Dziwne zgrzyty

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Dziwne zgrzyty

Postprzez croochy » 19 maja 2010, 19:50

taki problem mam mały.
Zrobiłem lift, i pojawił się pewien problem, jadąc tak około 80 i w górę po zdjęciu nogi z gazuto słychać takie chrobotanie, szczególnie na 4-5 biegu, na 3 taki efekt nie występuje :shock: chyba że wcisnę sprzęgło przy większych prędkościach :roll:

Znajomy twierdzi ze to wał napędowy, ale obmacałem wał, krzyżaki luzu nie mają, luzy na wieloklinie też nie wyczułem.

Co to może być?
Jeżeli było by to sprzęgło to takie objawy były by i na niższych biegach? Jednak sprzęgło ciągnie i się nie ślizga, chyba że się może docisk rozlatuje??
Jutro chce odkręcić tylny wał i zobaczyć czy na samym przodzie będzie to samo.

Macie jakaś koncepcje co to może być?
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: Dziwne zgrzyty

Postprzez siatkaz » 19 maja 2010, 21:14

za dobry słuch masz albo za cicho radio gra. :D
Lublin Monterey 3.1 long 1992
siatkaz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 25 wrz 2009, 07:57

Re: Dziwne zgrzyty

Postprzez croochy » 19 maja 2010, 21:22

heheh, możliwe, jednak nie daje mi to spokoju
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: Dziwne zgrzyty

Postprzez Nahen/thor_ » 19 maja 2010, 22:53

Wersji może byc kilka, od luzów na mostach, po skrzynię biegów przez sprawy "dookoła" sprzęgła, sam wał nie chrobotałby tylko raczej "walił" gdyby na nim np krzyżaki zdechły, i do tego najczęściej przy ruszaniu i przed samym zatrzymaniem a nie przy 80km/h
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Dziwne zgrzyty

Postprzez croochy » 20 maja 2010, 11:02

zdemontowałem tylny wał

wszystko ucichło

zaobserwowałem delikatny luz na flanszy reduktora, narazie tego nie bede ruszał, wymienie krzyżaki

na samym przedzie dziwnie się jeździ :)21 piszczy praktycznie przy kazdym ruszeniu ostrzejszym :shock:

EDIT

odkryłem luz na krzyżaku na przednim wale :)21

dodatkowo jak ruszam to jest takie szarpnięcie kierownicą, jakby jedno koło wcześniej ciągneło niż drugie :roll:
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: Dziwne zgrzyty

Postprzez rudobrody » 21 maja 2010, 11:41

Jak dla mnie to łożyska na ataku. Na innym forum opisywałeś wymianę uszczelniacza na ataku tylnego dyfra. Z jaką siłą dokręciłeś nakrętkę? Sprawdź czy aby przypadkiem nie puściła, bo z tego co pamiętam to się ją "zaklepuje" na wpuście wałka ataku.
"Jeżeli twierdzisz, że możesz coś zrobić, to możesz i jeżeli twierdzisz, że czegoś nie możesz, masz rację"- H. Ford
Avatar użytkownika
rudobrody
 
Posty: 100
Dołączył(a): 02 kwi 2010, 19:53

Re: Dziwne zgrzyty

Postprzez croochy » 21 maja 2010, 13:39

nakrętka jest dokręcona tak jak ma byc, luzów na ataku nie ma, to już sprawdzone

Nakrętka zakręcona praktycznie identycznie jak była wczesniej

poza tym troche dziwne że atak zaczyna zgrzytać po zrobieniu liftu zawieszenia, a wczesniej był cichutki
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: Dziwne zgrzyty

Postprzez croochy » 21 maja 2010, 19:44

wie ktoś jaki jest rozmiar łożyska na flanszy tylnej reduktora?

da się je wyjąć bez rozbierania reduktora?
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: Dziwne zgrzyty

Postprzez croochy » 22 maja 2010, 10:32

no dobra dzisiaj to juz zbaranialem kompletenie

mając chwile czasu podniosłem auto w góre

sprawdzam luzy na reduktorze z przodu i z tyłu identycznie więc albo jest już calkiem spierdzieloyn, albo tak ma byc :)21

przedni most obraca się swodobnie jedną ręką kręcąc wałem napędowym

a teraz przejdzmy do tyłu i tu problem mojego zbaranienia

po wymianie uszczelniacza kręcąc za atak swobodnie obracałem jedną rękał

a teraz ledwo moge zakręcić, podlewarowałem jeszcze w górę że może gdzies podparty był. I znowu kręce, oba kola kręca się w tą samą strone. Jedno z wyczuwalnie większym oporem, ale tam klocek lekko trzyma więc fakt pomijam uwazajac go za nieistotny.

Podczas obracania wyczuwalne sa tak jakby "przeskoki" obrót nie jest płynny, tak jakby tam cos ewidentnie tarło.


Czy LSD widać przez korek wlewowy? jak to może wyglądac przez taki maly otwór?

wlałem olej bez dodatku bo były własciciel stwierdził że LSD nie ma. Jazda w terenie nie wskazywała żeby był. Najlepiej będize jak się okaże że rozwaliłem sobie LSD :evil:

no i zbaraniałem do reszty z tym autem
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: Dziwne zgrzyty

Postprzez Nahen/thor_ » 22 maja 2010, 12:11

Przy obu kołach podniesionych kręcąc jednym z nich na spokojnie drugie powinno sie obracać w tą samą stronę wtedy jest szansa, że LSD jeszcze żyje. Poszukaj tabliczki znamionowej na obudowie mostu albo na "belce" tylnej osi powinna byc i tam powinna być informacja o tym czy jest czy nie LSD. W razie co numer "wyposażeniowy" ktoś gdzies podawał w którym miejscu jest i tam powinna być informacja zakodowana o tym czy to wersja z LSD.

