Porównanie 3,2 v6 z 3,1 D w A RS

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Porównanie 3,2 v6 z 3,1 D w A RS

Postprzez Semir » 26 kwi 2014, 17:55

Rozważam zakup montka A RS z silnikiem 3,1 D jednak chodzi mi po głowie co jakiś czas 3,2 v6. Nie chodzi mi o porównanie mocy czy przyspieszenia bo to wiadomo.

Czytam wątki o silnikach i często przeplatają się bardzo różne informacje. Moim zdaniem lepiej wybrać 3,1 D ze względu na :

klekot w terenówce wydaje mi się bardziej odporny ( choćby zalania) poklekota i się pod górkę wdrapie.
co jak co ale możliwość skombinowania jakiś oszczędności
tańszy koszt eksploatacyjny nie chodzi nawet o wymiany płynów a o rozrząd i sprzęgło jest to moim zdaniem dużo tańsze.
niższy koszt naprawy podczas awarii wiadomo ropniak i jest pompa, turbo, wtryski, jednak nie ma dwumasy.
nie potrzeba montować butli LPG na pokładzie co oszczędza dużo miejsca w bagażniku ( no chyba, że motamy butlę pod spodem)

Jak by ktoś mógł podać kto przerabiał temat w praktyce jak to jest jakie sumy wchodzą w grę będę wdzięczny.

Jak chodzi o 3,2 nie wiem jak w montku ale we frotkach są spore problemy z doborem części np

problem z dobraniem rozrządu, pompy wody
w razie przegrzania remont dwóch głowic to mega koszt ( kolega jak robił to we frocie to wydał coś w sumie 7 tyś )
problem z dobraniem termostaty

tyle kojarzę z 3,2 z frotek czy tak jest też w montku wiem że jest to trochę inny silnik 177 km a frotka ma 205 km

Również prosił kogoś kto temat przerabiał o podpowiedź i podanie jakie koszta go spotkamy.

Mam jeszcze trochę czasu do zakupy i chciał bym sobie dobrze to przemyśleć. Nie powiem kręci mnie 3,2 v 6 wiadomo dla czego ale rozsądek mówi 3,1 D

Znalazłem na forum takie dane

Sprzęgło do 3,1 D exedy komplet 750 zł oryginalne japońskie 1400 zł a regeneracja tarcza nowe okładziny LUK docisk wyszlifowany ideał. Kosz 80zł tarcza + 80zł docisk

Do 3,2 v 6 regeneracja 700 zł
Avatar użytkownika
Semir
 
Posty: 27
Dołączył(a): 26 wrz 2013, 09:56
Lokalizacja: Śląskie Dąbrowa Górnicza

Re: Porównanie 3,2 v6 z 3,1 D w A RS

Postprzez FFK » 26 kwi 2014, 18:41

U mnie w 3.2 wstępnie regeneracja miała wynieść 500zł, ale trzeba było rozkuwać tarcze (czy jakoś tak) i regeneracja wyszła 700zł.
Isuzu Trooper 2000r 4JG2 :)

Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 730
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: Porównanie 3,2 v6 z 3,1 D w A RS

Postprzez MAVV » 26 kwi 2014, 19:46

Semir napisał(a):problem z dobraniem rozrządu, pompy wody
w razie przegrzania remont dwóch głowic to mega koszt
ja robiłem rozrząd bez problemu . a przegrzanie :?: nigdy nie zagrzał sie wiecej niz optymalnie . pisze o 3.2
2.5 td5
Avatar użytkownika
MAVV
Moderator
 
Posty: 1573
Dołączył(a): 06 sty 2009, 23:45
Lokalizacja: olsztyn

Re: Porównanie 3,2 v6 z 3,1 D w A RS

Postprzez Semir » 26 kwi 2014, 19:51

Ile kosztował cię kompletny rozrząd ?
Avatar użytkownika
Semir
 
Posty: 27
Dołączył(a): 26 wrz 2013, 09:56
Lokalizacja: Śląskie Dąbrowa Górnicza

Re: Porównanie 3,2 v6 z 3,1 D w A RS

Postprzez MAVV » 26 kwi 2014, 20:06

+-1100 . ale kupowałem osobno podzespoły . np tłumik drgan paska rozrzadu kupiłem od frotki 3.5 koło 350pln.
2.5 td5
Avatar użytkownika
MAVV
Moderator
 
