problem z zapłonem na2 cylindry nie pali

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Re: problem z zapłonem na2 cylindry nie pali

Postprzez szutam » 04 maja 2013, 08:54

poszperałem i znalazłem twój post

Re: Czujnik temp.wody do kompa 3,2 V6
przez pocieszny » 29 kwi 2012, 10:49

prawdopodobnie czujnik temp powietrza w kolektorze, czujnik ten sam co do temp cieczy dla komputera, ogólnie w montku jest kilka tych czujników (zwłaszcza tym po faceliftingu) czujnik z 1 pinem to czujnik dla zegara z 2 pinami dla kompa
i jeśli mówimy o tym 2 pinowym czujnik był w wielu samochodach nie ma problemu z zakupem, latało na tym Dewoo Espero 1,8 i 2,0 z 95 roku kilka fiatów i kilka innych autek
ogólnie warto kupić czujnik lepszej jakości na przykład EPS ale jak tam wolicie
nr EPS 1,830,129
nr Dewoo 25036979
nr Fiat 7604097
nr GM 12 146 312

jedno pinówka jest jeszcze tańsza, i dostępna w każdym sklepie
szutam
 
Posty: 221
Dołączył(a): 18 gru 2011, 21:58

Re: problem z zapłonem na2 cylindry nie pali

Postprzez 8P8C » 04 maja 2013, 09:26

Witam..

Czujnik temp powietrza jest zupelnie inny niz temp silnika.. i niesety ciezko znalezc jakis zamiennik
Ale mozna go rozbebeszyc...wywalic stary termistor...wlutowac nowy..zalac to jakims klejem... i po sprawie
O ile dobrze pamietam to byl termistor ok 8 kohm (ale moge sie mylic)

Pozdrawiam
C16NZ,C18XE,X20XEV,6VD1,G6CU
8P8C
 
Posty: 235
Dołączył(a): 09 cze 2010, 20:37
Lokalizacja: łódź

Re: problem z zapłonem na2 cylindry nie pali

Postprzez pocieszny » 04 maja 2013, 12:12

tak tam była pomyłka w ipsaniu, wyjaśniliśmy to sobie rzez telefon :)
te nry to nry czujnika cieczy chłodzącej dla komputera
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: problem z zapłonem na2 cylindry nie pali

Postprzez szutam » 04 maja 2013, 15:29

i o te właśnie chodziło co z kompem związane
szutam
 
Posty: 221
Dołączył(a): 18 gru 2011, 21:58

Re: problem z zapłonem na2 cylindry nie pali

Postprzez bigdon » 04 maja 2013, 22:19

sprawdz rozrząd , czasami pasek przeskoczy, jak będziesz miał problem z ustawieniem - pytaj
wciąż szukam i drążę

Zapraszam na https://web.facebook.com/stajniaw124/
bigdon
 
Posty: 208
Dołączył(a): 21 lis 2012, 20:33
Lokalizacja: warszawa

Re: problem z zapłonem na2 cylindry nie pali

Postprzez gumirek » 04 maja 2013, 22:30

8P8C napisał(a):O ile dobrze pamietam to byl termistor ok 8 kohm (ale moge sie mylic)


Trzeba jeszcze poznać jego charakterystykę przez pomiar oporu w różnych temperaturach, dlatego konieczne jest posiadanie sprawnego czujnika. Nominalna rezystancja jest podawana zwykle dla temp. 25°C i dobór termistora na tej podstawie nie wystarczy.

Kiedyś dopasowywałem charakterystykę termistora za pomocą dobierania dwóch dodatkowych rezystorów (jeden szeregowo i drugi równolegle). Udało się to doskonale, ale dokładną charakterystykę zdjąłem z wejścia układu pomiarowego, którym był termometr z Renault Megane. Nie wiem ile czujnik temperatury do tego auta kosztuje, ale taka samoróbka za 5 zł dała dokładność na równi z oryginałem w pełnym zakresie pomiarowym.
Opel Monterey LTD '95/96 3.2 - 6VD1
Avatar użytkownika
gumirek
 
Posty: 409
Dołączył(a): 29 paź 2008, 17:42
Lokalizacja: Lublin / Biała Podl.

Re: problem z zapłonem na2 cylindry nie pali

Postprzez 8P8C » 04 maja 2013, 23:23

Witam...

Masz swieta racje z tymi charakterystykami..ale nie za bardzo mialem czas sie w to bawic
Pomierzylem rezystancje w 20 st C ..potem sprawdzilem czy to aby na pewno NTC.
A potem podlaczylem TECHa i sprawdzilem co pokazuje :)
Swoja droga to ten czujnik jest umieszczony w dosc dziwnym miejscu... w jakims slepym koncu kolektora... przy dobrym nagrzaniu silnika potrafi pokazac 50 st C ...
przy czym temp powietrza na zewnatrz wynosila ok 23 st C ( i mowie tu o oryginalnym czujniku a nie tym dobieranym..)

Pzdr
C16NZ,C18XE,X20XEV,6VD1,G6CU
8P8C
 
Posty: 235
Dołączył(a): 09 cze 2010, 20:37
Lokalizacja: łódź

Re: problem z zapłonem na2 cylindry nie pali

Postprzez szutam » 05 maja 2013, 09:52

bigdon napisał(a):sprawdz rozrząd , czasami pasek przeskoczy, jak będziesz miał problem z ustawieniem - pytaj

kichanie tylko przy odpaleniu ,tak jak pocieszony mówi czujnik temp co kompem steruje zbyt bogata mieszanka i wysokie obroty
świece nie przepalają mieszanki są czarne i jeszcze moduł padł na jeden gar nie pali już drugi i to samo jutro będę miał nowy moduł
i nowe świece ,czujnik temp i sondę coś musi być nie tak ze pada moduł
szutam
 
Posty: 221
Dołączył(a): 18 gru 2011, 21:58

Re: problem z zapłonem na2 cylindry nie pali

Postprzez Marcin9120 » 06 maja 2013, 14:35

szutam napisał(a):poszperałem i znalazłem twój post

Re: Czujnik temp.wody do kompa 3,2 V6
przez pocieszny » 29 kwi 2012, 10:49

prawdopodobnie czujnik temp powietrza w kolektorze, czujnik ten sam co do temp cieczy dla komputera, ogólnie w montku jest kilka tych czujników (zwłaszcza tym po faceliftingu) czujnik z 1 pinem to czujnik dla zegara z 2 pinami dla kompa
i jeśli mówimy o tym 2 pinowym czujnik był w wielu samochodach nie ma problemu z zakupem, latało na tym Dewoo Espero 1,8 i 2,0 z 95 roku kilka fiatów i kilka innych autek
ogólnie warto kupić czujnik lepszej jakości na przykład EPS ale jak tam wolicie
nr EPS 1,830,129
nr Dewoo 25036979
nr Fiat 7604097
nr GM 12 146 312

jedno pinówka jest jeszcze tańsza, i dostępna w każdym sklepie



Więc to nie są numery tego czujnika do komputera co jest w tym ciężko dostępnym miejscu??
6VD1+lpg 95rok.
Marcin9120
 
Posty: 251
Dołączył(a): 16 sie 2011, 08:22
Lokalizacja: Oława

Re: problem z zapłonem na2 cylindry nie pali

Postprzez pocieszny » 06 maja 2013, 14:58

tak to są nry czujnika cieczy chłodzącej dla komputera (tego z tyłu silnika pod kolektorem ssącym w trudno dostępnym miejscu), ale nie czujnika temp, powietrza w kolektorze
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: problem z zapłonem na2 cylindry nie pali

Postprzez Marcin9120 » 06 maja 2013, 15:18

Aaaaa bo już zgłupiałem, bo mój na benzynce tak sobie szarpie jak się rozgrzewa, jak jest zimny i jak jest ciepły to jedzie w miare normalnie a tak to szarpie. i chce się wziać teraz i powymieniać to. może tamten czujnik coś da ten z tyłu:)
6VD1+lpg 95rok.
Marcin9120
 
Posty: 251
Dołączył(a): 16 sie 2011, 08:22
Lokalizacja: Oława

Re: problem z zapłonem na2 cylindry nie pali

Postprzez szutam » 06 maja 2013, 20:17

czujnik kupiony firmy nr EPS 1,830,129 koszt 65 zł jeszcze czekam na cewki z modułem
wykręcić wykręciłem go od dołu buda ma lift ale i tak musiałem kolektor zdemontować
zauważyłem wyciek na przewodzie
szutam
 
Posty: 221
Dołączył(a): 18 gru 2011, 21:58

Re: problem z zapłonem na2 cylindry nie pali

Postprzez pocieszny » 07 maja 2013, 08:45

@Marcin
prędzej to będzie sonda lambda niż czujnik temp
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: problem z zapłonem na2 cylindry nie pali

Postprzez Marcin9120 » 07 maja 2013, 11:35

Hmmm ale na gazie chodzi normalnie... A sonda uniwersalna będzie chodzić czy trzeba szukać oryginału??
6VD1+lpg 95rok.
Marcin9120
 
Posty: 251
Dołączył(a): 16 sie 2011, 08:22
Lokalizacja: Oława

Re: problem z zapłonem na2 cylindry nie pali

Postprzez szutam » 07 maja 2013, 13:25

tak jak u mnie wszystko zaczyna kolidować jak się za grzeje to czujnik temp
jest wymieniony jeszcze czekam na moduł z cewkami dopiero się okaże czy wsio ok k
koszt cewek od Pontiaka 70 zł komplet z modułem
http://allegro.pl/alternator-rozrusznik ... 53674.html
szutam
 
Posty: 221
Dołączył(a): 18 gru 2011, 21:58

Re: problem z zapłonem na2 cylindry nie pali

Postprzez pocieszny » 08 maja 2013, 10:09

na gazie będzie chodzić zawsze lepiej bo sonda nie działa w instalacji LPG :)21 daje tylko sygnał że jest, czasem wpływa w niewielkim stopniu na mieszankę w instalacjach sekwencyjnych, ale ogólnie to sonde się emuluje a nie wykorzystuje ;)
sonda uniwersalna chodzi ale niestety nei jak oryginał :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: problem z zapłonem na2 cylindry nie pali

Postprzez Marcin9120 » 08 maja 2013, 11:03

Pocieszny a masz jakieś namiary na oryginał, jakiś numer albo coś??
6VD1+lpg 95rok.
Marcin9120
 
Posty: 251
Dołączył(a): 16 sie 2011, 08:22
Lokalizacja: Oława

Re: problem z zapłonem na2 cylindry nie pali

Postprzez pocieszny » 08 maja 2013, 12:15

jak będe w domu wygrzebie oryginał BOSCHa ale ja mam 3 przewodową więc trudno powiedzieć czy do Cibie przypasi,
druga sprawa że po VINie da się dojść nry oryginału w katalogu :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: problem z zapłonem na2 cylindry nie pali

Postprzez Marcin9120 » 08 maja 2013, 12:19

Hmmm poszukam u siebie coś w sklepie może namierze. Dam znać jak coś:)
6VD1+lpg 95rok.
Marcin9120
 
Posty: 251
Dołączył(a): 16 sie 2011, 08:22
Lokalizacja: Oława

Re: problem z zapłonem na2 cylindry nie pali

Postprzez Marcin9120 » 08 maja 2013, 12:34

Nie znalazłem nic:( w piątek wejdę pod auto i zobaczę ile ma kabli, bo napewno jest tylko jedna.
6VD1+lpg 95rok.
Marcin9120
 
Posty: 251
Dołączył(a): 16 sie 2011, 08:22
Lokalizacja: Oława

Re: problem z zapłonem na2 cylindry nie pali

Postprzez pocieszny » 08 maja 2013, 13:08

jeśli miałeś katalizator to na 90% 4 kanałowa jeśli nie to na 90% 3 kanałowa
trzeba parzeć na sondę nie na wtyczkę bo wtyczka ma zawsze 4 piny ale sonda niekoniecznie
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: problem z zapłonem na2 cylindry nie pali

Postprzez Marcin9120 » 08 maja 2013, 13:42

Kata miałem. Wbije się do kanału i zobaczę, ściągałem tłumik jak sprzegło robiłem i cholera nie wymieniłem...:(
6VD1+lpg 95rok.
Marcin9120
 
Posty: 251
Dołączył(a): 16 sie 2011, 08:22
Lokalizacja: Oława

Re: problem z zapłonem na2 cylindry nie pali

Postprzez szutam » 08 maja 2013, 17:11

u mnie sonda jest 4 pinowa
2 białe
1 szary
1 czarny
a i na dal nie pali na jeden cylinder doszłem ze zawory się nie otwierają
hydro popychacze wpadnięte gdzie dostane nowy zestaw hydro możne ma ktoś namiary
potrzebne 24 sztuki jak już to wsio wymienić
szutam
 
Posty: 221
Dołączył(a): 18 gru 2011, 21:58

Re: problem z zapłonem na2 cylindry nie pali

Postprzez 8P8C » 08 maja 2013, 20:27

Tu: http://allegro.pl/popychacz-popychacze- ... 79275.html
masz 8 sztuk... w IC dostaniesz reszte... ale moga byc drozsze:)
C16NZ,C18XE,X20XEV,6VD1,G6CU
8P8C
 
Posty: 235
Dołączył(a): 09 cze 2010, 20:37
Lokalizacja: łódź

Re: problem z zapłonem na2 cylindry nie pali

Postprzez szutam » 08 maja 2013, 20:33

a ja takie cudo znalazłem na EBAY de na pewno korzystam dzięki za info szukałem na allegro i nie znalazłem a tu zobacz
wielkie dzięki http://www.ebay.de/itm/24-Hydrostosel-V ... #vi-ilComp
szutam
 
Posty: 221
Dołączył(a): 18 gru 2011, 21:58

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 77 gości