W ostatnią sobotę dalej pracowaliśmy z kolegą nad monterey'em.
Oto co wywnioskowaliśmy.
Z sekcji "Pliki do pobrania" pobrałem schemat schematy_monterey_1996.zip
Po dogłębnym przestudiowaniu i upewnieniu się, że schemat odpowiada temu modelu i roczniku pojazdu, zwróciliśmy uwagę na 3 str. tzn. obszar schematu z rozrysowanymi połączeniami komputera (K156) i modułu zapłonu (L2).
Podłączyłem oscyloskop do czujnika położenia wału w punkty 3 i 4 moduł L2 i wygląda na to że sygnał jest prawidłowy.
Równe miarowe impulsy oraz co 6 dodatkowy impuls sygnalizujący pierwszy cylinder.
Potem mierzyłem sygnał do wtryskiwaczy na wyjściu komputera K156 wyprowadzenia C11 i C14.
Niestety tam jest brak jakiegokolwiek sygnału.
Gdy zwarłem na chwile ten sygnał do masy odezwały się wtryski.
Skoncentrowaliśmy się zatem na tym żeby znaleźć sygnał który informuje komputer, że ma wyzwalać wtrysk.
Skoro sygnał z czujnika położenia wału dochodzi tylko do modułu zapłonu J2 tzn., że ten moduł musi dalej ten sygnał przekazywać.
Szukam oscyloskopem jakiegoś sygnału wychodzącego z modułu zapłonu.
Na gnieździe C3 pin 4 (przewód czarno-czerwony) jest ładny prostokątny sygnał, ale on idzie tylko do obrotomierza i nigdzie indziej (w mojej wersji).
Na gnieździe C3 pin 5 w momencie załączenia kluczykiem stacyjki na pozycję zapłonu pojawia się napięcie 5V na około 3sek. i znika. Potem pojawia się tylko przy wyłączeniu stacyjki również na 3sek.
Na tym pinie jest równiż podpięty sygnał do instalacji gazowej.
Więcej nie ma żadnych sygnałów wychodzących z modułu zapłonu J2.
Wniosek nasuwa się, że to chyba jest uszkodzony moduł zapłonu, pomimo tego, że iskra jest prawidłowa.
Znalazłem ciekawy post na :
http://www.2carpros.com/questions/isuzu ... code-42--2 Gość wyjaśnia jak moduł zapłonu współpracuje z komputerem.
Mówi że podczas zapalania silnika moduł zapłonu przejmuje całą kontrolę nad momentem iskry i wtrysku dając sygnał komputerowi w którym momencie ma podać dawkę paliwa.
Gdy obroty przekroczą 450RPM moduł zapłonu oddaje kontrolę komputerowi nad całością.
To by tłumaczyło to, że da się uruchomić silnik indiańskimi metodami.
Zobaczymy po wymianie modułu J2 czy to było to.