Uszczelka pod głowicę

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Uszczelka pod głowicę

Postprzez Nahen/thor_ » 29 kwi 2011, 14:53

Ktoś może mi pojaśnić kwestię dwóch rożnych niby uszczelek pod głowicę do 3.0 ? Dziś w Jappartsie dostałem info, że są dwie o różnej grubości, takie same ale różnią się grubością. O co biega? Jakie znaczenie ma ta różnica? Czy jeżeli np w ciemno bez demontażu najpierw swojej, kupię tę np grubszą a sie okaże, że była cieńsza w silniku to będzie to problem?

Myślałem żeby samemu powalczyć z uszczelką ale kwestia tych dwóch uszczelek zbiła mnie z pantałyku i się zacząłem zastanawiać...
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Uszczelka pod głowicę

Postprzez croochy » 29 kwi 2011, 18:13

po planowaniu głowicy trzeba dać grubsza uszczelkę. Przy każdym demontażu głowicy należy wykonać planowanie, stąd różnice w grubościach.
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: Uszczelka pod głowicę

Postprzez skiczu » 29 kwi 2011, 19:17

A co po trzecim demontażu? :)21
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: Uszczelka pod głowicę

Postprzez croochy » 29 kwi 2011, 19:29

3 planowanie by po zaworach poszło
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: Uszczelka pod głowicę

Postprzez Nahen/thor_ » 30 kwi 2011, 12:50

Czyli, że niby ktoś z producentów uszczelek zakłada wymianę bez planowania?
Gościu z którym rozmawiałem, twierdził, że po zdjęciu glowicy mam zmierzyć grubość uszczelki ( :o ) i będę wiedział jaką kupić... Tylko, że na moje jak wyjmę uszczelkę to raczej nie będzie "pasowała" grubością do żadnej z tych dwóch ;) Stawiam, że będzie znacznie od nich cieńsza ;)
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Uszczelka pod głowicę

Postprzez tomaszsuplicki » 30 kwi 2011, 16:46

jak ją wyjmiesz to na uszczelce są wycięte pułkola oznacza ona grubość uszczelki jaką masz poniżej jak to wygląda

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... c743f.html
Obrazek

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... e1288.html
Obrazek


linki w pełnym rozmiarze powyżej zdjęć
Ostatnio edytowano 30 kwi 2011, 17:40 przez tomaszsuplicki, łącznie edytowano 2 razy
Obrazek3.0 DOHC 1999 35''
Avatar użytkownika
tomaszsuplicki
 
Posty: 201
Dołączył(a): 11 sty 2010, 21:30
Lokalizacja: iceland

Re: Uszczelka pod głowicę

Postprzez SUPER TROOPER » 30 kwi 2011, 16:52

Za male te zdjecia , a na fotosiku sie nie otwiera :oops: .
MINIMUM - 35 cali
ISUZU TROOPER 3,0 DOHC - rocznik 2000
SUPER TROOPER
 
Posty: 248
Dołączył(a): 06 lis 2009, 00:08

Re: Uszczelka pod głowicę

Postprzez Nahen/thor_ » 01 maja 2011, 20:09

Spoko rysunki są z manuala więć ine trza ich powiekszac tylko sobie znaleźć w manualu ;)

Zadam teraz pytanie takie na które odpowiedź albo podniesie mnie na duchu i podejmę ostateczna decyzję, albo zarzucę pomysł całkowicie... no więc:

Mając do dyspozycji standardowy "warsztat" z kompletem kluczy plus dynamometryka, odpowiednią uszczelkę i manual na kompie plus doświadczenie w grzebaniu w innych starszych silnikach (głownie benzynowych) średnio rozgarniętemu gamoniowi powinno się udać wymienić tę zapyziałą uszczelkę?

Plan jest taki: Auto na lawetę, do rodzinnego miasteczka do znajomego mechanika (któremu nie ufam na tyle, żeby mu zostawić robotę) i tam samemu wymienić uszczelkę. Bać się? Czy śmiało ruszać z robotą?

Jeżeli ktoś już temat sam przerabiał, a nie jak ja wcześniej patrząc sporadycznie co tam w warsztacie od wczoraj zrobili, to czy jest coś na co trzeba zwrocić uwagę, coś co trzeba też przy wymianie uszczelki wymienić itp?

Głowicę oczywiście mam zamiar oddać do przeszlifowania przed złożeniem do kupy.
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Uszczelka pod głowicę

Postprzez tomaszsuplicki » 01 maja 2011, 21:49

jak pisałem nie jestem mechanikiem a Piekarzem wymiana jest taka sama jak i w innych autach mi rozebranie i złożenie + plantowanie zajeło ok. 11 godzin na parkingu pod blokiem ,dobrze by było żebyś przy okazji zdejmowania głowicy wymienił simeringi obsad wtrysków zajmie ci dodatkowo 10 min. a marz pewność że po przejechaniu 1000 km.nie padną Ci .
Oczywiści dopasuj dobrze uszczelkę po plantowaniu (grubość) .Za dużo kluczy ci nie potrzeba 12,14,17,19 .Uważaj na ustawienie rozrządu jak będziesz montował wałki ustaw w odpowiedniej pozycji wał bo jeśli żle ustawisz przy montażu to możesz pogiąć zawory :!:
Obrazek3.0 DOHC 1999 35''
Avatar użytkownika
tomaszsuplicki
 
Posty: 201
Dołączył(a): 11 sty 2010, 21:30
Lokalizacja: iceland

Re: Uszczelka pod głowicę

Postprzez Nahen/thor_ » 02 maja 2011, 00:03

No to zaczynam planować transport i czas na robotę ;)
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk


Powrót do 1998-2002

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości

cron