Lift zawieszenia

Isuzu Trooper

Re: Lift zawieszenia

Postprzez krystian83r » 25 kwi 2012, 22:01

mikusien napisał(a):ale jak...''tuleje od tokaza''? on ci zrobil? jaki material?
- POLIURETAN

Skiczu jakiej dokładnie są długości te resory mierząc od osi śrub mocujących bo z linka wychodzi że 117cm u mnie wyszło że są dłuższe :)
Pozdrawiam
Krystian - Trooper 2.2 TD 1986 :)2

"Off Road to sztuka wyrzucania pieniędzy w błoto"
Avatar użytkownika
krystian83r
 
Posty: 176
Dołączył(a): 22 lut 2011, 21:31
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: Lift zawieszenia

Postprzez mikusien » 25 kwi 2012, 22:46

Wiem ze to poliuretan :lol: Obrabia sie go tokarka? :?
Avatar użytkownika
mikusien
 
Posty: 494
Dołączył(a): 23 paź 2011, 16:48
Lokalizacja: GNIEZNO

Re: Lift zawieszenia

Postprzez skiczu » 25 kwi 2012, 23:57

Jedyne najbliższe oryginałowi to żukowe. Może mają trochę inną długość ale nie powinno to mieć wpływu na nic... Materiał tulei to tzw. POM z wciśniętą wewnątrz tuleją stalową... toczy się... ;)
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: Lift zawieszenia

Postprzez mikusien » 26 kwi 2012, 08:50

:)2 :)2
Avatar użytkownika
mikusien
 
Posty: 494
Dołączył(a): 23 paź 2011, 16:48
Lokalizacja: GNIEZNO

Re: Lift zawieszenia

Postprzez skiczu » 26 kwi 2012, 16:47

Dzisiaj rano z ciekawości zmierzyłem oryginalny resor i jest może o centymetr dłuższy...
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: Lift zawieszenia

Postprzez krystian83r » 26 kwi 2012, 21:33

Powiem Ci "Skiczu" że ten opis z alle.... z linka chyba jest zły.
Ktoś pisze tam że ma 117cm dł. i 6cm szer.

Dziś byłem oglądać resoru od żuka nowe i mierząc je wychodzi tak jak piszesz - mało co się różnią od troopera.
Pozdrawiam
Krystian - Trooper 2.2 TD 1986 :)2

"Off Road to sztuka wyrzucania pieniędzy w błoto"
Avatar użytkownika
krystian83r
 
Posty: 176
Dołączył(a): 22 lut 2011, 21:31
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: Lift zawieszenia

Postprzez skiczu » 26 kwi 2012, 22:53

No tak bo ja mam 118 w Troopie...
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: Lift zawieszenia

Postprzez skiczu » 02 maja 2012, 22:20

I cały misterny plan w pizd...u. Żukowe są skręcone śrubą po środku. Troopowe nie są symetryczne. Gdybym wstawił je bez niczego, to most cofnie się o jakieś 5 cm co raczej nie jest wskazane... :) . Będę musiał trochę pokombinować...
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: Lift zawieszenia

Postprzez Hezuz » 05 maja 2012, 02:34

Hezuz napisał(a):ja tam oddałem resory do resorowca co by je przeklepał tak o 10 cm i tak zaraz sie ułoza , efekt widać na foto , ale jak chcesz kombinowac z wieszakami to napewno taniej.

I CAŁA DYSKUSJA POTEM ....

TAK PISAŁEM CZAS JAKIŚ TEMU :lol: ROZKMINA Z RESOREM OD ZUKA TERAZ :lol:

skiczu napisał(a):I cały misterny plan w pizd...u. Żukowe są skręcone śrubą po środku. Troopowe nie są symetryczne. Gdybym wstawił je bez niczego, to most cofnie się o jakieś 5 cm co raczej nie jest wskazane... :) . Będę musiał trochę pokombinować...


NO I JAKI JEST SENS TAKICH KOBINACJI 8-) PRZELICZ UCZCIWIE KOSZTA , CZAS , DOJAZDY , ZAKUPIONE CZEŚCI - NO I CO WYCHODZI :?:

ŻEBY UŁATWIĆ ANALIZE KOSZTÓW TO ZA PRZEKLEPANIE ZAPŁACIŁEM 550 PLN - I TO JEST KWOTA OBEJMUJĄCA WSZYSTKIE WYŻEJ WYMIENIONE CZYNNIKI - JA NIE KOMBINOWAŁEM 8-)

POWODZENIA SKICZU :!: :!:
Avatar użytkownika
Hezuz
 
Posty: 496
Dołączył(a): 26 maja 2011, 23:36
Lokalizacja: warszawa

Re: Lift zawieszenia

Postprzez skiczu » 05 maja 2012, 08:13

Hezuz a orientujesz się czy to jest trwałe rozwiązanie?
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: Lift zawieszenia

Postprzez tom » 09 gru 2012, 14:28

skiczu napisał(a):I cały misterny plan w pizd...u. Żukowe są skręcone śrubą po środku. Troopowe nie są symetryczne. Gdybym wstawił je bez niczego, to most cofnie się o jakieś 5 cm co raczej nie jest wskazane... :) . Będę musiał trochę pokombinować...



