Wyciek z przekładni kierowniczej.

Isuzu Trooper

Wyciek z przekładni kierowniczej.

Postprzez dominik502 » 11 sty 2011, 16:23

Witam w nowym roku.
Kilka dni temu pojawił się wyciek w przekładni kierowniczej
Obrazek
Mechanik, który to oglądał stwierdził, że cieknie ( a raczej zapier.ala) w miejscu, gdzie wychodzi wałek z wieloklinem.
Czy występuje tam jakiś uszczelniacz, który można wymienić, czy mam zbierać bilety na drugą przekładnie?
Jeśli jest uszczelniacz, to zna ktoś może jego wymiary?
Z góry dziękuję za pomoc i informacje
Żeby było tanio musi być drogo.
Obrazek Troopek 2.6 90r
dominik502
 
Posty: 158
Dołączył(a): 05 lis 2009, 11:39
Lokalizacja: Płońsk

Re: Wyciek z przekładni kierowniczej.

Postprzez tomac » 12 sty 2011, 16:05

Cześć.

Też mi kiedyś ciekła.
Przekładnie uszczelnia oring (wymiarów nie mam, ale typowy).
A całość zasłania zimering który tylko osłania przed dostaniem się brudu (rozmiar jakiś niestandardowy ale ten nie musi być jakoś super szczelny)
Rozbierzesz przekładnie to będzie widać :)

pozdr
2.6i Kr. AT
tomac
 
Posty: 12
Dołączył(a): 17 gru 2008, 00:21

Re: Wyciek z przekładni kierowniczej.

Postprzez dominik502 » 12 sty 2011, 18:35

Dzięki za pomoc, nie chciałem tego rozbierać bez pewności, że da się to uszczelnić ( z reguły przekładnie kierownicze nie należą do łatwo "naprawialnych").
Żeby było tanio musi być drogo.
Obrazek Troopek 2.6 90r
dominik502
 
Posty: 158
Dołączył(a): 05 lis 2009, 11:39
Lokalizacja: Płońsk

Re: Wyciek z przekładni kierowniczej.

Postprzez mariojura » 12 sty 2011, 21:13

Jeśli przekładnia jest ta sama co w dieslu ( a raczej tak) to tam jest simering 32x40x7. Szczerze mówiąc robiłem kilka razy i nie spotkałem tam oringu.
Trooper 2.8TDI
mariojura
 
Posty: 208
Dołączył(a): 16 paź 2008, 08:43
Lokalizacja: Ogrodzieniec, Jura Krakowsko Częstochowska

Re: Wyciek z przekładni kierowniczej.

Postprzez Nahen/thor_ » 13 sty 2011, 00:10

Mnie chyba też to czeka ;) Miałem dobra przekładnię od 2.8 D ale sprzedałem ;) a teraz moja cieknie ;) Co prawda mam do przełożenia inną ale mimo to swoją rozłoże i spróbuję reanimować, jak coś bedzie w zapasie ;) Tylko niech się zima skończy bo zdany jestem na robienie pod chmurką :(
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wyciek z przekładni kierowniczej.

Postprzez dominik502 » 13 sty 2011, 11:31

mariojura napisał(a):Jeśli przekładnia jest ta sama co w dieslu ( a raczej tak) to tam jest simering 32x40x7. Szczerze mówiąc robiłem kilka razy i nie spotkałem tam oringu.

Czy jesteś pewien, że simering ma takie wymiary? Przejrzałem katalogi swoich dostawców i tylko u jednego znalazłem simering o podobnych wymiarach (32x40x5), który jest opisany taki sposób: "Wspomaganie układu kierowniczego - Materiał - NBR Opis - VC".
te 2mm grubości nie mają znaczenia, więc jeśli na pewno ma być 32x40 to będzie OK.
Żeby było tanio musi być drogo.
Obrazek Troopek 2.6 90r
dominik502
 
Posty: 158
Dołączył(a): 05 lis 2009, 11:39
Lokalizacja: Płońsk

Re: Wyciek z przekładni kierowniczej.

