4 problemy z Trooperem 2.8 td 88 r.

Isuzu Trooper

4 problemy z Trooperem 2.8 td 88 r.

Postprzez tomu » 29 wrz 2011, 00:13

Witam, tak jak w temacie ma 4 problemy z Trooperem 2.8 td
1. Pedał hamulca idzie w podłoge przy zapalonym silniku, domyslam sie ze to pompa hamulca. Pytanie czy ona znajduje się przy alternatorze?? A moze to nie pompa hamulca. Wyciekow nie ma . Proszę o jakies sugestie.
2 Gdzie znajduje sie i czy wogole jest zawor EGR w silniku 2,8 td 88r.
3 Nie dzial mi wskaznik cisnienia oleju....gdzie sie go podłacza??
4 Jak jest wyciągnieta miarka oleju przy zapalonym silniku to wydobywa sie z niej dymek. Co to może byc??
Dziekuje za odpowiedz. Pozdrawiam serdecznie.
ISUZU TROOPER 88r 2,8 td
tomu
 
Posty: 38
Dołączył(a): 30 maja 2009, 00:34

Re: 4 problemy z Trooperem 2.8 td 88 r.

Postprzez mariojura » 29 wrz 2011, 08:27

Witam również.
1. Jeśli pedał spada do samej podłogi to może to być pompa hamulcowa (przecieki między sekcjami tłoczącymi) i wtedy wycieku nie będzie. Może masz za duże luzy między klockami a tarczami z tyłu (czasami samoregulatory źle działają) i też efekt może być podobny. Poza tym pompa hamulcowa znajduje się na grodzi za gruchą od wspomagania. Na alternatorze masz pompę od podciśnienia.
2. Nie pomogę do końca bo ja mam z interkulerem a jakoś nie trafił mi się jeszcze bez. Myślę, że gdzieś w okolicach kolektora ssącego (tak jest u mnie). Poszukaj rury łączącej kolektor wydechowy i ssący. Ale lepiej niech się wypowie ktoś kto ma takowego.
3. Czujniki ciśnienia oleju znajdują się po lewej stronie na dole silnika mniej więcej w połowie długości silnika ale sprawdź też sam wskaźnik.
4. No niestety nie masz młodzieniaszka więc i przedmuchy się zdarzają. Jeśli zimą będzie Ci dobrze palił to na razie bym się tym bardzo nie przejmował. Pomierz ciśnienie w cylindrach i będziesz miał odpowiedź
Trooper 2.8TDI
mariojura
 
Posty: 208
Dołączył(a): 16 paź 2008, 08:43
Lokalizacja: Ogrodzieniec, Jura Krakowsko Częstochowska

Re: 4 problemy z Trooperem 2.8 td 88 r.

Postprzez tomu » 29 wrz 2011, 10:51

Dzieki wielkie za odpowiedz.
Wracajac do pytania 2 fajnie by bylo jak by ktos wrzucił fotke gdzie EGR znajduje się.
Mam jeszcze jedno pytanie. Pod turbine idzie linka do jakiegos zaworu. Do czego ona służy??
Pozdrawiam
ISUZU TROOPER 88r 2,8 td
tomu
 
Posty: 38
Dołączył(a): 30 maja 2009, 00:34

Re: 4 problemy z Trooperem 2.8 td 88 r.

Postprzez tomu » 29 wrz 2011, 17:04

Hamulec sie troche poprawil jak dolalem plynu na max. Bylo minimum. Jest o wiele lepiej choc pedal duzo wolniej niz wczesniej idzie do spodu ale da sie juz z tym jezdzic.
Czujnik do cisnienia oleju tez odnaleziony, kabel spadł.
Co do reszty otworzylem nowy post bo strasznie nie intryguje gdzie znajduje sie EGR i do czego sluzy ta linka co idzie pod turbine.
Jest jeszcze jeden zawor na podcisnienie ktory znjaduje sie u gory silnika na kolektorze ssacym, Ja mam go nie podłaczonego i tez nie wiem do czego on jest. Moze ktos mi pomoze i podpowie co to moze byc??
ISUZU TROOPER 88r 2,8 td
tomu
 
Posty: 38
Dołączył(a): 30 maja 2009, 00:34

Re: 4 problemy z Trooperem 2.8 td 88 r.

Postprzez Nahen/thor_ » 29 wrz 2011, 17:28

Jeżeli miałeś niski poziom płynu i pedał wchodził w podłogę, a teraz po dolaniu jest trochę lepiej, to proponuję zanim się zabijesz odpowietrz układ hamulcowy. Może się okazać, że wszystko z nim OK tylko powietrze zaciągnął przez zbiornik do przewodów.
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: 4 problemy z Trooperem 2.8 td 88 r.

Postprzez tomu » 29 wrz 2011, 18:09

Hamulce odpowietrzone ale jest w sumie tak samo, duzo lepiej niz bylo przed dolaniem plynu. Na aswalcie jak hamuje kola sie blokuja tak wiec juz nie ma strachu :). Wymienialem tez klocki z tylu, moze jak sie uloza bedzie jeszcze lepiej....
ISUZU TROOPER 88r 2,8 td
tomu
 
Posty: 38
Dołączył(a): 30 maja 2009, 00:34

Re: 4 problemy z Trooperem 2.8 td 88 r.

