Kompletne półosie

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Kompletne półosie

Postprzez gelek79 » 09 lis 2013, 06:42

Zacznę temat od prośby do klubowiczów: szukam kompletnych półosi do montka 97r.3.1LTD, najbardziej zależy mi na przegubach wewnętrznych, które u mnie się odzywają(podniosłem trochę montka i widocznie są już dołki w przegubach i trochę mi pykają) chciałbym doprowadzić to do ładu, zewnętrzne przeguby mam nowe, więc mogę przerzucić ,tylko chciałbym prosić o sprawdzone częsci bo właśnie jestem po przerzutce takich półosi z allegro no i je odesłałem ,bo były chyba gorsze od moich. Dziękuję. Pozdrawiam
gelek79
 
Posty: 67
Dołączył(a): 31 gru 2012, 09:07
Lokalizacja: Lublin

Re: Kompletne półosie

Postprzez pocieszny » 09 lis 2013, 17:20

Zależy ile poniosłeś, może to być efekt zbyt dużych kątów na pólosiach
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Kompletne półosie

Postprzez gsxr1100_1980 » 09 lis 2013, 18:53

Ja podkręciłem drążki na maxa, tak że po opuszczeniu auta na koła wachacze ugieły się możę z dwa cm., i nie miałem żadnych pykań nawet na gumach 35".
Opel Monterey 3.1 92r. Lift: jakieś 5", 35x12.5x15 , DWM-13500lbs, led: OSRAM-OPTIC 230w. Blokada 100%.
Dwa koła:-do podnoszenia adrenaliny ZX-10R 200KM.
- do turystyki ZRX 1200R.
gsxr1100_1980
 
Posty: 245
Dołączył(a): 30 gru 2012, 21:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Kompletne półosie

Postprzez danti » 09 lis 2013, 19:06

Wielkość koła wtedy nie ma znaczenia, tylko kąty pracy półośki i przegubów.
U mnie zrobiło się to samo, wymieniłem przegub wewnętrzny i miodzio, nic nie stuka.
Adrenaline rush!
Honda Shadow VT 1100

Był...
Opel Monterey LTD 3.1TD
http://www.roztocze4x4.pl
Facebook
Avatar użytkownika
danti
 
Posty: 1867
Dołączył(a): 10 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: Zamość

Re: Kompletne półosie

Postprzez gołąb stanisław » 10 lis 2013, 10:30

wcale nie.....panie wmawiają nam ,ze wielkosc nie ma znaczenia ,a w istocie jest inaczej....w tym przypadku również........przy podkręconym drążku im wieksze koło ,tym kąt pracy półosiek mniej przykry
gołąb stanisław
 
Posty: 58
Dołączył(a): 21 paź 2012, 22:52

Re: Kompletne półosie

Postprzez gsxr1100_1980 » 10 lis 2013, 12:10

Na moje chłopskie rozumowanie to wielkość koła ma duże znaczenie, zmieniają się opory obrócenia kołem, co za tym idzie wzrasta siła na poszczególnych elementach napędu (półosie, przeguby). Standardowe koło na alu. feldze waży ok. 28-30kg. 35" na stalowej feldze umnie waży 50kg.
Opel Monterey 3.1 92r. Lift: jakieś 5", 35x12.5x15 , DWM-13500lbs, led: OSRAM-OPTIC 230w. Blokada 100%.
Dwa koła:-do podnoszenia adrenaliny ZX-10R 200KM.
- do turystyki ZRX 1200R.
gsxr1100_1980
 
Posty: 245
Dołączył(a): 30 gru 2012, 21:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Kompletne półosie

Postprzez danti » 10 lis 2013, 12:42

gołąb stanisław napisał(a):wcale nie.....panie wmawiają nam ,ze wielkosc nie ma znaczenia ,a w istocie jest inaczej....w tym przypadku również........przy podkręconym drążku im wieksze koło ,tym kąt pracy półosiek mniej przykry


Jakim cudem wielkosc kola ma wplyw na kąty pracy przegubow?
Adrenaline rush!
Honda Shadow VT 1100

Był...
Opel Monterey LTD 3.1TD
http://www.roztocze4x4.pl
Facebook
Avatar użytkownika
danti
 
Posty: 1867
Dołączył(a): 10 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: Zamość

Re: Kompletne półosie

Postprzez danti » 10 lis 2013, 12:44

gsxr1100_1980 napisał(a):Na moje chłopskie rozumowanie to wielkość koła ma duże znaczenie, zmieniają się opory obrócenia kołem, co za tym idzie wzrasta siła na poszczególnych elementach napędu (półosie, przeguby). Standardowe koło na alu. feldze waży ok. 28-30kg. 35" na stalowej feldze umnie waży 50kg.


Right. Waga ma znaczenie, tylko jak kąty pracy beda za duze to czy 30" czy pińćdziesiat, to i tak przegub kleknie predzej czy poźniej...
Adrenaline rush!
Honda Shadow VT 1100

Był...
Opel Monterey LTD 3.1TD
http://www.roztocze4x4.pl
Facebook
Avatar użytkownika
danti
 
Posty: 1867
Dołączył(a): 10 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: Zamość

Re: Kompletne półosie

Postprzez miras7 » 10 lis 2013, 18:50

danti napisał(a):
gołąb stanisław napisał(a):wcale nie.....panie wmawiają nam ,ze wielkosc nie ma znaczenia ,a w istocie jest inaczej....w tym przypadku również........przy podkręconym drążku im wieksze koło ,tym kąt pracy półosiek mniej przykry


Jakim cudem wielkosc kola ma wplyw na kąty pracy przegubow?

Także bym się chętnie dowiedział :shock:
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1797
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Kompletne półosie

Postprzez pocieszny » 10 lis 2013, 18:52

wielkość koła nie .a znaczenia, tylko jak podkrecone są drazki
Im kąt pracy wiekszy tym szybciej zejdą :!: zwlaszcza przy skrecie kąty się pogłębiają i przeguby dodatkowo dostają w dupe zwlaszcz jak mieszki rozwalone
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Kompletne półosie

Postprzez gołąb stanisław » 10 lis 2013, 19:35

panowie....długopis w dłoń i rysujemy........most ,półoske wahacz i koło...........czekam na wnioski.......... :lol:
gołąb stanisław
 
Posty: 58
Dołączył(a): 21 paź 2012, 22:52

Re: Kompletne półosie

Postprzez FFK » 10 lis 2013, 22:44

Obrazek
Jak widać na załączonym obrazku wielkość kół nie ma najmniejszego znaczenia na kąt półosi. Półoś dochodzi do środka koła, więc wielkość koła ma tylko znaczenie przy prześwicie, a nie przy kątach półosi.
Isuzu Trooper 2000r 4JG2 :)

Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 730
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: Kompletne półosie

Postprzez gołąb stanisław » 10 lis 2013, 22:55

czy aby napewno......?
gołąb stanisław
 
Posty: 58
Dołączył(a): 21 paź 2012, 22:52

Re: Kompletne półosie

Postprzez FFK » 10 lis 2013, 23:14

Na pewno.
Napisz dlaczego twierdzisz, że jest inaczej to może jakieś wnioski wspólnie wyciągniemy i zobaczymy wtedy co i jak.
Isuzu Trooper 2000r 4JG2 :)

Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 730
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: Kompletne półosie

Postprzez gołąb stanisław » 10 lis 2013, 23:58

oki..........standardowe koło 245/70/16 ma średnicę 749 mm,czyli jego promien bedzie równy 374 mm ......w przypadku 35 cali średnica 896 a promień 448.....promien oczywiscie wyznacza srodek koła a co za tym idzie srodek piasty .czyli punkt mocowania półoski.dla uproszczenia zakładamy ze auto stoi na poziomym twardym podłożu
gołąb stanisław
 
Posty: 58
Dołączył(a): 21 paź 2012, 22:52

Re: Kompletne półosie

Postprzez danti » 11 lis 2013, 01:18

gołąb stanisław napisał(a):oki..........standardowe koło 245/70/16 ma średnicę 749 mm,czyli jego promien bedzie równy 374 mm ......w przypadku 35 cali średnica 896 a promień 448.....promien oczywiscie wyznacza srodek koła a co za tym idzie srodek piasty .czyli punkt mocowania półoski.dla uproszczenia zakładamy ze auto stoi na poziomym twardym podłożu


z tego wynika, że WSZYSTKO stoi 74mm wyżej: piasta, przeguby, most, auto, lampa w bagażniku...
Adrenaline rush!
Honda Shadow VT 1100

Był...
Opel Monterey LTD 3.1TD
http://www.roztocze4x4.pl
Facebook
Avatar użytkownika
danti
 
Posty: 1867
Dołączył(a): 10 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: Zamość

Re: Kompletne półosie

Postprzez FFK » 11 lis 2013, 11:08

danti napisał(a):
gołąb stanisław napisał(a):oki..........standardowe koło 245/70/16 ma średnicę 749 mm,czyli jego promien bedzie równy 374 mm ......w przypadku 35 cali średnica 896 a promień 448.....promien oczywiscie wyznacza srodek koła a co za tym idzie srodek piasty .czyli punkt mocowania półoski.dla uproszczenia zakładamy ze auto stoi na poziomym twardym podłożu


z tego wynika, że WSZYSTKO stoi 74mm wyżej: piasta, przeguby, most, auto, lampa w bagażniku...

Dokładnie! Jak podkręcimy na drążkach to kąt zawarty między mostem a piastą nie zmienia się przez rozmiar koła.
Isuzu Trooper 2000r 4JG2 :)

Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 730
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: Kompletne półosie

Postprzez gelek79 » 11 lis 2013, 17:21

Ale dyskusję wywołałem, u mnie wytłuczone są przeguby wewnętrzne i jak go podniosłem kulka wyskakuję z wyżłobionego gniazda i wtedy jest strzał niby jest to nie tragiczne ale mnie drażni, znalazł mi kolega przeguby nowe po ok 160zł, to się szarpnę na nie a co do wielkości koła i kąta pochylenia wahacza, jak można wpaść na taki pomysł że od wielkości koła zależy kąt pochylenia wahacza???? chyba że się myli pojęcia prześwit a kąty może nie hej ho
gelek79
 
Posty: 67
Dołączył(a): 31 gru 2012, 09:07
Lokalizacja: Lublin

Re: Kompletne półosie

Postprzez gołąb stanisław » 11 lis 2013, 17:54

doswiadczenie nr2.......podpieramy budę,odkręcamy przednie koło...podstawiamy pod wachacz lewarek i unosimy z punktu a do punktu b.....jednocześnie obserwujemy ośki.....czekam na wyniki.. :)2
gołąb stanisław
 
Posty: 58
Dołączył(a): 21 paź 2012, 22:52

Re: Kompletne półosie

Postprzez wojtekkk » 11 lis 2013, 17:57

czy montek bedzie na 31 czy 35 czy samych felgach jeden ch.... - ugnie sie pod swym ciężarem dokładnie tyle samo
mania 3,1tdi---+2,safari,........plany już są ale szukam sponsora
wojtekkk
 
Posty: 937
Dołączył(a): 22 lis 2010, 13:36
Lokalizacja: podlasie

Re: Kompletne półosie

Postprzez gołąb stanisław » 11 lis 2013, 18:14

drązek skrętny działa liniowo czy progresywnie?
gołąb stanisław
 
Posty: 58
Dołączył(a): 21 paź 2012, 22:52

Re: Kompletne półosie

Postprzez FFK » 11 lis 2013, 19:21

gołąb stanisław napisał(a):doswiadczenie nr2.......podpieramy budę,odkręcamy przednie koło...podstawiamy pod wachacz lewarek i unosimy z punktu a do punktu b.....jednocześnie obserwujemy ośki.....czekam na wyniki.. :)2

Doświadczenie to dowodzi, że bez różnicy czy będzie to (przykładowo) koło 31, czy 35 to taki sam wynik będzie. Odległość od punktu A do punktu B będzie taka sama dla 31, czy 35 i kąt też będzie taki sam.


wojtekkk napisał(a):czy montek bedzie na 31 czy 35 czy samych felgach jeden ch.... - ugnie sie pod swym ciężarem dokładnie tyle samo

Tak jak napisałeś. Ugięcie zawieszenia będzie takie same w przypadku kół 31 czy 35, no chyba, że kolega Gołąb Stanisław bierze pod uwagę jedno kółko np. 31 a drugie 35. Obciążenie, masa pojazdu nie zmienia się i jest stała i z takim samym ciężarem oddziałuje na zawieszenie i to bez różnicy czy jest to koło 31, czy 35.

PS.
Z tego co pamiętam to drążek skrętny ma charakterystykę progresywną.
Isuzu Trooper 2000r 4JG2 :)

Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 730
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: Kompletne półosie

Postprzez pocieszny » 11 lis 2013, 21:59

progresywna zależna od napięcia wstepnego,
rozmiar koła ma tylko znaczenie takie że trzeba podkręcić drążki żeby koło się zmieściło,
natomiast jeśli kręcimu przód ponad 5cm wypadało by obniżyć mocowania przedniego mostu po to żeby półosie pracowały pod normalniejszymi kątami,
znaczenie również ma fakt którego montka/troopera kręcimy bo mają różną długość półosi, przez co zmiana kąta nie jest taka sama w każdej generacji
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Kompletne półosie

Postprzez FFK » 11 lis 2013, 22:08

Co nie zmienia faktu, że rozmiar kół nie ma wpływu na kąt pracy półosi...
Isuzu Trooper 2000r 4JG2 :)

Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 730
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: Kompletne półosie

Postprzez piotrck » 11 lis 2013, 22:41

FFK napisał(a):Co nie zmienia faktu, że rozmiar kół nie ma wpływu na kąt pracy półosi...

no niestety ma wpływ
przeczytaj uważnie post Pociesznego
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Następna strona

Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 98 gości