Posty: 1573
Dołączył(a): 06 sty 2009, 23:45
Lokalizacja: olsztyn

Re: Porównanie 3,2 v6 z 3,1 D w A RS

Postprzez Semir » 26 kwi 2014, 20:08

Hmm ponoć frotka 3,5 v 6 to mit i ten silnik był tylko w motku/troopku. Będąc na forum opla frontery nigdy nie spotkaliśmy się z tym motorem w tym aucie.
Avatar użytkownika
Semir
 
Posty: 27
Dołączył(a): 26 wrz 2013, 09:56
Lokalizacja: Śląskie Dąbrowa Górnicza

Re: Porównanie 3,2 v6 z 3,1 D w A RS

Postprzez MAVV » 26 kwi 2014, 20:10

tylko umnie długi bo rodzine mam duzą . długi fajny mozna w środku spokojnie spać .
2.5 td5
Avatar użytkownika
MAVV
Moderator
 
Posty: 1573
Dołączył(a): 06 sty 2009, 23:45
Lokalizacja: olsztyn

Re: Porównanie 3,2 v6 z 3,1 D w A RS

Postprzez MAVV » 26 kwi 2014, 20:11

napinacz był tak podpisany .
2.5 td5
Avatar użytkownika
MAVV
Moderator
 
Posty: 1573
Dołączył(a): 06 sty 2009, 23:45
Lokalizacja: olsztyn

Re: Porównanie 3,2 v6 z 3,1 D w A RS

Postprzez Semir » 26 kwi 2014, 20:20

U mnie 3 os wiec spoko damy radę, ale o tym inny wątek więc tu zostańmy techniczni.

viewtopic.php?f=4&t=5605

MAVV możesz napisać coś więcej o swoim 3,2 ? Jakieś przygody, awarie kosztowne ? Nawet spalanie na asfalcie i w terenie ?
Avatar użytkownika
Semir
 
Posty: 27
Dołączył(a): 26 wrz 2013, 09:56
Lokalizacja: Śląskie Dąbrowa Górnicza

Re: Porównanie 3,2 v6 z 3,1 D w A RS

Postprzez 8P8C » 26 kwi 2014, 22:24

Wszystkie części do 3,2 V6 możesz sobie ściągnąć ze Stanów... wychodzi to taniej niż kupowanie w Polsce , zwłaszcza ze niektóre części są niedostępne nawet w serwisie Opla. Do mnie właśnie idzie nowa pompa oleju :)
Aisin z kompletem uszczelniaczy i kosztami przesyłki wychodzi 506 PLN
W serwisie Opla 1369 netto... i nawet są 2 szt. na magazynie w Niemczech:):)
A ten słynny napinacz rozrządu kosztuje niecałe 200 pln

Pzdr
8P8C
Ostatnio edytowano 26 kwi 2014, 22:36 przez 8P8C, łącznie edytowano 1 raz
C16NZ,C18XE,X20XEV,6VD1,G6CU
8P8C
 
Posty: 235
Dołączył(a): 09 cze 2010, 20:37
Lokalizacja: łódź

Re: Porównanie 3,2 v6 z 3,1 D w A RS

Postprzez FFK » 26 kwi 2014, 22:29

A z jakiejś konkretnej stronki to zamawiasz?
Isuzu Trooper 2000r 4JG2 :)

Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 730
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: Porównanie 3,2 v6 z 3,1 D w A RS

Postprzez MAVV » 26 kwi 2014, 22:33

8P8C napisał(a):W serwisie Opla 1369 netto... i nawet sa 2 szt. na magazynie w Niemczech:):)
dobre
2.5 td5
Avatar użytkownika
MAVV
Moderator
 
Posty: 1573
Dołączył(a): 06 sty 2009, 23:45
Lokalizacja: olsztyn

Re: Porównanie 3,2 v6 z 3,1 D w A RS

Postprzez 8P8C » 26 kwi 2014, 22:40

www.rockauto.com

Juz piata przesyłka od nich idzie...
C16NZ,C18XE,X20XEV,6VD1,G6CU
8P8C
 
Posty: 235
Dołączył(a): 09 cze 2010, 20:37
Lokalizacja: łódź

Re: Porównanie 3,2 v6 z 3,1 D w A RS

Postprzez Semir » 26 kwi 2014, 22:41

8P8C napisał(a):Wszystkie części do 3,2 V6 możesz sobie ściągnąć ze Stanów... wychodzi to taniej niż kupowanie w Polsce , zwłaszcza ze niektóre części są niedostępne nawet w serwisie Opla. Do mnie właśnie idzie nowa pompa oleju :)
Aisin z kompletem uszczelniaczy i kosztami przesyłki wychodzi 506 PLN
W serwisie Opla 1369 netto... i nawet są 2 szt. na magazynie w Niemczech:):)
A ten słynny napinacz rozrządu kosztuje niecałe 200 pln

