo szybko i jak tylko odpale to odrazu przegazowuję na 1700rpm żeby przełaczyło na lpg
auto nie osiaga pionu na wskazniku nawet przy holowaniu ponad dwutonowego samochodu co swiadczy o prawidłowym stanie płynu mimo dwuletniego olewania tematu ;) .
stan płynu sprawdzałem dwa lata temu jak na jesień wymieniałem termostat czyli 30tyś km temu , :D i teraz poszłem luknąć z ciekawości , w chłodnicy prawie pod kołnierzyk , a w zbiorniku wyrównawczym na dnie : auto zimne.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
fortwo 750turbo - daily :)
Polift 3,5 się robi + jeszcze 2 :)
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2490
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Biały dym i praca na trzy garki

Postprzez pawel126 » 12 wrz 2017, 08:21

Porównanie spalin benzyny z dieslem nie ma sensu. A już na Lpg to tym bardziej.
Wg mnie świeca żarowa nie grzeje i dlatego auto kuleje na początku.
Monterey 3.2 V6+LPG 97r. LTD BF AT 265 75 R16
Monterey 3.1 D 97r. LTD - sprzedany.
Jeep XJ 2,5 TD 99r. - Malatesta Kaiman 31x10,50 R15 + T-MAX EW-12500
Avatar użytkownika
pawel126
 
Posty: 564
Dołączył(a): 17 wrz 2009, 08:46
Lokalizacja: Toruń

Re: Biały dym i praca na trzy garki

Postprzez Jake » 12 wrz 2017, 09:13

Kondensacja pary w aucie napedzanym noPb + LPG to normalna sprawa. Ale w dieslu cos takiego sie nie zdarza.
Nie ma co spekulowac, trzeba sprawdzic po kolei
1)czy ubywa plynu chlodniczego?
2)Czy jest obecny CO2 w płynie chlodniczym?
3)Czy wszystkie swiece grzeja rowno? - tylko w lecie to nie powinno miec znaczenia, sprawny 3.1 powyzej 25oC pali rowno bez swiec.
4)Czy wtryski nie leja? - choc wtedy dym byłby raczej czarny
5)Sprawdzic kompresje na garach
6)Koncowo dopiero zrzucac glowice i sprawdzac pod wzgledem pekniec. To moze byc tez nie glowica, a jedynie uszczelka.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4307
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Biały dym i praca na trzy garki

Postprzez pawel126 » 12 wrz 2017, 12:00

No i biały dym na zimnym!! silniku przez chwilę to też za późny zapłon.
Ale to nie są kłęby pary tylko lekka barwa spalin przez kilkanaście sekund...
Monterey 3.2 V6+LPG 97r. LTD BF AT 265 75 R16
Monterey 3.1 D 97r. LTD - sprzedany.
Jeep XJ 2,5 TD 99r. - Malatesta Kaiman 31x10,50 R15 + T-MAX EW-12500
Avatar użytkownika
pawel126
 
Posty: 564
Dołączył(a): 17 wrz 2009, 08:46
Lokalizacja: Toruń


Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 88 gości