problem z zapłonem na2 cylindry nie pali

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

problem z zapłonem na2 cylindry nie pali

Postprzez magdalena8810 » 04 kwi 2013, 08:33

wymieniłem przewody świece cewki moduł zapłonowy i montek w ciąż na 2 cylindry nie pali .
Mechanik jak zwykle coś burka że moze być przekaźnik sonda albo wtryski wykończone.
od dawna w te gadki pseudo mechaników nie wieże, a problem mam w tym że do dobrego mechanika mam co najmniej 100km
bo u mnie to niema zadobrych.... zawsze poinformują mnie o tym co sam w garażu rozkminiłem hehehehe a jeszcze zimę mamy i przydał by mi się montek do wionsy czy ktoś to już przerabiał ???????????
magdalena8810
 
Posty: 21
Dołączył(a): 21 mar 2013, 12:14

Re: problem z zapłonem na2 cylindry nie pali

Postprzez Marcin9120 » 04 kwi 2013, 08:42

A iskra jest na tych cylindrach??
6VD1+lpg 95rok.
Marcin9120
 
Posty: 251
Dołączył(a): 16 sie 2011, 08:22
Lokalizacja: Oława

Re: problem z zapłonem na2 cylindry nie pali

Postprzez magdalena8810 » 04 kwi 2013, 08:42

tak jest/
magdalena8810
 
Posty: 21
Dołączył(a): 21 mar 2013, 12:14

Re: problem z zapłonem na2 cylindry nie pali

Postprzez magdalena8810 » 04 kwi 2013, 08:44

wtryski podają benzynę po świece zalewa ale nie pali na te 2 gary ciśnienie na wszystkich jest 9bar....
magdalena8810
 
Posty: 21
Dołączył(a): 21 mar 2013, 12:14

Re: problem z zapłonem na2 cylindry nie pali

Postprzez prędki 12 » 04 kwi 2013, 09:03

witam, wtryskiwacze podają ok ,ale mogą lać i wtedy silnik chodzi tak ,jak by nie palił na cylindrach i po zdjęciu przewodów niema reakcji ja tak mam w swoim 3.2, założyłem LPG i mam problem z głowy.Wiem to nie jest metoda ale ja mam ten sam problem, i jak miałem wymienić wtryskiwacze za 500zł szt nowe to na to konto założyłem gaz.
prędki 12
 
Posty: 54
Dołączył(a): 27 mar 2012, 21:23

Re: problem z zapłonem na2 cylindry nie pali

Postprzez magdalena8810 » 04 kwi 2013, 09:12

Aha,,,, tak jak odpinam przewody niema różnicy, to prawda wtryski nie są tanie ale i gaz do montka też pewnie ceną nie zadowala!!!!
A jeszcze zapytam ? Czy u pana przed założeniem gazu, miał pan takie objawy że montek nie miał w ogóle mocy, gasł, szarpał, zimny nie palił,i połykał mase benz.
magdalena8810
 
Posty: 21
Dołączył(a): 21 mar 2013, 12:14

Re: problem z zapłonem na2 cylindry nie pali

Postprzez prędki 12 » 04 kwi 2013, 09:24

sytuacja w moim jest taka że jak zimny pali ok,ale jak się rozgrzeje traci wolne obroty szarpie dusi się ,ale na pełnej pi.....e idzie a i od 1000 do 3000 obrotów niema reakcji dopiero od 3000 jest jad,a co do ciśnienia to tak troszkę mało bo książka przewiduje 12,bar.
prędki 12
 
Posty: 54
Dołączył(a): 27 mar 2012, 21:23

Re: problem z zapłonem na2 cylindry nie pali

Postprzez magdalena8810 » 04 kwi 2013, 09:32

12, u mnie jest 9bar może i tym razem mechanik geniusz dałma dup. z pomiarem ciśnienia jeżeli naprawę ma 9 bar to nie wiem czy warto w ten motor wkładać kasą już 2 tyś wydałem a jak dojdą wtryski to niewiem czy nie lepiej szukać 2 silnika?????????? tylko ciekawi mnie jedno ze jeżeli na każdym cylindrze mam po9 a powinno byc po 12 to dlaczego na 6 cylindrach mam po równo czyli po te 9 ni mniej nie więcej ??????
magdalena8810
 
Posty: 21
Dołączył(a): 21 mar 2013, 12:14

Re: problem z zapłonem na2 cylindry nie pali

Postprzez pocieszny » 04 kwi 2013, 09:52

11-12 to taka norma w montku z przelotem 9 to trochę mało
co do gazu jak na benie nie chodzi dobrze to na gazie tym bardziej nie będzie, chyba że jakąś prymitywną instalkę założysz

na początek zdejmij kable z aku i zrestartuj kompa, możliwe że nałapał błędów, jeśli tak to któryś czujnik wali błędami, z opisu to patrzy na sondę lambda i czujnik temperatury
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: problem z zapłonem na2 cylindry nie pali

