Zmiana (wymiana) silnika

Isuzu Trooper

Zmiana (wymiana) silnika

Postprzez Rolly » 15 cze 2011, 17:47

Witam,
mam takie pytanko. Padła mi turbina, silnik (2,2TD '87) ledwo chodzi, kopci strasznie, ciśnienie oleju na granicy 0 (kontrolka się jeszcze nie pali, ale wskaźnik pokazuje zero). W związku z tymi okolicznościami zastanawiam się nad wymianą na 2,8TD lub 3,3TD od patrola. Co ewenualnie trzeba przeszczepić żeby to działało? Z góry dzięki za info. 3,3 leży w garażu (goły), a 2,8 musiałbym kupić - która wersja będzie wymagała mniej kombinacji? Dodam od razu, że o 2,2 na 2,8 czytałem w drugim naszym dziale, ale tam więcej informacji było o poprawnym pisaniu :D, więc proszę nie komentować w stylu: "przeszukaj forum zanim napiszesz".

Inna wersja: sprzedam Troopera 2,2TD '87 z silnikiem do remontu. Wymienione oleje, płyny (wszystkie), AVM, porobione zaprawki i progi (blacha 1,2mm), opony BFG AllTerrain 225/75/16, ubezpieczenie i przegląd 4 i 5/2012 Cena do negocjacji.
Rolly
 

Re: Zmiana (wymiana) silnika

Postprzez croochy » 15 cze 2011, 18:46

ani 2.8 ani 3.3 CI nie wejdzie bez ciecia grodzi. To sa rzędowe 6 cylindrowe silniki komora silnika jest prawie o połowe mniejsza niż w patrolu
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: Zmiana (wymiana) silnika

Postprzez Nahen/thor_ » 15 cze 2011, 21:14

A to ciśnienie to sprawdzałeś czymś innym niż manometrem zabudowanym w aucie? Bo jak nie, to może sprawdź sam czujnik i okablowanie? Jeżeli dobrze z rozumiałem to piszesz, że "padła turbina i skończyło się ciśnienie". Wg mnie może wystarczy dojść do ładu z turbiną? To na pewno tańsza opcja niż przekładanie jakiegokolwiek silnika.
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Zmiana (wymiana) silnika

Postprzez mariusz_nasz » 16 cze 2011, 14:24

Koszt turbiny niewielki, ja mam przeszczepioną od innego auta i wyniosło mnie to 150 zł :D
A co do silnika i słabego ciśnienia to może kolega właśnie przez turbine olej gubi, dlatego kopci i nie ma mocy.
Mariusz : Opel Monterey 1993r 3,2 v6 / 35x12,50 / dragonwinch 14000
Avatar użytkownika
mariusz_nasz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 23 lut 2011, 19:51
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: Zmiana (wymiana) silnika

Postprzez matee » 17 cze 2011, 11:51

Jeśli swap to tylko na 3,1 tdi prosta sprawa i silnik pasuje jak ulał :D
Za odwagę trzeba płacić Strach jest za darmo.
Tel: 506-597-011
Avatar użytkownika
matee
 
Posty: 335
Dołączył(a): 15 kwi 2011, 13:19
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Zmiana (wymiana) silnika

Postprzez Rolly » 17 cze 2011, 13:30

Panowie silnik kopci na czarno więc jak mniemam to nie przez olej (powinie wtedy chyba być taki siwy/szary lekko w niebieski wpadający). Poza tym jak jest zimny to dochodzi do ok. 2,5tys obrotów i zaczyna przerywać - czego to może być objaw? Ewentualne 2,8TD to od troopera, tylko 3,3 patrolowskie leży w garażu, jaka inna turbina pasuje do 2,2TD?
Rolly
 

Re: Zmiana (wymiana) silnika

Postprzez pocieszny » 17 cze 2011, 14:06

jak na czarno to dawka jest z kosmosu albo mało powietrza (vide padnięte turbo)
jak zaczyna przerywać to dawka jest jeszcze bardziej z kosmosu i mało powietrza (vide padnięte turbo, lejące wtryski)

sprawdź kompresje silnika, jeśli jest dobra, wymień olej sprzwdź odme czy nie wali olejem do dolotu, zaślep EGR zregeneruj turbinę i ciesz się autem ;)
wyjdzie taniej i łatwiej niż nowy silnik, który nie koniecznie będzie lepszy od tego co masz

do SD33 lub SD33T (nie wiem który masz) parcha masz do wymiany, skrzynie, reduktor, cały osprzęt (nic nie pasuje od twojego silnika) całą instalację (K160 lata na 24V) do tego całe zawieszenie, bo zespół napędowy do 160 waży 550kg, no i prawdopodobnie przełożenie w mostach będzie sugerowało założenie opon 35 cali bo nie rozpędzisz się ponad 80km/h :)21 a tego dziadkowe mosty nie wytrzymają :)21
ogólnie gra nie warta świeczki
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Zmiana (wymiana) silnika

Postprzez danti » 17 cze 2011, 17:42

pocieszny napisał(a):ogólnie gra nie warta świeczki


Będzie o niebo ładniejszy od oryginalnego parcha :)21
Adrenaline rush!
Honda Shadow VT 1100

Był...
Opel Monterey LTD 3.1TD
http://www.roztocze4x4.pl
Facebook
Avatar użytkownika
danti
 
Posty: 1867
Dołączył(a): 10 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: Zamość

Re: Zmiana (wymiana) silnika

Postprzez pocieszny » 17 cze 2011, 21:00

kwestia gustu K160 to chyba jedno z najładniejszych autek terenowych, oczywiście po założeniu odpowiedniego rodzaju kapci :)21
troopek jest ładny, ale inaczej, wygląda lekko i delikatnie stojąc koło patrola :)2
po prostu to 2 inne pomysły na auto terenowe, jedyne czego brakuje w Parchu to jakaś znośna V6 typu 3,5V6 z Troopera :)2 :)21
ogólnie obciążać troopka silnikiem SD33 to zbrodnia :roll: zresztą nie zmieści się pod maskę bez cięcia
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Zmiana (wymiana) silnika

Postprzez croochy » 17 cze 2011, 21:58

pocieszny napisał(a):jedyne czego brakuje w Parchu to jakaś znośna V6 typu 3,5V6 z Troopera


z bólem serca ale muszę się z Tobą zgodzić Łukaszu :)21
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: Zmiana (wymiana) silnika

Postprzez pocieszny » 17 cze 2011, 22:07

aczkolwiek takiego GU3 z silniczkiem 4,8 w benie bym przygarnął do stadka :)21 :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów


Powrót do 1983-1991

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości

cron