Postprzez Nahen/thor_ » 29 wrz 2011, 21:42

Jeżeli odpowietrzone a pedał nadal powoli zbliża się do "deski" to faktycznie warto sprawdzić pompę.
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: 4 problemy z Trooperem 2.8 td 88 r.

Postprzez maxmil » 30 wrz 2011, 21:48

no to ja się podłącze pod hamulce może mi ktoś coś podpowie ;) przy gwałtownym hamowaniu tracę hamulce wiec jak coś wyskoczy to miazga :roll: pedał nie jest miękki wręcz przeciwnie robi się twardy . Więc pytanie co zrobić żeby było dobrze. druga sprawa na tylnym moście jest taki "wariat" do rozdzielenia siły hamowania? - tak się chyba to nazywa nie jestem pewien no i jest to odłączone przez poprzedniego właściciela , co mi to może dać jak podłącze?
***Ty ze spaloną gumą, patrz jak się toczę z dumą... ***

był:
jeep g. cherokee 5.9 4x4
GMC sierra 6.5 TD :) 4x4
Suzi '91 2.8 tdi 32/10.5/16
jest:
Dogde G.Caravan 3.8 4x4
Jag x- type 2.5 4x4
Avatar użytkownika
maxmil
 
Posty: 97
Dołączył(a): 04 gru 2010, 23:08

Re: 4 problemy z Trooperem 2.8 td 88 r.

Postprzez Nahen/thor_ » 30 wrz 2011, 21:52

Korektor siły hamowania warto mieć podłączony, bo w zależności od obciążenia osi powinien o ile działa korygować hamulcowanie na tylnej osi. Czasem przy gwałtownych hamowaniu kiedy zawieszenie np podnosi auto z tyłu ten korektor tyż może weryfikować siłę hamowania.

Co do zjawiska "twardego pedału i braku hamowania też mnie to czasem spotyka ale z jakiej okazji to nie wiem. W "nowym" już poczułem, że jak się mu przegrzeje tarcze i klocki to się tak zachowuje.
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: 4 problemy z Trooperem 2.8 td 88 r.

Postprzez maxmil » 30 wrz 2011, 21:57

dobra to tył podłącze w tygodniu , z twardym też coś muszę zrobić , wczoraj rozjechałem sarnę bo nie dałem rady jedyny plus dobra kiełbasa wyszła :D
***Ty ze spaloną gumą, patrz jak się toczę z dumą... ***

był:
jeep g. cherokee 5.9 4x4
GMC sierra 6.5 TD :) 4x4
Suzi '91 2.8 tdi 32/10.5/16
jest:
Dogde G.Caravan 3.8 4x4
Jag x- type 2.5 4x4
Avatar użytkownika
maxmil
 
Posty: 97
Dołączył(a): 04 gru 2010, 23:08

Re: 4 problemy z Trooperem 2.8 td 88 r.

Postprzez skiczu » 01 paź 2011, 21:32

A po zgaszeniu silnika po dwóch minutach jaki jest pedał przy pierwszym naciśnięciu?
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: 4 problemy z Trooperem 2.8 td 88 r.

Postprzez maxmil » 03 paź 2011, 22:16

chyba normalny nie wiem jutro sprawdzę
***Ty ze spaloną gumą, patrz jak się toczę z dumą... ***

był:
jeep g. cherokee 5.9 4x4
GMC sierra 6.5 TD :) 4x4
Suzi '91 2.8 tdi 32/10.5/16
jest:
Dogde G.Caravan 3.8 4x4
Jag x- type 2.5 4x4
Avatar użytkownika
maxmil
 
Posty: 97
Dołączył(a): 04 gru 2010, 23:08

Re: 4 problemy z Trooperem 2.8 td 88 r.

Postprzez Hezuz » 03 paź 2011, 23:44

odnosnie hamulcy tyłu i korektora

panowie troche przekombinowaliście , po pierwsze duobwodowy układ hamulcowy nie działa jednoczesnie na siłe zacisku szczęk układu tyłu , po drugie korektor siły hamowania odnosi sie do hamulca ręcznego , po trzecie rozwiazanie w starym trooperze hamulaca ręcznego i "noznego" jest plączone oznacza to tyle że jeżeli masz zastałe nie równo biorące zaciski z tyłu - jeden stoi a drugi sie rusza - to ten który sie rusza potrzebuje wiecej płynu hamulcowego by go mocniej wypchnąc - tłoczek - i zwiększyc siłe hamowania i dlatego wpada ci pedał hamulca - pompa nie moze dobić - , tez zastały jest pewnie wysuniety i zwieksza pojemnośc układu hamulcowego. generalnie wymiana kocków niewiele pomoze , trzeba sprawdzic działanie tłoczków i co ważne tuleji w zaciskach - te lubia podrdzeiwec i są nieszczelne. ręczny w starym troopie realizowany jest na tarcze tyłu poprzez specjalne spręzyny w tloczkach , dalej oznacza to tyle że zacjiągając reczny wykorzystujesz główny układ hamulcowy tylko że teraz to jest on jednoobwodowy - na moscie z tylu masz przewód łączący lewą i prawą strne z polaczeniem do korektora . dobra dośc wywodów sprawdz zaciski tylnych hamulcy i korektor sily hamowania - korektor lubi sie rozsypać.
Avatar użytkownika
Hezuz
 