Postprzez mariojura » 13 sty 2011, 19:22

Jestem pewien w dieslu (mam oryginał w ręce). Robiłem parę razy. To jest zwykły uszczelniacz, nie ciśnieniowy. Wymiary dokładnie takie jak podałem są do kupienia (przynajmniej u mnie). Ciśnieniowy idzie na wejściu kolumny kierowniczej. Ten faktycznie jest nietyp ale do kupienia.
Trooper 2.8TDI
mariojura
 
Posty: 208
Dołączył(a): 16 paź 2008, 08:43
Lokalizacja: Ogrodzieniec, Jura Krakowsko Częstochowska

Re: Wyciek z przekładni kierowniczej.

Postprzez dominik502 » 14 sty 2011, 13:00

Dzięki za pomoc.
Żeby było tanio musi być drogo.
Obrazek Troopek 2.6 90r
dominik502
 
Posty: 158
Dołączył(a): 05 lis 2009, 11:39
Lokalizacja: Płońsk

Re: Wyciek z przekładni kierowniczej.

Postprzez dominik502 » 22 sty 2011, 12:55

Wyciek z przekładni naprawiony. Przy naprawie potrzebny jest również uszczelniacz na wejściu przekładni, który ma wymiary 24x35x8.
Potrzebne są jeszcze oringi, jednak nie znam wymiarów, bo mechanik sam sobie z nimi poradził.
Przyczyną awarii był zgnieciony przewód łączący przekładnie z pompą ( został wymieniony na miedziany, bo niestety jest z takiego materiał, że ciężko go spawać))
Koszt naprawy:
Dorobienia przewodu miedzianego - 30zł
2 uszczelniacze - 33zł
Robocizna - 70zł
Razem 133zł
Żeby było tanio musi być drogo.
Obrazek Troopek 2.6 90r
dominik502
 
Posty: 158
Dołączył(a): 05 lis 2009, 11:39
Lokalizacja: Płońsk

Re: Wyciek z przekładni kierowniczej.

Postprzez mariojura » 23 sty 2011, 13:15

Czyli w dieslu na wejściu kolumny jest inny.
Trooper 2.8TDI
mariojura
 
Posty: 208
Dołączył(a): 16 paź 2008, 08:43
Lokalizacja: Ogrodzieniec, Jura Krakowsko Częstochowska

Re: Wyciek z przekładni kierowniczej.

Postprzez dominik502 » 05 lut 2011, 12:19

Okazuje się jednak, że uszczelniacz 32x40x5 jest za niski i ciśnienie oleju go wypycha. Poszukuję takiego uszczelniacza ,ale o wysokości 7 lub 8 mm.
Macie może namiary na firmę, która ma sporą ofertę simeringów. Ja niestety u swoich dostawców nie znalazłem :(
Bedę wdzięczny za pomoc i info.
Żeby było tanio musi być drogo.
Obrazek Troopek 2.6 90r
dominik502
 
Posty: 158
Dołączył(a): 05 lis 2009, 11:39
Lokalizacja: Płońsk

Re: Wyciek z przekładni kierowniczej.

Postprzez mariojura » 06 lut 2011, 12:40

Jeśli przekładnia jest ta sama co w dieslu ( a raczej tak) to tam jest simering 32x40x7

A co ja tu napisałem? Poza tym simering simeringowi nie równy. Jeden wchodzi ciężej inny lżej. Zależy od budowy i producenta.
Trooper 2.8TDI
mariojura
 
Posty: 208
Dołączył(a): 16 paź 2008, 08:43
Lokalizacja: Ogrodzieniec, Jura Krakowsko Częstochowska

Re: Wyciek z przekładni kierowniczej.

Postprzez skiczu » 06 lut 2011, 15:10

Sprawdź PIK w Pile. Mają wszystkie rozmiary i śruby do kół naszych Troopków po 11,5 zł/szt. Sam będę potrzebował.
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: Wyciek z przekładni kierowniczej.

