Jaki gwint na wałku ataku? 3.1 D

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Jaki gwint na wałku ataku? 3.1 D

Postprzez gsxr1100_1980 » 09 cze 2013, 11:58

Witam. Mam problem z odkręceniem nakrętki mocującą tylną flanszę wału (wyjście z reduktora na tylny wał). Jaki jest tam gwint, prawy, czy lewy. Jeżeli prawy to duży pneumat nawet jej nie rusza. Oczywiście na nakrętce zabiezbieczenie przed odkręceniem jest odbiezpieczone. Prosze o jakieś podpowiedzi, jak ktoś miał podobny problem.
Opel Monterey 3.1 92r. Lift: jakieś 5", 35x12.5x15 , DWM-13500lbs, led: OSRAM-OPTIC 230w. Blokada 100%.
Dwa koła:-do podnoszenia adrenaliny ZX-10R 200KM.
- do turystyki ZRX 1200R.
gsxr1100_1980
 
Posty: 245
Dołączył(a): 30 gru 2012, 21:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Jaki gwint na wałku ataku? 3.1 D

Postprzez swistak » 09 cze 2013, 12:35

Powinien być normalny, pneumat nie da rady odkręcić tego jak nikt tego nie ruszał. Blokuj flansze żeby się nie obracała i klucz z przedłużką i szarp powinno puścić.
2.8 td long 90'
swistak
 
Posty: 210
Dołączył(a): 05 lis 2012, 20:54

Re: Jaki gwint na wałku ataku? 3.1 D

Postprzez gsxr1100_1980 » 09 cze 2013, 21:26

Tak myślałem, że klucz pneumatyczny jednak wali udarowo, a potrzebne jest mocne szarpnięcie. Próbowałem też zwykłem kluczem, ale po pierwsze to kładłem się pod auto bez kanału, i miałem zamało miejsca na długą przedłóżkę, no i problem z zablokowaniem flanszy (załączyłem przedni napęd, zaciągnięty ręczny, i przy dobrym szarpnięciu całe auto i tak się przestawiało.) Jutro podjadę do znajomego na kanał i spóbuje z dłuższą przedłużką.
Opel Monterey 3.1 92r. Lift: jakieś 5", 35x12.5x15 , DWM-13500lbs, led: OSRAM-OPTIC 230w. Blokada 100%.
Dwa koła:-do podnoszenia adrenaliny ZX-10R 200KM.
- do turystyki ZRX 1200R.
gsxr1100_1980
 
Posty: 245
Dołączył(a): 30 gru 2012, 21:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Jaki gwint na wałku ataku? 3.1 D

Postprzez miras7 » 09 cze 2013, 21:33

Koniecznie zablokuj flanszę, nie przez napędy
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1797
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Jaki gwint na wałku ataku? 3.1 D

Postprzez swistak » 09 cze 2013, 21:45

weź lepiej swoje klucze bo może nasadka może się poddać i wtedy kolega będzie zły na ciebie :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
2.8 td long 90'
swistak
 
Posty: 210
Dołączył(a): 05 lis 2012, 20:54

Re: Jaki gwint na wałku ataku? 3.1 D

Postprzez gsxr1100_1980 » 09 cze 2013, 21:59

OK. Będę miał na uwadze poradę z nasadkami. Swoje mam dwie, może któraś da rade. Tak myślę jak zablokować flansze na sztywno.
Opel Monterey 3.1 92r. Lift: jakieś 5", 35x12.5x15 , DWM-13500lbs, led: OSRAM-OPTIC 230w. Blokada 100%.
Dwa koła:-do podnoszenia adrenaliny ZX-10R 200KM.
- do turystyki ZRX 1200R.
gsxr1100_1980
 
Posty: 245
Dołączył(a): 30 gru 2012, 21:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Jaki gwint na wałku ataku? 3.1 D

Postprzez swistak » 09 cze 2013, 22:12

np. weź łyżkę do opon i włóż miedzy krzyżak wału i zablokuj o budę i odkręcaj.
2.8 td long 90'
swistak
 
Posty: 210
Dołączył(a): 05 lis 2012, 20:54

Re: Jaki gwint na wałku ataku? 3.1 D

Postprzez gsxr1100_1980 » 09 cze 2013, 22:14

Ale mówisz o przednim wale.
Opel Monterey 3.1 92r. Lift: jakieś 5", 35x12.5x15 , DWM-13500lbs, led: OSRAM-OPTIC 230w. Blokada 100%.
Dwa koła:-do podnoszenia adrenaliny ZX-10R 200KM.
- do turystyki ZRX 1200R.
gsxr1100_1980
 
Posty: 245
Dołączył(a): 30 gru 2012, 21:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Jaki gwint na wałku ataku? 3.1 D

Postprzez swistak » 10 cze 2013, 01:11

sory pomyliło mi się, wrzuć 5 bieg i niech ktoś trzyma na hamulcu nogę, powinno pomóc jak nie to włóż jeszcze z dwie śruby w mocowanie wału i zblokuj go o budę łyżką i wtedy na bank odkręcisz albo od razu wszystko na raz i po sprawię
2.8 td long 90'
swistak
 
Posty: 210
Dołączył(a): 05 lis 2012, 20:54

Re: Jaki gwint na wałku ataku? 3.1 D

Postprzez gsxr1100_1980 » 14 cze 2013, 21:23

Flansza odkręcona. Gwint jest prawy, a udało mi się odkręcić małym kluczem pneumatycznym. Jednak mały może więcej, po próbie z dużym pneumatem, odstąpiłem od klucza pneumatycznego, ale u znajomego na warsztacie jeden z uczniów widząc jak się męczymy z tą nakrętką powiedział do majstra "ale się z nią pie....ie, daj majster ja ci odkręcę",no i odkręcił. Pełen szacun dla ucznia. Mówi że nie liczy się siła klucza, a jego fachowy chwyt. Czasami możemy się uczyć od uczniów.
Opel Monterey 3.1 92r. Lift: jakieś 5", 35x12.5x15 , DWM-13500lbs, led: OSRAM-OPTIC 230w. Blokada 100%.
Dwa koła:-do podnoszenia adrenaliny ZX-10R 200KM.
- do turystyki ZRX 1200R.
gsxr1100_1980
 
Posty: 245
Dołączył(a): 30 gru 2012, 21:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Jaki gwint na wałku ataku? 3.1 D

Postprzez swistak » 14 cze 2013, 23:51

hehe dobre zapamiętam :P :P :P
2.8 td long 90'
swistak
 
Posty: 210
Dołączył(a): 05 lis 2012, 20:54


Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 117 gości