obroty

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

obroty

Postprzez MAVV » 29 kwi 2012, 16:25

siemka , raz jest 900 potem idzie na 3000 i znowu 900 i znowu 3000 i tak już zostaje te 3000 . co to może być ?
2.5 td5
Avatar użytkownika
MAVV
Moderator
 
Posty: 1573
Dołączył(a): 06 sty 2009, 23:45
Lokalizacja: olsztyn

Re: obroty

Postprzez boqdan » 29 kwi 2012, 20:29

MAVV napisał(a):siemka , raz jest 900 potem idzie na 3000 i znowu 900 i znowu 3000 i tak już zostaje te 3000 . co to może być ?


mam skojarzenie z ..pensją w euro :shock:
Monterey 94" AUT 3,2 LPG/ był Pajero 2,5 tdi /
nie będzie Free Lander,a
Avatar użytkownika
boqdan
 
Posty: 63
Dołączył(a): 28 maja 2011, 16:33
Lokalizacja: Ostrowiec

Re: obroty

Postprzez pocieszny » 29 kwi 2012, 20:40

a)nieszczelność dolotu i lewe powietrze
b) dogorywający zawór wolnych obrotów (krokówka) może wystarczy umyć w nitro pożądnie
c) potencjometr przepustnicy
d) sonda lambda
e) naciągnięta linka gazu :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: obroty

Postprzez MAVV » 29 kwi 2012, 23:37

aha dzieki :(
2.5 td5
Avatar użytkownika
MAVV
Moderator
 
Posty: 1573
Dołączył(a): 06 sty 2009, 23:45
Lokalizacja: olsztyn

Re: obroty

Postprzez pocieszny » 30 kwi 2012, 00:23

nie ma się co martwić ;) większość prosto sprawdzić :)2
nieszczelność dolotu
bierzesz dużą butelke z wodą, robisz w korku dużą dziurkę i lejesz po silniku, jeśli w którymś miejscu ewidentnie zmianiają się obroty (czasem słychać ssanie wody) masz miejsce gdzie jest problem
zawór wolnych obrotów (silniczek krokowy)
zdejmujesz wtyczke, wykręcasz 2 małe śrubeczki (zwykle imbus lub torx) wyjmujesz uważając żeby nie zgubić uszczelki gumowej, czyścisz w nitro, jak mocno zababrany zostawiasz w nitro na noc, zakładasz z powrotem odpalasz :)2 żeby sprawdzić czy działa trzeba wykręcić, zaślepić dziurę po nim (choćby paluchem :)21 ) dodawać i upuszczać gazu, powinien się cofać i wracać do określonej pozycji, warto obejrzeć też sprężynę może ona daje w dupcie (ta między "grzybkiem" a korpusem)
potencjometr przepustnicy mierzysz multimetrem :)2
sonde lambda czy działa też możesz multimetrem, powinna zmieniać oporność w zakresie 0.1-1.0 oma ;) ale dokładne badanie na oscyloskopie jedynie
linka gazu ma być luźna na zupełnie puszczonym gazie, czyli ma mieć lekkiego "banana" nie należy naciągać linki na sztywno :!:
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: obroty

Postprzez MAVV » 30 kwi 2012, 12:15

dzięki :)2 będę dziś grzebał , a tak się zrobiło po wodzie
2.5 td5
Avatar użytkownika
MAVV
Moderator
 
Posty: 1573
Dołączył(a): 06 sty 2009, 23:45
Lokalizacja: olsztyn

Re: obroty

Postprzez pocieszny » 30 kwi 2012, 13:44

no to zostaje jeszcze jedna opcja najbardziej wkooooorviająca czyli zwarcie w instalacji
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: obroty

Postprzez MAVV » 30 kwi 2012, 22:17

przeszło mu :D :)21 :lol:
2.5 td5
Avatar użytkownika
MAVV
Moderator
 
Posty: 1573
Dołączył(a): 06 sty 2009, 23:45
Lokalizacja: olsztyn

Re: obroty

Postprzez mario_gdynia » 01 maja 2012, 17:50

Nie ciesz sie,na pewno wróci :) Żartuje. A u mnie oprócz wariacji z obrotami,doszła czkawka,przy dodawania gazu,czy to na benie,czy na gazie.Po zatrzymaniu i porządnym przegazowaniu,usterka zwana żabką ustaje. Jak tylko minie długi weekend i troche zreperuje sie moja kostka,to biore sie za sprawdzanie,według zaleceń kolegi Pociesznego, który to pod względem wiedzy o tych silnikach,pracował chyba przy ich projektowaniu :D
Trooper 3,1 Td Long , Monterey 3,2 Long Lifting , L.Countach xxx ,Polowanie na Suburbana...
mario_gdynia
 
Posty: 158
Dołączył(a): 22 lut 2010, 08:46
Lokalizacja: Gdynia - Puck

Re: obroty

Postprzez pocieszny » 01 maja 2012, 18:03

nie po prostu miałem tak samo :)21
a że mnie to wkoooorwiało to przy pomocy kilku osób udało mi się większość mankamentów wyeliminować ;)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów


Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 115 gości

cron