A "przeskoki" mogą świadczyć o tym że LSD działa, w końcu to blokada działająca poprzez tarcie.
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Dziwne zgrzyty

Postprzez croochy » 22 maja 2010, 12:28

olej troche wystygł, i daje się jedna ręka kręcić :shock:

kręcąc jednym kołem drugie kręci się przeciwstawnie, a atak stoi
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: Dziwne zgrzyty

Postprzez wojtek1981 » 22 maja 2010, 13:03

A łożysko może dokręcone za mocno , a jest możliwość że się trochę wykrzywiło podczas wkładania .
wojtek1981
 
Posty: 217
Dołączył(a): 23 gru 2008, 23:21
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Dziwne zgrzyty

Postprzez croochy » 22 maja 2010, 13:27

tylko ja łozyska nie wymieniałem, sam uszczelniacz

co do tego czy za mocno nie wydaje mi się, po wymianie keciło się elegancko leciutko, bez oporów
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: Dziwne zgrzyty

Postprzez tomaszsuplicki » 15 cze 2011, 00:49

i jak tam "croochy" problem z luzem ,mam taki problem mam niezbyt miłe dzwięki z okolic mostu tył lub reduktora po odpuszczeniu gazu chrobocze a po dodaniu jest takie stuknięcie , krzyżaki ok luzu na tylnym moście nie ma po 20-stym jestem umuwiony do serwisu ale może ktoś rozwiązał ten problem. Może koło zamachowe dwu masowe jest już wyrobione i to tylko złudzenie że to z tyłu coś nie tak?
Obrazek3.0 DOHC 1999 35''
Avatar użytkownika
tomaszsuplicki
 
Posty: 201
Dołączył(a): 11 sty 2010, 21:30
Lokalizacja: iceland

Re: Dziwne zgrzyty

Postprzez pocieszny » 15 cze 2011, 08:38

lift był?
ale ogólnie to co opisujesz to wygląda na wał (luzy na krzyżakach), na naprężonym układzie mogą być niewyczuwalne,
a stukanie i zgrzyty to mogą być też tuleje wahaczy, zwłaszcza jak są mocno wyjechane i most się przekręca po dodaniu gazu :)21 to wtedy i zgrzytać wał może :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Dziwne zgrzyty

Postprzez tomaszsuplicki » 15 cze 2011, 12:05

jak pisałem krzyżaki były sprawdzane na wyjętym wale co do luzu na tulejach to na 100% nie. jestem świeżo po przeglądzie auta a u mnie przeglądy są robione bardzo dokładnie .lift mam ale bardzo długo a stuki i zgrzyty od nie dawna.poczekam z djagnozą na serwis.
Obrazek3.0 DOHC 1999 35''
Avatar użytkownika
tomaszsuplicki
 
Posty: 201
Dołączył(a): 11 sty 2010, 21:30
Lokalizacja: iceland

Re: Dziwne zgrzyty

Postprzez croochy » 15 cze 2011, 15:47

sprawdzałes luzy na flanszach zarówno mostu jak i reduktora?
Mocne te zgrzyty?

U mnie cos zgrzyta przy hamowaniu, nie zawsze, ale czasami, taki nieprzyjemny zgrzyt, zrobiłem już chyba wszystko w hamulcach, a nie moge wyeliminowac
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: Dziwne zgrzyty

Postprzez tomaszsuplicki » 15 cze 2011, 17:45

na moście nie ma a w reduktorze to jest ale taki malutki zobaczymy co serwis wyszpera
Obrazek3.0 DOHC 1999 35''
Avatar użytkownika
tomaszsuplicki
 
Posty: 201
Dołączył(a): 11 sty 2010, 21:30
Lokalizacja: iceland

Re: Dziwne zgrzyty

Postprzez croochy » 15 cze 2011, 18:37

masz możliwość nagrania?
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: Dziwne zgrzyty

Postprzez Nahen/thor_ » 15 cze 2011, 21:25

Stawiam na most. W staruszku miałem to samo, rodzaj chrobotania/rzężenia na odpuszczonym gazie, przy dodawaniu stuknięcie/szarpniecie. Krzyżaki poszły do wymiany a problem został. Po wymianie mostu sprawa się skończyła. Luz na moście był "w granicach normy" wg kilku mechaników którzy przed wymianą sprawdzali co to może być.

Jest jeszcze wersja że coś w skrzyni ale oby nie ;)
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Dziwne zgrzyty

Postprzez tomaszsuplicki » 03 sie 2011, 20:11

powracam o tematu zgrzyty naprawione luzów brak wymieniłem reduktor mimo iż luzów mechanicy nie znalezli, a w reduktorze szkoda mówić luzy w obudowie łożysk ,urzczerbione tryby :)3 . Ważne jednak że auto śmiga bez luzów i nieprzyjemnych dzwięków :D
Obrazek3.0 DOHC 1999 35''
Avatar użytkownika
tomaszsuplicki
 
Posty: 201
Dołączył(a): 11 sty 2010, 21:30
Lokalizacja: iceland


Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości