Szpej Offroad by 4MUD Peterek

Pomysły, Porady, Modyfikacje

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez danti » 16 gru 2013, 09:36

wojtekkk napisał(a):ale że co robi??? :)21


Jeszcze nie wiem, kombinuje właśnie, ale najbardziej to mi robienie kawy podchodzi :P

peterek66 napisał(a):Cicho, bo się reszta obrazi



A ja to powiedziałem głośno??? :D

PS: Progi od Peterka działają MIODZIO! Polecam, żadnych problemów z dźwiganiem auta :) Zrobił je szybko, bardzo solidnie, no ale niestety - jakość i klasa musi kosztować... :)
Adrenaline rush!
Honda Shadow VT 1100

Był...
Opel Monterey LTD 3.1TD
http://www.roztocze4x4.pl
Facebook
Avatar użytkownika
danti
 
Posty: 1867
Dołączył(a): 10 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: Zamość

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez peterek66 » 31 gru 2013, 11:24

Ta... 8-)
Kolejny wyrób poszedł do klienta :D
Płyta pod silnik
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
BYŁ: Montek 3.2 V6 1992 Obrazek Obrazek
JEST Citroen ZX Aura 1.9 TD i zapierdala jak należy :twisted:
peterek66
 
Posty: 811
Dołączył(a): 18 gru 2010, 22:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez piotrck » 31 gru 2013, 15:40

a gdzie otwór z dostępem do spustu oleju ? :)
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez gsxr1100_1980 » 31 gru 2013, 19:45

Dobra robota, ile mniej więcej taka cała płyta waży?, bo mi jeszcze zostało dorobienie takiego ślizgu.
Opel Monterey 3.1 92r. Lift: jakieś 5", 35x12.5x15 , DWM-13500lbs, led: OSRAM-OPTIC 230w. Blokada 100%.
Dwa koła:-do podnoszenia adrenaliny ZX-10R 200KM.
- do turystyki ZRX 1200R.
gsxr1100_1980
 
Posty: 245
Dołączył(a): 30 gru 2012, 21:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez gsxr1100_1980 » 31 gru 2013, 20:40

W końcu zamontowałem długo wyczekiwaną wyciągarkę, stół pod wyciągarkę projekt własny, głównym założeniem było, żeby był osobno ze zderzakiem, żeby podczas montażu nie potrzeba było wózka widłowego do podniesienia całego zderzaka z wyciągarką.
Załączniki
DSC07400.JPG
DSC07400.JPG (123.28 KiB) Przeglądane 16736 razy
DSC07399.JPG
DSC07399.JPG (112.31 KiB) Przeglądane 16736 razy
DSC07402.JPG
DSC07402.JPG (141.62 KiB) Przeglądane 16736 razy
Opel Monterey 3.1 92r. Lift: jakieś 5", 35x12.5x15 , DWM-13500lbs, led: OSRAM-OPTIC 230w. Blokada 100%.
Dwa koła:-do podnoszenia adrenaliny ZX-10R 200KM.
- do turystyki ZRX 1200R.
gsxr1100_1980
 
Posty: 245
Dołączył(a): 30 gru 2012, 21:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez gsxr1100_1980 » 31 gru 2013, 20:46

No i mała modyfikacja dotychczasowego zderzaka.
Załączniki
8.jpg
8.jpg (241.22 KiB) Przeglądane 16736 razy
DSC07407.JPG
DSC07407.JPG (77.28 KiB) Przeglądane 16736 razy
DSC07413.JPG
DSC07413.JPG (100.66 KiB) Przeglądane 16736 razy
Opel Monterey 3.1 92r. Lift: jakieś 5", 35x12.5x15 , DWM-13500lbs, led: OSRAM-OPTIC 230w. Blokada 100%.
Dwa koła:-do podnoszenia adrenaliny ZX-10R 200KM.
- do turystyki ZRX 1200R.
gsxr1100_1980
 
Posty: 245
Dołączył(a): 30 gru 2012, 21:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez peterek66 » 31 gru 2013, 20:52

Ta... 8-)
piotrck napisał(a):a gdzie otwór z dostępem do spustu oleju ? :)

Jest dostęp od tyłu płyty.
BYŁ: Montek 3.2 V6 1992 Obrazek Obrazek
JEST Citroen ZX Aura 1.9 TD i zapierdala jak należy :twisted:
peterek66
 
Posty: 811
Dołączył(a): 18 gru 2010, 22:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez peterek66 » 31 gru 2013, 20:53

Ta... 8-)
gsxr1100_1980 napisał(a):Dobra robota, ile mniej więcej taka cała płyta waży?, bo mi jeszcze zostało dorobienie takiego ślizgu.

4 mm blacha, waga około 12-15 kg
BYŁ: Montek 3.2 V6 1992 Obrazek Obrazek
JEST Citroen ZX Aura 1.9 TD i zapierdala jak należy :twisted:
peterek66
 
Posty: 811
Dołączył(a): 18 gru 2010, 22:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez peterek66 » 31 gru 2013, 20:55

Ta... 8-)
gsxr1100_1980 napisał(a):W końcu zamontowałem długo wyczekiwaną wyciągarkę, stół pod wyciągarkę projekt własny, głównym założeniem było, żeby był osobno ze zderzakiem, żeby podczas montażu nie potrzeba było wózka widłowego do podniesienia całego zderzaka z wyciągarką.

Zajebista robota :)2
BYŁ: Montek 3.2 V6 1992 Obrazek Obrazek
JEST Citroen ZX Aura 1.9 TD i zapierdala jak należy :twisted:
peterek66
 
Posty: 811
Dołączył(a): 18 gru 2010, 22:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez gsxr1100_1980 » 31 gru 2013, 20:59

Zderzak przerobiony z poprzedniego, pomysł własny, wykonanie czyli mierzenie, docinanie własne, spawanie: mój niezastąpiony wuj Grześ, ogólnie spawał wszystkie szpeje do tego auta. Zostało mi tylko zmotanie płyty ślizgowej pod zderzak.
Załączniki
DSC07420.JPG
DSC07420.JPG (101.3 KiB) Przeglądane 16734 razy
DSC07417.JPG
DSC07417.JPG (107.44 KiB) Przeglądane 16734 razy
DSC07416.JPG
DSC07416.JPG (102.19 KiB) Przeglądane 16734 razy
Opel Monterey 3.1 92r. Lift: jakieś 5", 35x12.5x15 , DWM-13500lbs, led: OSRAM-OPTIC 230w. Blokada 100%.
Dwa koła:-do podnoszenia adrenaliny ZX-10R 200KM.
- do turystyki ZRX 1200R.
gsxr1100_1980
 
Posty: 245
Dołączył(a): 30 gru 2012, 21:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez gsxr1100_1980 » 31 gru 2013, 21:04

Dzięki Peterek za podanie wagi płyty, ja chcę dać blachę 5mm, ale też chcę się zmieścić w wadze 10kg, tylko ja będę robił krótszą żeby głównie ochronić drążki.
Opel Monterey 3.1 92r. Lift: jakieś 5", 35x12.5x15 , DWM-13500lbs, led: OSRAM-OPTIC 230w. Blokada 100%.
Dwa koła:-do podnoszenia adrenaliny ZX-10R 200KM.
- do turystyki ZRX 1200R.
gsxr1100_1980
 
Posty: 245
Dołączył(a): 30 gru 2012, 21:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez peterek66 » 31 gru 2013, 21:36

Ta... 8-)
Obrazek
BYŁ: Montek 3.2 V6 1992 Obrazek Obrazek
JEST Citroen ZX Aura 1.9 TD i zapierdala jak należy :twisted:
peterek66
 
Posty: 811
Dołączył(a): 18 gru 2010, 22:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez pocieszny » 31 gru 2013, 22:50

gsxr1100_1980 napisał(a):W końcu zamontowałem długo wyczekiwaną wyciągarkę, stół pod wyciągarkę projekt własny, głównym założeniem było, żeby był osobno ze zderzakiem, żeby podczas montażu nie potrzeba było wózka widłowego do podniesienia całego zderzaka z wyciągarką.

przesadzasz z tą masą, tu zderzak montka płyta pod łincza 8mm blacha, zderzak w dużej mierze gięty, masa całkowita 30 kilo
Obrazek
tu zderzak w parchu masa wraz z mechanikiem 57 kilo, trzepak na dywany w zamierzeniu taki wysoki miał być, może nie jest wielce estetyczny ale spełnia wszystkie funkcje idealnie (na żywo wygląda ciut lepiej :)21 )
Obrazek
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3908
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez gsxr1100_1980 » 31 gru 2013, 23:00

U mnie płyta ok. 12kg, zderzak ok. 30kg, wyciągarka 42kg, no i jeszcze ślizg planuję 10kg. co daje prawie 100kg.
Opel Monterey 3.1 92r. Lift: jakieś 5", 35x12.5x15 , DWM-13500lbs, led: OSRAM-OPTIC 230w. Blokada 100%.
Dwa koła:-do podnoszenia adrenaliny ZX-10R 200KM.
- do turystyki ZRX 1200R.
gsxr1100_1980
 
Posty: 245
Dołączył(a): 30 gru 2012, 21:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez pocieszny » 31 gru 2013, 23:41

gsxr1100_1980 napisał(a):U mnie płyta ok. 12kg, zderzak ok. 30kg, wyciągarka 42kg, no i jeszcze ślizg planuję 10kg. co daje prawie 100kg.

skąd Wy bierzecie te masy?
o ile jeszcze wielka wyciągarka może ważyć (mechanik w tym przypadku jest lekką konstrukcją), to płyta 12kg? ślizg 10? żeliwny przeca waży nawet mniej :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3908
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez peterek66 » 01 sty 2014, 00:13

Ta... 8-)
pocieszny napisał(a):skąd Wy bierzecie te masy? o ile jeszcze wielka wyciągarka może ważyć (mechanik w tym przypadku jest lekką konstrukcją), to płyta 12kg? ślizg 10? żeliwny przeca waży nawet mniej :)21

Pocieszny proszę Cię, takie pytanie zaczyna pachnieć malkontenctwem, lub co najmniej chęcią napisania czegokolwiek, bez wcześniejszego uzbrojenia się w podstawową wiedzę z zakresu poruszanej kwestii. http://www.softdis.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=5193:-kalkulator-obliczeg-blach-i-prw-stalowych-&catid=267:narzia-projektowe&Itemid=51 tu masz przelicznik wagi blach stalowych i prętów. Polecam lekturę.
BYŁ: Montek 3.2 V6 1992 Obrazek Obrazek
JEST Citroen ZX Aura 1.9 TD i zapierdala jak należy :twisted:
peterek66
 
Posty: 811
Dołączył(a): 18 gru 2010, 22:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez pocieszny » 01 sty 2014, 02:32

wręcz przeciwnie, wiem ile co waży, ale jak czasem oglądam zderzaki to zastanawiam się nad pancernością tychże,
po jaką cholere robić zderzak który się nie podda? zrobi to rama za niego, czyli nie spełni podstawowej swojej funkcji,
płyta pod łincza jeszcze moge zrozumieć, ale tą też nie trzeba robić mega ciężką, nie trzeba spawać z niewiadomo czego, zamiast spawać dodatkowe wzmocnienia czemu nie wygiąć? o wiele większa sztywność o wiele mniejsza masa, druga sprawa że nie zawsze jest konieczność robienia pełnej płyty, zwłaszcza przy zderzaku stalowym,
inna sprawa że niektórzy robią zderzaki jak by to miało chronić przed ostrzałem z działa, przykładowo blach 4-6mm po co?
mocowania tak, płyte tak nawet z grubszej ale reszta?

zresztą przy takiej masie to rozumiem że komuś zawias potem może "nie robić"
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3908
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez peterek66 » 01 sty 2014, 12:25

Ta... 8-)
pocieszny napisał(a):wręcz przeciwnie, wiem ile co waży, ale jak czasem oglądam zderzaki to zastanawiam się nad pancernością tychże,
po jaką cholere robić zderzak który się nie podda? zrobi to rama za niego, czyli nie spełni podstawowej swojej funkcji,
płyta pod łincza jeszcze moge zrozumieć, ale tą też nie trzeba robić mega ciężką, nie trzeba spawać z niewiadomo czego, zamiast spawać dodatkowe wzmocnienia czemu nie wygiąć? o wiele większa sztywność o wiele mniejsza masa, druga sprawa że nie zawsze jest konieczność robienia pełnej płyty, zwłaszcza przy zderzaku stalowym,
inna sprawa że niektórzy robią zderzaki jak by to miało chronić przed ostrzałem z działa, przykładowo blach 4-6mm po co?
mocowania tak, płyte tak nawet z grubszej ale reszta?

zresztą przy takiej masie to rozumiem że komuś zawias potem może "nie robić"


I tu zgadzam się z Tobą, w każdym słowie, przecinku, kropce i pozostałych znakach interpunkcyjnych :)2 Ja też hołduję zasadzie, że lepiej konstrukcyjnie popracować, niż robić coś o grubości pancerza czołowego z Rudego 102. Jednak rynek został zepsuty "modą" na "nasz zderzak jest z 6mm blachy, wypiaskowany, ocynkowany, pomalowany farbą, pomalowany kolejną farbą i pomalowany ultra-hiper-super kolejną farbą". Efekt końcowy takiego marketingu jest taki, że jak przychodzi klient, to chce mieć coś, co sam nie założy bo waży, ma to coś kłaść drzewa o średnicy pół metra, mieć na sobie piętnaście powłok zabezpieczających, każda o grubości milimetra itd. .... a, i ma być tanie. :? W takiej sytuacji albo robię, albo nie mam klienta. Oczywiście, jak na razie, nie miałem tak skrajnego przypadku a tylko słyszałem o takich od kolegów z branży. Potem jest problem, bo po założeniu "opancerzenia", tak jak pisałeś, zawias nie robi, przód pływa, spalanie wzrosło, przyspieszenie spadło, a w błocie tonie jak Tytanic.

Pozdrawiam Cię Pocieszny serdecznie, masz ogromną wiedzę o naszych Trooperach/Montereyach i już nie raz uratowałeś komuś dupę swym doświadczeniem. Lubię jasne sytuacje i mnie wkurzyło Twoje pytanie, bo zabrzmiało jak byśmy wymyślali sobie podawane wagi elementów, a ja naprawdę wiem co robię i ile to waży. Jak widać nastąpiło lekkie niedogadanie. :D

Pozdr.
BYŁ: Montek 3.2 V6 1992 Obrazek Obrazek
JEST Citroen ZX Aura 1.9 TD i zapierdala jak należy :twisted:
peterek66
 
Posty: 811
Dołączył(a): 18 gru 2010, 22:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez gsxr1100_1980 » 01 sty 2014, 15:04

Kupując przednie sprężyny do Parcha, w opisie było że są wzmocnione na dodatkowe obciążenie do ok 200kg., czyli stalowy zderzak, wyciągarkę. Nie wiem na ile w tym jest prawdy, moje auto jest dosyć mocno zmotane, ale po jego złożeniu przednie zawieszenie bez przodu (zderzak-wyciąg.)stało o wiele wyżej niż tylne. Teraz się wyrównało. Co do mas to zderzak jest z blachy 3mm, główne szable z 10mm, rury grubościenna 42mm., i 60mm., płyta pod wyciąg z 8mm, uchwyty do szarpania z 15mm, i z takich blach wyszły mi takie wagi. Dostępne gotowe zderzaki też w opisie mają podawane wagi 40-50kg., plus wyciąg ponad 40kg., to też daje prawie 100kg., czyli wszystko w normie.
Opel Monterey 3.1 92r. Lift: jakieś 5", 35x12.5x15 , DWM-13500lbs, led: OSRAM-OPTIC 230w. Blokada 100%.
Dwa koła:-do podnoszenia adrenaliny ZX-10R 200KM.
- do turystyki ZRX 1200R.
gsxr1100_1980
 
Posty: 245
Dołączył(a): 30 gru 2012, 21:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez pocieszny » 01 sty 2014, 18:46

dla kogo w normie, to w normie, TJM do patrola czy ARB ważą nawet po 80-90 kio, tylko że to są zderzaki wyprawowe, do aut które nie liczą kilogramów, zobacz sobie zderzaki jakichkolwiek aut przeprawowych, czy też robionych do maratony, zderzak waży zwykle poniżej 20 kilo, niestety większość ludzi robiących szpej robi zderzaki pancerne (po części rozumiem, nikt nie chce reklamacji przy zgiętym zderzaku), ale z drugiej strony tak na prawde ważna jest środkowa część gdzie jest płyta, elementy do szrpania i mocowania, reszte przecież w razie kasacji odcinasz szlifierką i robisz w 30-40 minut na nowo :)2 boki to pikuś przy robieniu dobrego zderzaka (co chyba każdy kto choć próbował zrobić zderzak potwierdzi), one mają tylko przyjąć energię i nie oddać jej na rame :)2 ma zabezpieczyć auto przed demolką a nie być pięknym pancernym zderzakiem na pokrzywionym aucie :)21
zakładając że wyciągarka będzie ważyć 35-40 kilo zderzak przydało by się zrobić pod kątem wyciągarki, żeby suma sumarum nie było wielkiego kataklizmu,
pewnej masy nie da się przeskoczyć (prosta fizyka i kwestia wytrzymałości) ale różnica 10kg na zderzaku przed przednią oią to te 30cm ramienia zamienia na ciut węcej, i w rzeczywistości na sprężyne/drążek działa o wiele większa masa, dlatego uważam że każdy kilogram w tym wypadku ma znaczenie, zwłaszcza przy Montku/troopku gdzie drążki nie są mega mocne, są dość komfortowe :)2 co za tym idzie ich "miękkość" też nie jest przystowana do bardzo dużych obciążeń

takie moje przemyślenia, nie każdy się musi z tym zgadzać, zresztą tak samo jak z twierdzeniem że dodatkowe kilogramy na zawieszeniu zwykle nie są potrzebne i tylko utrudniają jazde (no chyba że mamy przeładowane auto wyprawowe)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3908
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez gsxr1100_1980 » 01 sty 2014, 19:46

Zgadzam się co do zbędnych kilogramów, auta używam głównie do weekendowych wypadów w trudniejszy teren, nie rzadko służy też do dojazdów do pracy, więc zderzak też musi wyglądać trochę estetycznie. Zdarzy się nieraz jakiś rajd, ale traktuję to bardziej jako miłą zabawę, a nie jako zaciętą rywalizację o najwyższe miejsca. Jak budował bym auto typowo na rajdy przeprawowe na pewno nie było by w nim zderzaka, mechanik zamontowany centralnie, a z karoserii została by tylko część kierowcy i pilota, jak wiadomo wtedy liczy się każdy kilogram. Niestety moje auto musi być uniwersalne.
Opel Monterey 3.1 92r. Lift: jakieś 5", 35x12.5x15 , DWM-13500lbs, led: OSRAM-OPTIC 230w. Blokada 100%.
Dwa koła:-do podnoszenia adrenaliny ZX-10R 200KM.
- do turystyki ZRX 1200R.
gsxr1100_1980
 
Posty: 245
Dołączył(a): 30 gru 2012, 21:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez peterek66 » 15 sty 2014, 22:04

Ta... 8-)
No i skończony drugi pług dla Kolunia. Niestety poszedł w częściach na pakę i nie dało rady zrobić zdjęć zamontowanego, ale może się kiedyś uda ;)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A tu kapturek :D

Obrazek
BYŁ: Montek 3.2 V6 1992 Obrazek Obrazek
JEST Citroen ZX Aura 1.9 TD i zapierdala jak należy :twisted:
peterek66
 
Posty: 811
Dołączył(a): 18 gru 2010, 22:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez marcinoski » 16 sty 2014, 02:52

Kurcze, pierwsza klasa :shock: :)2
Można wiedzieć jaki koszt takiej zabawki ?
Pozrdo.
MOC JEST BOGIEM DIESEL NAŁOGIEM TURBO ZABAWĄ A TROOPER PODSTAWĄ
marcinoski
 
Posty: 149
Dołączył(a): 29 sie 2011, 14:22
Lokalizacja: wrocław (kotowice)

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez AC/DC » 16 sty 2014, 13:39

:)21
Ostatnio edytowano 05 gru 2014, 09:16 przez AC/DC, łącznie edytowano 1 raz
AC/DC
 
Posty: 14
Dołączył(a): 15 sty 2014, 08:25

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez peterek66 » 21 sty 2014, 23:15

Ta... 8-)
Koledzy mam wolne moce przerobowe, może ktoś coś..., zderzak przód/tył, płyta pod silnik, progi lub bagażnik? Pługa nie proponuję bo już prawie po sezonie :lol:
Jak coś to na priva lub 4mud@4mud.pl
BYŁ: Montek 3.2 V6 1992 Obrazek Obrazek
JEST Citroen ZX Aura 1.9 TD i zapierdala jak należy :twisted:
peterek66
 
Posty: 811
Dołączył(a): 18 gru 2010, 22:05
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron