dzięki za info
nie wiem o co chodzi w tym silniku
czasami wpierdziela 1 l na 500 km
napawano cos jest nie tak z tym olejem bo gdy odpalam go po nocy stania /nie dodając gazu/ to przez ok 20 - 30 sec silnik pracuje lekko nierówno i przez ten czas idzie z rury niebieskawy dymek - po tym czasie silnik sam zaczyna pracować z normalna kulturą i dymek znika - wygląda to ja zsynchronizowane co do sekundy = stając obok samochodu i patrząc na rure słyszę jak silnik zmienia dźwięk i w tym samym momencie widzę jak dymek znika
poza tym silnik ma dość dobrego kopa i ciągnie całkiem dobrze- jeździło nim 2 kolesi którzy maja takie same sprzęty
jeden z nich zwrócił mi uwagę na to że dziwnie zachowuje się wskaźnik ciśnienia oleju na desce rozdzielczej tzn. że za bardzo się porusza i zmienia położenie - twierdzi że w jego samochodzie ten wskaźnik porusza się wolno i niezbyt często- nie wiem czy to cokolwiek znaczy bo zawsze uważałem ten wskaźnik za bardziej gadżet nic cos ważnego
podane wyżej objawy skomentował mechanik jako problem z uszczelniaczami zaworowymi - po tym werdykcie stwierdziłem że zrobię full remont głowic - i tutaj się zaczęła kołomyja -co kogoś zapytam to inna wersja - spotkałem się z komentarzami że tych uszczelniaczy się nie wymienia na silniku bo się mogą wygiąć zawory itd. .. że ogólnie trzeba wyjąć głowicę ... a najlepiej nie ruszać tych głowice bo remont mnie wyjdzie wielkie pieniądze bo silnik jest z LPG i wszystko jest pewnie w tych głowicach już zapadnięte i że za samo obrobienie gniazd zaworów zapłacę po 60 zł od gniazda itd. itd.
zacząłem się nawet rozglądać za silnikiem do kupienie ale niestety nie znam nikogo godnego zaufania który "robi w tej branży" tak żeby coś kupić
samochód ten nie będzie służył do rajdów i nie będę nim orał lasu ... po prostu lubię duże samochody i w zimie uważam ze mieszkając pod miastem nie ma nic jak tylko napędu 4x4- chce się dobrze nim zaopiekować ale z takimi doradcami to się chyba prędzej powieszę ihihih- tym bardziej że udało mi się kupić bardzo zdrowy egzemplarz na ramie i na blachach .. i było by pięknie gdyby nie ten olej