Postprzez prędki 12 » 04 kwi 2013, 10:03

pocieszny jak są błędy to niech ich wymiga i będzie wiedział jaki czujnik jest trafiony ale to że nie chodzi na dwóch garkach to czujnik niema nic do tego. na których cylindrach nie chodzi.
prędki 12
 
Posty: 54
Dołączył(a): 27 mar 2012, 21:23

Re: problem z zapłonem na2 cylindry nie pali

Postprzez pocieszny » 04 kwi 2013, 11:09

błędów sondy nie wymiga, tak samo jak błędu czujnika temperatury
problem w tym że czujnik może i działa ale daje złe odczyty, w montkach/troopkach przed 96 diagnostyka kompa kuleje
wypada mu zapłon nie dlatego, że go nie ma, tylko dlatego że notorycznie auto ma za bogatą miesznakę, dużo za bogatą,a to zwykle wina
a) czujnika temp który stwierdza że silnik jest zimny i leje max dawkę paliwa, jaką wtryskiwacz poda
b) sondy labda która daje błędne odczyty i wali max dawkę paliwa
prosty test na sonde wypiąć z układu jak przeskoczy na tryb awaryjny i będzie lepiej znaczy to że pada siada (najlepiej było by wykręcić i sprawdzić na oscylometrze), czujnik tem można pomierzyć multimetrem :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: problem z zapłonem na2 cylindry nie pali

Postprzez magdalena8810 » 04 kwi 2013, 11:32

na 1i 5 cylinder nie pali. Niem mam jak posprawdzać czujników do jakiego mechanika nie zajadę to rozmowa mniej więcej wygląda tak:
witam chciałbym sprawdzić czujnik temperatury sondę czujnita taki i taki itd..... a goście tak siada na kompa sprawdza sobie tam w kompie i odpowiada ze nie podłączy do kompa niema gniazda za stary model auta i nie sprawdzi mi tego ja do goscia odpowiadam ze wiem co i jak ale można to posprawdzać kodami błyskowymi to wtedy z jego strony zmiana tematu.....
magdalena8810
 
Posty: 21
Dołączył(a): 21 mar 2013, 12:14

Re: problem z zapłonem na2 cylindry nie pali

Postprzez magdalena8810 » 04 kwi 2013, 11:33

montek chodzi na samej benzynie niema instal gaz.....
magdalena8810
 
Posty: 21
Dołączył(a): 21 mar 2013, 12:14

Re: problem z zapłonem na2 cylindry nie pali

Postprzez magdalena8810 » 04 kwi 2013, 13:47

a czy wypalona dziura w elastycznej złączce na układzie wydechowym za kolektorami wydechowymi a przed katalizatorem, może być przyczyną ze nie pali na te 2 gary i zdycha ??????
magdalena8810
 
Posty: 21
Dołączył(a): 21 mar 2013, 12:14

Re: problem z zapłonem na2 cylindry nie pali

Postprzez pocieszny » 04 kwi 2013, 15:13

może być przyczyną złych odczytów sondy lambda, ale nie aż tak strasznych,
ale jaki problem odpiąć wtyczke z sondy i sprawdzić czy pomaga czy nie? jaki problem wcześniej odpiąć kleme z akumulatora i sprawdzić czy pomaga czy nie?
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: problem z zapłonem na2 cylindry nie pali

Postprzez peterek66 » 04 kwi 2013, 16:39

Ta... 8-)
magdalena8810 napisał(a):Aha,,,, tak jak odpinam przewody niema różnicy, to prawda wtryski nie są tanie ale i gaz do montka też pewnie ceną nie zadowala!!!!
A jeszcze zapytam ? Czy u pana przed założeniem gazu, miał pan takie objawy że montek nie miał w ogóle mocy, gasł, szarpał, zimny nie palił,i połykał mase benz.

Czy jak wyciągałeś świece, to były upieprzone olejem, nawet trochę? Ja miałem taką akcję i okazało się, że nie trzymają uszczelniacze na połączeniu pokrywy zaworów. Iskra spierdzielała, bo było przebicie przez olej który znajdował się w gniazdach świec. szarpał, dusił się chodził raz na czterech, raz na pięciu, jaja jak berety. Sprawdź to, nawet mała ilość oleju może powodować zanikanie świecy. KEEP MUD & SMILE :D
BYŁ: Montek 3.2 V6 1992 Obrazek Obrazek
JEST Citroen ZX Aura 1.9 TD i zapierdala jak należy :twisted:
peterek66
 
Posty: 811
Dołączył(a): 18 gru 2010, 22:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: problem z zapłonem na2 cylindry nie pali

Postprzez jumbo » 04 kwi 2013, 23:02

magdalena8810 . Jak mierzyłeś? Wykręć wszystkie świece, przepustnica otwarta , powinnobyć ok.12. Przy zapalonym silniku i badaniu po jednej świecy będziesz miał błędne wskazania. :)3
TROOPER black 3,5l 98r. Podtlenek LPG.
Cooper Discoverer 33"x12,5"x15"
BFG MT KM 33"x10,5"x15"
Avatar użytkownika
jumbo
 
Posty: 69
Dołączył(a): 08 lis 2011, 18:43
Lokalizacja: Małopolska, Lubień

Re: problem z zapłonem na2 cylindry nie pali

Postprzez magdalena8810 » 05 kwi 2013, 08:34

PETEREK WIESZ CO TAK NA CO NAJMNIEJ 2 ŚWIECACH POJAWIAŁA MI SIĘ MINIMALNA ILOŚĆ OLEJU ALE TO NA GWINCIE ŚWIECY ALBO NA TYM 6KONCIE CO KLUCZ NASADZASZ 16 NA ŚWIECĘ !!!!! CZY OTO CI CHODZI????????? BO JA NAWET NIE WIEM GDZIE SIĘ ZNAJDUJĄ TE USZCZELNIACZE POKRYWY !!!!!!!!
magdalena8810
 
Posty: 21
Dołączył(a): 21 mar 2013, 12:14

Re: problem z zapłonem na2 cylindry nie pali

Postprzez magdalena8810 » 05 kwi 2013, 08:53

WŁAŚNIE DZIŚ RANO 0 7 ODRATOWAŁEM SERCE MOJEGO MONTKA, OKAZAŁO SIĘ ŻE KUPIŁEM MODUŁ ZAPŁONOWY INNEGO ZESTAWIENIA CEWEK , PRZEWODY ZAPŁONOWE PODPINAŁEM DOBRZE ALE CEWKI MIAŁY INNE ZESTAWIENIE POKOMBINOWAŁEM ZE STARYMI CEWKAMI PACH PALI NA WSZYSTKIE 6 CYL,,,,,
SPRAWDZĘ JESZCZE TE USZCZELNIACZE POD POKRYWĄ BO FAKTYCZNIE POKAZYWAŁA SIĘ MAŁA ILOŚĆ OLEJU W GNIAZDACH ŚWIEC A I JESZCZE BĘDĘ MUSIAŁ ZNALEŚĆ DOBREGO ZNACHORA OD KODÓW BŁYSKOWYCH . TERAZ NORMALNIE RÓWNO PALI, OBROTY NIE FALUJĄ, NIE DŁAWI SIĘ, I MA WCZEŚNIEJSZE PRZYJEBANIE ZIMNY ŁADNIE ZA PIERWSZYM RAZEM ZAPALIŁ TYLKO TE 9 BAR NA CYLINDRACH MNIE MARTWI......TAK ŻE WIELKIE DZIĘKI CHŁOPAKI ZA POMOC OD NIE DAWNA JESTEM UŻYTKOWNIKIEM, WSPANIAŁA SPRAWA TE FORUM ,,,,
magdalena8810
 
Posty: 21
Dołączył(a): 21 mar 2013, 12:14

Re: problem z zapłonem na2 cylindry nie pali

Postprzez pocieszny » 05 kwi 2013, 08:54

świece musiały by pływać w oleju żebyś miała problem z zapłonem,
wymiana uszczelniaczy pokrywy jest o tyle upierdliwa że zamienniki nie pasują, za czym idzie nie działają, a oryginały albo nie dostępne albo za chorą kase :)3 zawsze można zapodać szczelne przewody WN ale to takie podcieranie pupy szkłem :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: problem z zapłonem na2 cylindry nie pali