Postprzez max667 » 06 lut 2011, 15:22

dominik502 napisał(a):Okazuje się jednak, że uszczelniacz 32x40x5 jest za niski i ciśnienie oleju go wypycha. Poszukuję takiego uszczelniacza ,ale o wysokości 7 lub 8 mm.
Macie może namiary na firmę, która ma sporą ofertę simeringów. Ja niestety u swoich dostawców nie znalazłem :(
Bedę wdzięczny za pomoc i info.

Zapytaj w jakiejś "Agromie", 32x40x7 na pewno idzie do jakiegoś sprzętu rolniczego;)
Obrazek
ISUZU TROOPER '90 2,8 TDI
Avatar użytkownika
max667
 
Posty: 123
Dołączył(a): 09 lip 2010, 22:18
Lokalizacja: świętokrzyskie

Re: Wyciek z przekładni kierowniczej.

Postprzez mixer » 06 lut 2011, 16:58

ja uszczelniacze kupowałem w jakimś sklepie rolniczym, wymieniałem 4 lata temu teraz jeździ nim kolega - przekładnia suchutka
MONTEREY 3.0 DTI 99r.
mixer
 
Posty: 65
Dołączył(a): 20 gru 2010, 10:28
Lokalizacja: Ryki

Re: Wyciek z przekładni kierowniczej.

Postprzez dominik502 » 06 lut 2011, 18:55

Wiem, że taki uszczelniacz występuje w sprzęcie rolniczym, tylko nie jest on cisnieniowy. Czy można zastosować "zwykły" uszczelniacz, bo mechanior stwierdził, że jesli będzie wyższy, to nie będzie go wypychać?
Żeby było tanio musi być drogo.
Obrazek Troopek 2.6 90r
dominik502
 
Posty: 158
Dołączył(a): 05 lis 2009, 11:39
Lokalizacja: Płońsk

Re: Wyciek z przekładni kierowniczej.

Postprzez mixer » 06 lut 2011, 20:34

jak już pisałem, 4 lata temu rozbierałem przekładnie na części pamiętam że te kulki mi się rozsypały ale udało się złożyć i nie zastanawiałem się specjalnie nad tymi uszczelniaczami tylko kupiłem taki sam rozmiar i wymieniłem. Na wąsie kierowniczym bo tam najczęściej jest ten wyciek nie ma jakiegoś ciśnienia ale pewien nie jestem. Wiem jedno, że do tej pory jest ok.
MONTEREY 3.0 DTI 99r.
mixer
 
Posty: 65
Dołączył(a): 20 gru 2010, 10:28
Lokalizacja: Ryki

Re: Wyciek z przekładni kierowniczej.

Postprzez max667 » 06 lut 2011, 20:51

A może tam powinien być jakiś seger blokując simmering... wyciągal Ci tą pompę, czy uszczelnial przy ramie?
BTW, mechanik nie zna sposobu na zatrzymanie segara na miejscu... 3-4 punkty zrobione na obwodzie gniazda tuż przy krawędzi uszczelniacza powinno go zatrzymać na miejscu;)
BTW 2, 33 zeta za dwa uszczelaniacze które są warte góra 5-6zl... DROGO! (no chyba że z przesylką ;) )
Obrazek
ISUZU TROOPER '90 2,8 TDI
Avatar użytkownika
max667
 
Posty: 123
Dołączył(a): 09 lip 2010, 22:18
Lokalizacja: świętokrzyskie

Re: Wyciek z przekładni kierowniczej.

Postprzez mariojura » 06 lut 2011, 21:54

dominik502 napisał(a):Wiem, że taki uszczelniacz występuje w sprzęcie rolniczym, tylko nie jest on cisnieniowy. Czy można zastosować "zwykły" uszczelniacz, bo mechanior stwierdził, że jesli będzie wyższy, to nie będzie go wypychać?

No przecież napisałem na początku, że robiłem takie przekładnie zawsze na zwykłych uszczelniaczach z tym, że dwuwargowych (przeciwpyłowych).
Trooper 2.8TDI
mariojura
 
Posty: 208
Dołączył(a): 16 paź 2008, 08:43
Lokalizacja: Ogrodzieniec, Jura Krakowsko Częstochowska

Re: Wyciek z przekładni kierowniczej.

Postprzez dominik502 » 07 lut 2011, 10:24

max667 napisał(a):BTW 2, 33 zeta za dwa uszczelaniacze które są warte góra 5-6zl... DROGO! (no chyba że z przesylką ;) )

Akurat te, które zakładałem są ciśnieniowe Corteco - dlatego tyle kosztują.
Zwykły 32x40x7 od Ursusa kosztuje ok. 3zł
Żeby było tanio musi być drogo.
Obrazek Troopek 2.6 90r
dominik502
 
Posty: 158
Dołączył(a): 05 lis 2009, 11:39
Lokalizacja: Płońsk

Re: Wyciek z przekładni kierowniczej.

Postprzez dominik502 » 07 lut 2011, 10:47

skiczu napisał(a):Sprawdź PIK w Pile. Mają wszystkie rozmiary i śruby do kół naszych Troopków po 11,5 zł/szt. Sam będę potrzebował.

Dzięki za pomoc. Faktycznie mają taki uszczelniacz i dzisiaj mają mi go wysłać.
Coś moja płońska Agroma jest słabo zatowarowana :(
Żeby było tanio musi być drogo.
Obrazek Troopek 2.6 90r
dominik502
 
Posty: 158
Dołączył(a): 05 lis 2009, 11:39
Lokalizacja: Płońsk

Re: Wyciek z przekładni kierowniczej.

Postprzez dominik502 » 09 lut 2011, 15:03

Po wnikliwym obejrzeniu przekładni usterka i powód wycieku został ustalony.
Problem nie tkwi w uszczelniaczu (simeringu), który jest na wyjściu przekładni, tylko uszkodzony jest pierścień uszczelniający w środku ( nie mylić z simeringiem lub oringiem)
Wygląda on jak simering 32x40, ale wykonany jest tylko z gumy. Pod wpływem ciśnienia uszczelnia się.
Pytanie: Od czego szukać takiego uszczelniacza, bo przejrzałem cały katalog Autofrenu i niestety nic podobnego nie znalazłem :(??
Żeby było tanio musi być drogo.
Obrazek Troopek 2.6 90r
dominik502
 
Posty: 158
Dołączył(a): 05 lis 2009, 11:39
Lokalizacja: Płońsk

Re: Wyciek z przekładni kierowniczej.

Postprzez Rolly » 09 lut 2011, 18:16

To chyba dość częsty problem w troopkach. U mnie to samo.
Rolly
 

Re: Wyciek z przekładni kierowniczej.

Postprzez dominik502 » 09 lut 2011, 18:28

Wygląda to tak:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Przekrój poprzeczny to mniej więcej coś takiego
Obrazek
Element w całości wykonany z gumy ( nie jest to oring, ani simering
Wymiary 32x41x5
Dziękuję za pomoc
Żeby było tanio musi być drogo.
Obrazek Troopek 2.6 90r
dominik502
 
Posty: 158
Dołączył(a): 05 lis 2009, 11:39
Lokalizacja: Płońsk

Re: Wyciek z przekładni kierowniczej.

Postprzez dominik502 » 09 lut 2011, 18:36

Dodam, że to uszczelnienie wchodzi w rowek w przekładni ( zasada działania ja w tłoczku hamulcowym)
Żeby było tanio musi być drogo.
Obrazek Troopek 2.6 90r
dominik502
 
Posty: 158
Dołączył(a): 05 lis 2009, 11:39
Lokalizacja: Płońsk

Następna strona

Powrót do 1983-1991

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości

cron