nie ma się co martwić
większość prosto sprawdzić
nieszczelność dolotu
bierzesz dużą butelke z wodą, robisz w korku dużą dziurkę i lejesz po silniku, jeśli w którymś miejscu ewidentnie zmianiają się obroty (czasem słychać ssanie wody) masz miejsce gdzie jest problem
zawór wolnych obrotów (silniczek krokowy)
zdejmujesz wtyczke, wykręcasz 2 małe śrubeczki (zwykle imbus lub torx) wyjmujesz uważając żeby nie zgubić uszczelki gumowej, czyścisz w nitro, jak mocno zababrany zostawiasz w nitro na noc, zakładasz z powrotem odpalasz
żeby sprawdzić czy działa trzeba wykręcić, zaślepić dziurę po nim (choćby paluchem
) dodawać i upuszczać gazu, powinien się cofać i wracać do określonej pozycji, warto obejrzeć też sprężynę może ona daje w dupcie (ta między "grzybkiem" a korpusem)
potencjometr przepustnicy mierzysz multimetrem
sonde lambda czy działa też możesz multimetrem, powinna zmieniać oporność w zakresie 0.1-1.0 oma
ale dokładne badanie na oscyloskopie jedynie
linka gazu ma być luźna na zupełnie puszczonym gazie, czyli ma mieć lekkiego "banana" nie należy naciągać linki na sztywno