Postprzez peterek66 » 05 kwi 2013, 18:09

Ta... 8-)
magdalena8810 napisał(a):WŁAŚNIE DZIŚ RANO 0 7 ODRATOWAŁEM SERCE MOJEGO MONTKA, OKAZAŁO SIĘ ŻE KUPIŁEM MODUŁ ZAPŁONOWY INNEGO ZESTAWIENIA CEWEK , PRZEWODY ZAPŁONOWE PODPINAŁEM DOBRZE ALE CEWKI MIAŁY INNE ZESTAWIENIE POKOMBINOWAŁEM ZE STARYMI CEWKAMI PACH PALI NA WSZYSTKIE 6 CYL,,,,,
SPRAWDZĘ JESZCZE TE USZCZELNIACZE POD POKRYWĄ BO FAKTYCZNIE POKAZYWAŁA SIĘ MAŁA ILOŚĆ OLEJU W GNIAZDACH ŚWIEC A I JESZCZE BĘDĘ MUSIAŁ ZNALEŚĆ DOBREGO ZNACHORA OD KODÓW BŁYSKOWYCH . TERAZ NORMALNIE RÓWNO PALI, OBROTY NIE FALUJĄ, NIE DŁAWI SIĘ, I MA WCZEŚNIEJSZE PRZYJEBANIE ZIMNY ŁADNIE ZA PIERWSZYM RAZEM ZAPALIŁ TYLKO TE 9 BAR NA CYLINDRACH MNIE MARTWI......TAK ŻE WIELKIE DZIĘKI CHŁOPAKI ZA POMOC OD NIE DAWNA JESTEM UŻYTKOWNIKIEM, WSPANIAŁA SPRAWA TE FORUM ,,,,


Po prostu :)2 :)2 :)2 Nic dodać, nic ująć. Fajnie że możesz się cieszyć swoja furą, to zajebiste samochody są :D
BYŁ: Montek 3.2 V6 1992 Obrazek Obrazek
JEST Citroen ZX Aura 1.9 TD i zapierdala jak należy :twisted:
peterek66
 
Posty: 811
Dołączył(a): 18 gru 2010, 22:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: problem z zapłonem na2 cylindry nie pali

Postprzez szutam » 03 maja 2013, 07:19

u mnie to samo kicha strzela w czasie jazy zapala się CHEC ENGIN co jest silnik po remoncie
wsio nowe palił na wszystkie gary a teraz znowu nie w jednej komorze miałem zalaną świece olejem
poprawiłem uszczelniacz na pokrywie wsio suche nie ma oleju i tak nie pali gdzie szukać jeszcze przyczyny
podejrzewam sondę lambda lub czujnik powietrza dolotowego gdzie go dostane jakieś namiary a jeszcze cewki
ciężki temat nie ma nigdzie morze ktoś ma jakieś namiary gdzie dostanę
szutam
 
Posty: 221
Dołączył(a): 18 gru 2011, 21:58

Re: problem z zapłonem na2 cylindry nie pali

Postprzez pocieszny » 03 maja 2013, 13:23

same cewki to polonez 1.6 GLI :)2
http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-polon ... 15558.html
gorzej z modułem ten jest dedykowany (niestety 6 cylindrów więc ani poldolot ani alfa/lancia nie podchodzą) trzeba szukać albo używki albo kupić nówke (która jest droga)
czujnik powietrza jak i temperatury jest standardowy, juz gdzies podawałem nry ale z lanos/nubira jest ten sam :)21 juz nie pomne z którego silnika chyba 2.0
czujnik temp na zegary standardowy :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: problem z zapłonem na2 cylindry nie pali

Postprzez szutam » 03 maja 2013, 14:20

cewki są dobre mam drugi komplet i to samo na jeden cylinder nie pali a znalazłem
od Pontiac 3,4 v6 to samo co w oplu http://allegro.pl/modul-zaplonowy-3-4-v ... 37955.html
czujnik powietrza dolotowego ok jak rozłączę wtyczkę obroty spadają na silniku a co do sondy nie wiem zapala się CHEC ENGIN
z tego co za uwarzyłem świece nie spalaj dobrze paliwa za duża dawkę dostaje i kicha czasami a sondę w poniedziałek kupie uniwersalną 4 piniowa
i zobaczymy czy coś pomorze
szutam
 
Posty: 221
Dołączył(a): 18 gru 2011, 21:58

Re: problem z zapłonem na2 cylindry nie pali

Postprzez pocieszny » 03 maja 2013, 14:38

2 rzeczy
sprawdź czy na 100% masz 4 pinową, wtyczka jest 4 na pewno ale sonda nie koniecznie (ja mam na przykład 3 po założeniu 4 będzie tragedia), sprawdzić czy to to jest prosto, odpinasz sondę silnik zaczyna chodzić na sztywnej mapie (awaryjnej stąd check), ale powinien jeździć lepiej i bez szarpania :)2 zamienniki niestety nie działają tak jak org :)3
druga sprawa, jesli masz non stop przelewany silnik i wysokie obroty to może to być też czujnik temp. dla kompa, czujnik tani tylko dojście ciulowe, jak nie masz rączej małej chinki to trzeba zdjąć kolektor dolotowy
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Następna strona

Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 89 gości