Posty: 496
Dołączył(a): 26 maja 2011, 23:36
Lokalizacja: warszawa

Re: 4 problemy z Trooperem 2.8 td 88 r.

Postprzez mariojura » 04 paź 2011, 09:02

Kolego teraz to chyba Ty przekombinowałeś.
Po pierwsze.
po pierwsze duobwodowy układ hamulcowy nie działa jednoczesnie na siłe zacisku szczęk układu tyłu
Napisz to jakoś inaczej bo przynajmniej ja tego nie rozumiem. Z tego co zrozumiałem to wychodzi na to, że przednie i tylne hamulce nie działają jednocześnie (nie chciałbym żeby mnie to spotkało przy hamowaniu na łuku kiedy to nagle dołącza mi się tył). Tylko co wtedy z układami "po przekątnej"
Po drugie. Regulator siły hamowania działa właśnie na hamulec zasadniczy. Masz to pięknie rozrysowane na klapie schowka.
Po trzecie.
to ten który sie rusza potrzebuje wiecej płynu hamulcowego
Tak ale tylko wtedy jeśli nie działają samoregulatory. One właśnie są po to aby niwelować ten efekt. Jeśli nie działają to faktycznie pedał może troche wpadać.
Zwiększenie ilości płynu nie ma wpływu na działanie hamulców. Płyn jest nie ściśliwy. Jeśli by był to nie wielu kierowców by przeżywało hamowanie :D
Kolejna rzecz. W zaciskach tylnych nie ma żadnych sprężyn. Ręczny realizowany jest poprzez coś w rodzaju wałka mimośrodowego i trzpienia z nim współpracującego (jest zrobiony z jakiegoś dziwnego materiału który to dość szybko ulega destrukcji i wtedy samoregulatory przestają działać).
Kolego tomu a Vacupompe i zawór zwrotny sprawdzałeś?
Trooper 2.8TDI
mariojura
 
Posty: 208
Dołączył(a): 16 paź 2008, 08:43
Lokalizacja: Ogrodzieniec, Jura Krakowsko Częstochowska

Re: 4 problemy z Trooperem 2.8 td 88 r.

Postprzez Nahen/thor_ » 04 paź 2011, 17:03

Bez względu na wszystko zacząłbym od podłączenia korektora i porządnego odpowietrzenia. Pamiętam moja pierwsza walkę z hamulcami w staruszku... odpowietrzałem je chyba ze trzy dni, ile płynu poszło nawet nie liczyłem i zawsze było "miękko". Ale za którymś razem się udało i od tamtego czasu przykładam się do odpowietrzania i jest git. Nie wiem co było przyczyną, czy jakieś bąble powietrza gdzieś w środku układu czy co ale fakt, że za chiny nie chciał się odpowietrzyć. Może jeszcze być któryś z odcinków gumowych węży walnięty i albo łapie powietrze, albo wylewa płyn. Zastanawiające jest to, że miałeś niski poziom, raczej przy żywym układzie zalewa się z reguły pod MAX i po roku czy dwóch nadal taki powinien być...
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: 4 problemy z Trooperem 2.8 td 88 r.

Postprzez maxmil » 12 paź 2011, 22:40

skiczu dzisiaj dzisiaj dopiero sprawdziłem po zgaszeniu troopera pedał mam twardy przy zapalaniu również jeżeli stoję gdzieś na wzniesieniu przy zapalaniu muszę mocno cisnąć żeby nie zjechać , póki ciepło chciałbym coś przy nim pogrzebać
***Ty ze spaloną gumą, patrz jak się toczę z dumą... ***

był:
jeep g. cherokee 5.9 4x4
GMC sierra 6.5 TD :) 4x4
Suzi '91 2.8 tdi 32/10.5/16
jest:
Dogde G.Caravan 3.8 4x4
Jag x- type 2.5 4x4
Avatar użytkownika
maxmil
 
Posty: 97
Dołączył(a): 04 gru 2010, 23:08

Re: 4 problemy z Trooperem 2.8 td 88 r.

Postprzez skiczu » 12 paź 2011, 23:20

Najprawdopodobniej masz nieszczelność na podciśnieniu serwa. Ciężko będzie znaleźć bo woda z mydłem bąbelków nie pokaże. Spróbuj na słuch lub w jakiś sposób zrób nadciśnienie i wtedy spryskaj mydlinami.
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła


Powrót do 1983-1991

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości