Kompletne półosie

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Re: Kompletne półosie

Postprzez FFK » 11 lis 2013, 22:44

piotrck napisał(a):no niestety ma wpływ przeczytaj uważnie post Pociesznego

Nie wynika z postu pociesznego, aby wielkość koła miała wpływ na kąty półosi. Jeżeli kręcimy drążki to dopiero ma to wpływ na kąty, ale sam rozmiar nie ma znaczenia.
Isuzu Trooper 2000r 4JG2 :)

Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 730
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: Kompletne półosie

Postprzez piotrck » 11 lis 2013, 23:00

a musimy podkręcić drążki co by większe koło wstawić :)21
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: Kompletne półosie

Postprzez danti » 11 lis 2013, 23:13

piotrck napisał(a):a musimy podkręcić drążki co by większe koło wstawić :)21


Czyli kręcenie drążkami powoduje zmianę kątów
Adrenaline rush!
Honda Shadow VT 1100

Był...
Opel Monterey LTD 3.1TD
http://www.roztocze4x4.pl
Facebook
Avatar użytkownika
danti
 
Posty: 1867
Dołączył(a): 10 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: Zamość

Re: Kompletne półosie

Postprzez miras7 » 12 lis 2013, 00:12

Nadal mnie nikt nie przekonał, że bezpośrednio wielkość kół ma związek z kątami półosi. Kolega napisał na początku, że wielkość kół ma znaczenie, że WIĘKSZE JEST LEPSZE dla półosi. Jeśli to ma być związane z obniżaniem mostu to jest to statystyka a nie bezpośredni związek. Jeśli brniemy w szczegóły, to MASA koła ma wpływ na większy wykrzyż, ponieważ mocniej ugina górny odbój podczas ruchu w dół... ;)
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1797
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Kompletne półosie

Postprzez FFK » 12 lis 2013, 00:29

danti napisał(a):
piotrck napisał(a):a musimy podkręcić drążki co by większe koło wstawić :)21


Czyli kręcenie drążkami powoduje zmianę kątów

A lanie paliwa do baku większą masę pojazdu co wpływa prześwit i kąt rampowy :)
Isuzu Trooper 2000r 4JG2 :)

Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 730
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: Kompletne półosie

Postprzez gołąb stanisław » 12 lis 2013, 00:45

doswiadczenie nr 3...........oglądamy półośke..potem najeżdzamy na cegłe i oglądamy raz jeszcze........panowie..czasami odnosze wrażenie jakbyście sztywne mosty z przodu mieli :lol:
gołąb stanisław
 
Posty: 58
Dołączył(a): 21 paź 2012, 22:52

Re: Kompletne półosie

Postprzez danti » 12 lis 2013, 00:53

gołąb stanisław napisał(a):doswiadczenie nr 3...........oglądamy półośke..potem najeżdzamy na cegłe i oglądamy raz jeszcze........panowie..czasami odnosze wrażenie jakbyście sztywne mosty z przodu mieli :lol:


i co, przy kołach 35" most się zachowa wtedy inaczej niż przy 30"?
Adrenaline rush!
Honda Shadow VT 1100

Był...
Opel Monterey LTD 3.1TD
http://www.roztocze4x4.pl
Facebook
Avatar użytkownika
danti
 
Posty: 1867
Dołączył(a): 10 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: Zamość

Re: Kompletne półosie

Postprzez gołąb stanisław » 12 lis 2013, 01:05

nie.......sztywny most zachowa sie inaczej niż półmost z ruchomymi półoskami,czyli niezależne zawieszenie.........
gołąb stanisław
 
Posty: 58
Dołączył(a): 21 paź 2012, 22:52

Re: Kompletne półosie

Postprzez danti » 12 lis 2013, 01:08

gołąb stanisław napisał(a):nie.......sztywny most zachowa sie inaczej niż półmost z ruchomymi półoskami,czyli niezależne zawieszenie.........


miałem na myśli półmost. mój błąd

To że najazd na cegiełkę spowoduje ugięcie i wyprostowanie pracy półosi to logiczne
Wyjaśnij, jak wielkość koła zmniejsza kąty pracy, bo to co piszesz, jest logiczne i przy okazji nic nie wyjaśnia.
Adrenaline rush!
Honda Shadow VT 1100

Był...
Opel Monterey LTD 3.1TD
http://www.roztocze4x4.pl
Facebook
Avatar użytkownika
danti
 
Posty: 1867
Dołączył(a): 10 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: Zamość

Re: Kompletne półosie

Postprzez pocieszny » 12 lis 2013, 08:33

można podciąć nadkola :)21 nie kręcąc drążków :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Kompletne półosie

Postprzez blublu1 » 12 lis 2013, 15:27

FFK napisał(a):
danti napisał(a):
piotrck napisał(a):a musimy podkręcić drążki co by większe koło wstawić :)21


Czyli kręcenie drążkami powoduje zmianę kątów

A lanie paliwa do baku większą masę pojazdu co wpływa prześwit i kąt rampowy :)


Prześwit sie nie zmienia przy laniu paliwa ... :D , wszak z tyłu jest sztywniak ...
Monty 92' 3.1 TD RS , 31"/10,5 r15 , lift 2" IM ,Safari , kurnik ...
blublu1
 
Posty: 234
Dołączył(a): 14 maja 2012, 22:49
Lokalizacja: Kraków / Jerzmanowice

Re: Kompletne półosie

Postprzez gsxr1100_1980 » 12 lis 2013, 16:24

Ale się wywiązała dyskusja. Pisząc moją pierwszą odpowiedź (drążki na maxa i koła 35") miałem na myśli obciążenie przegubów, a nie jakieś kąty, sronty. Jeżeli przeguby są dobre to nawet przy podkręconych drążkach na maxa (duże kąty półosi) i dodatkowym OBCIĄŻENIU PÓŁOSI KOŁAMI 35" (dodatkowe opory toczenia koła na półosi) nie powinny strzelać, bynajmniej ja tak przejeździłem ponad rok i z przegubami nic się nie działo. Tak wyczytałem w pytaniu: czy powodem strzelania mogą być podkręcone drążki. Jeżeli przegub jest już wypieprzony to czy drążki będą podkręcone, czy skręcone fabrycznie to i tak będą się odzywać.
Opel Monterey 3.1 92r. Lift: jakieś 5", 35x12.5x15 , DWM-13500lbs, led: OSRAM-OPTIC 230w. Blokada 100%.
Dwa koła:-do podnoszenia adrenaliny ZX-10R 200KM.
- do turystyki ZRX 1200R.
gsxr1100_1980
 
Posty: 245
Dołączył(a): 30 gru 2012, 21:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Kompletne półosie

Postprzez FFK » 12 lis 2013, 17:07

blublu1 napisał(a):Prześwit sie nie zmienia przy laniu paliwa ... :D , wszak z tyłu jest sztywniak ...

Ale zwiększając masę zapewne się leciutko oponka ugnie i już prześwit mniejszy hehe :P
Isuzu Trooper 2000r 4JG2 :)

Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 730
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: Kompletne półosie

Postprzez pocieszny » 12 lis 2013, 17:12

gsxr1100_1980 napisał(a):Jeżeli przeguby są dobre to nawet przy podkręconych drążkach na maxa (duże kąty półosi) i dodatkowym OBCIĄŻENIU PÓŁOSI KOŁAMI 35" (dodatkowe opory toczenia koła na półosi) nie powinny strzelać

jesteś w tak zwanym mylnym błędzie to właśnie je zabija, i dlatego musisz je wymienić, zresztą przy podkręceniu drążków "na maxa" koło w zasadzie nie opada przez co nie robi w terenie, tylko robi problemy :)21
te duże kąty srąty, jak to twierdzisz, właśnie zabiły Ci przeguby, nic innego, jeśłi tego nie poprawisz padną za chwile znowu, zwłaszcza jak nie są oryginalne tylko jakiś szit zamiennik za pare PLN :)3
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Kompletne półosie

Postprzez gsxr1100_1980 » 14 lis 2013, 21:40

Mnie ta wymiana już nie dotyczy, te półosie z przegubami sprzedałem w zeszłym roku znajomemu, i do dzisiaj na nich jeździ i nie narzeka.
Opel Monterey 3.1 92r. Lift: jakieś 5", 35x12.5x15 , DWM-13500lbs, led: OSRAM-OPTIC 230w. Blokada 100%.
Dwa koła:-do podnoszenia adrenaliny ZX-10R 200KM.
- do turystyki ZRX 1200R.
gsxr1100_1980
 
Posty: 245
Dołączył(a): 30 gru 2012, 21:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Poprzednia strona

Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 28 gości