Witaj kolego, czy może się jakoś uporałeś z tymi resorami od żuka czy odpuściłeś ich montaż?
tom
 
Posty: 22
Dołączył(a): 11 maja 2010, 17:24

Re: Lift zawieszenia

Postprzez skiczu » 09 gru 2012, 19:50

Na razie leżą w garażu i czekają na lepszy czas. Przyjdzie i na nie :D ...
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: Lift zawieszenia

Postprzez krzysiek1976 » 13 gru 2012, 00:30

witam, daj sobie spokoj i nie podnos ja podnioslem i dupa na wykrzyzach po pierwszym wypadzie w teren obnizalem na orginal ;)
krzysiek1976
 

Re: Lift zawieszenia

Postprzez skiczu » 13 gru 2012, 01:34

Nie jestem pewien czy żukowe coś podniosą? Po demontażu oryginałów i porównaniu z żukowymi nie było jakiejś kolosalnej różnicy w pałąku jednego i drugiego a Trooperowe pióra są grubsze, co za tym idzie twardsze...
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: Lift zawieszenia

Postprzez tom » 13 gru 2012, 01:51

Czyli jesli dobrze zrozumiałem poprzednie posty kolegów: żukowe resory nic nie podniosą/poprawią. Więc może by warto było dorzucić jedno pióro oryginalne długie i wtedy się nieco podniesie, a na pewno nie będzie dobijał całkiem do dołu? Mam duże koła założone i wyrywa mi tylnią część błotników;)
tom
 
Posty: 22
Dołączył(a): 11 maja 2010, 17:24

Re: Lift zawieszenia

Postprzez skiczu » 20 gru 2012, 23:07

Też mam plana dołożenia najkrótszego pióra z oryginału. Myślę, że będzie to decydujące pióro przy dobiciach - krótkie i twarde...
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: Lift zawieszenia

Postprzez tom » 23 gru 2012, 23:32

A skąd takie pióra wziąć po sztuce? Od czegoś dopasować, może od żuka wyżej wspomniane? Przy dokładaniu po sztuce można by chyba założyc już używki...
tom
 
Posty: 22
Dołączył(a): 11 maja 2010, 17:24

Re: Lift zawieszenia

Postprzez skiczu » 24 gru 2012, 14:37

tom napisał(a):A skąd takie pióra wziąć po sztuce? Od czegoś dopasować, może od żuka wyżej wspomniane? Przy dokładaniu po sztuce można by chyba założyc już używki...

Masz oryginały w Troopku. Przy wymianie można je rozczłonkować...
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: Lift zawieszenia

Postprzez tom » 26 gru 2012, 19:01

No tak, tylko że chciałem dołożyć coś do obecnych resorów a nie wymieniać na inne..
tom
 
Posty: 22
Dołączył(a): 11 maja 2010, 17:24

Re: Lift zawieszenia

Postprzez skiczu » 26 gru 2012, 19:13

Jeśli chodzi o dołożenie czegoś, to jedź na szrot i dopasuj jakieś pióra. Albo zadzwoń do nich i zapytaj czy coś mają :arrow: http://www.kuzniaostrowiec.neostrada.pl/ ...
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: Lift zawieszenia

Postprzez pablos » 07 lut 2013, 20:12

Siemka, pamiętam że w swoim Krótkim 2,6 jak pękło jakieś pióro to podmieniałem od poczciwego FSO Zmuloneza (szacunek dla klasyków) :D
'89 Trooper LONG 2,6i LPG
Avatar użytkownika
pablos
 
Posty: 168
Dołączył(a): 03 sty 2010, 14:29
Lokalizacja: Krosno woj. Podkarpackie

Re: Lift zawieszenia

Postprzez little monster » 15 lis 2013, 23:51

Witam kolegów. Jak mi pękło pióro w resorze. Kupiłem na szrocie drugie resory od Żuka po 50 zł za stronę. :)2 Faktycznie jak pisał ktoś wcześniej śą one dłuższe od oryginału. U mnie z pomiarów wychodziło 4 cm. Gdyby je zamontować w miejsce oryginalnych to śruba spinająca pióra wejdzie w otwór w blasze do której jest przymocowana dolna część amora i faktycznie tylny most cofnie się o jakieś dobre 2 cm. Auto wtedy jeździ normalnie ale uszczelniacz wału w skrzyni biegów nie daje rady więc zaczyna kapać olej.
Aby uniknąć tej sytuacji należy przewiercić otwór w blasze (podstawie resora) jakieś 2 cm dalej tak aby śruba spinająca resory weszła w niego bez konieczności cofania tylnej osi. Wszystko zostaje wtedy na swoim miejscu a tył auta podniósł mi się na Żukowskich resorach o jakieś 3-4 cm.
little monster
 
Posty: 19
Dołączył(a): 07 wrz 2013, 21:44

Poprzednia strona

Powrót do 1983-1991

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości