gołąb stanisław napisał(a):wcale nie.....panie wmawiają nam ,ze wielkosc nie ma znaczenia ,a w istocie jest inaczej....w tym przypadku również........przy podkręconym drążku im wieksze koło ,tym kąt pracy półosiek mniej przykry
gsxr1100_1980 napisał(a):Na moje chłopskie rozumowanie to wielkość koła ma duże znaczenie, zmieniają się opory obrócenia kołem, co za tym idzie wzrasta siła na poszczególnych elementach napędu (półosie, przeguby). Standardowe koło na alu. feldze waży ok. 28-30kg. 35" na stalowej feldze umnie waży 50kg.
danti napisał(a):gołąb stanisław napisał(a):wcale nie.....panie wmawiają nam ,ze wielkosc nie ma znaczenia ,a w istocie jest inaczej....w tym przypadku również........przy podkręconym drążku im wieksze koło ,tym kąt pracy półosiek mniej przykry
Jakim cudem wielkosc kola ma wplyw na kąty pracy przegubow?
gołąb stanisław napisał(a):oki..........standardowe koło 245/70/16 ma średnicę 749 mm,czyli jego promien bedzie równy 374 mm ......w przypadku 35 cali średnica 896 a promień 448.....promien oczywiscie wyznacza srodek koła a co za tym idzie srodek piasty .czyli punkt mocowania półoski.dla uproszczenia zakładamy ze auto stoi na poziomym twardym podłożu
danti napisał(a):gołąb stanisław napisał(a):oki..........standardowe koło 245/70/16 ma średnicę 749 mm,czyli jego promien bedzie równy 374 mm ......w przypadku 35 cali średnica 896 a promień 448.....promien oczywiscie wyznacza srodek koła a co za tym idzie srodek piasty .czyli punkt mocowania półoski.dla uproszczenia zakładamy ze auto stoi na poziomym twardym podłożu
z tego wynika, że WSZYSTKO stoi 74mm wyżej: piasta, przeguby, most, auto, lampa w bagażniku...
gołąb stanisław napisał(a):doswiadczenie nr2.......podpieramy budę,odkręcamy przednie koło...podstawiamy pod wachacz lewarek i unosimy z punktu a do punktu b.....jednocześnie obserwujemy ośki.....czekam na wyniki..
wojtekkk napisał(a):czy montek bedzie na 31 czy 35 czy samych felgach jeden ch.... - ugnie sie pod swym ciężarem dokładnie tyle samo
FFK napisał(a):Co nie zmienia faktu, że rozmiar kół nie ma wpływu na kąt pracy półosi...
Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 120 gości