Pzdr
8P8C


Ogarniasz to przez rodzinę znajomych czy zupełnie sam ? Chodzi mi o cła itd nie ma z tym problemu jak to wygląda.
Avatar użytkownika
Semir
 
Posty: 27
Dołączył(a): 26 wrz 2013, 09:56
Lokalizacja: Śląskie Dąbrowa Górnicza

Re: Porównanie 3,2 v6 z 3,1 D w A RS

Postprzez MAVV » 26 kwi 2014, 22:43

Semir napisał(a):MAVV możesz napisać coś więcej o swoim 3,2 ? Jakieś przygody, awarie kosztowne ? Nawet spalanie na asfalcie i w terenie ?
z awarii zapiek sie cylinderek z tyłu , drugi kupiłem od kolegi z forum zmieniłem odrazu reperaturke tarcze i klocki to tyle z awarii . spalanie w trasie na 47litrach na oponach MT 340km . podczas pogoni za lisem 45km i 4 godziny w błocie spalił 42 litry .
2.5 td5
Avatar użytkownika
MAVV
Moderator
 
Posty: 1573
Dołączył(a): 06 sty 2009, 23:45
Lokalizacja: olsztyn

Re: Porównanie 3,2 v6 z 3,1 D w A RS

Postprzez 8P8C » 26 kwi 2014, 22:51

Nie ma żadnych problemów... zamawiasz , płacisz karta kredytowa oni wysyłają, czekasz max 14 dni .
Przy zakupach poniżej 100 USD nawet cła nie płacisz.....
Nie opłaca się kupowanie części dużych i ciężkich...bo za drogo przesyłka wychodzi...
Ale maja tam wszystko... np. zestawy naprawcze do pompy wspomagania, do przekładni kierowniczej :)
Ostatnio kupowałem wałeczki do dźwigienek zaworowych.. u Opla 400 PLN netto za szt ale juz sa niedostepne:(
U nich 400 PLN za dwa z wysyłką..
Przy drugim zamówieniu dostajesz discount 3 %
C16NZ,C18XE,X20XEV,6VD1,G6CU
8P8C
 
Posty: 235
Dołączył(a): 09 cze 2010, 20:37
Lokalizacja: łódź

Re: Porównanie 3,2 v6 z 3,1 D w A RS

Postprzez korf » 27 kwi 2014, 07:42

Semir

jak porównasz koszt sprzęgła czy rozrządu to benzyna wychodzi drożej - pytanie jak często będziesz wymieniał?

Naprawami bym się jakoś nie martwił do Krakowa na Mokrą nie masz daleko.

Zapytałbym raczej z którego rocznika najlepiej kupować 3.2?
2.6 LWB, 2.6 RS, 3.1 RS, 3.1 LWB, 3.5 LWB, 3.2 RS, 2.8 LWB, 3.5 RS | Trooper 4WD
Avatar użytkownika
korf
 
Posty: 554
Dołączył(a): 31 mar 2009, 11:29
Lokalizacja: Katowice | SBL

Re: Porównanie 3,2 v6 z 3,1 D w A RS

Postprzez blublu1 » 27 kwi 2014, 17:44

Semir , nie kombinuj tylko kup sobie 3,1 td RSa . Na co ci wyścigówka w teren . Widziałeś u mnie, że dyzel wystarcza . Mniej kombinowania w dalszych wyjazdach . Nie trzeba gazu szukać , nie ma problemu z elektryką itp .
Monty 92' 3.1 TD RS , 31"/10,5 r15 , lift 2" IM ,Safari , kurnik ...
blublu1
 
Posty: 234
Dołączył(a): 14 maja 2012, 22:49
Lokalizacja: Kraków / Jerzmanowice

Re: Porównanie 3,2 v6 z 3,1 D w A RS

Postprzez Semir » 27 kwi 2014, 17:59

blublu1 napisał(a):Semir , nie kombinuj tylko kup sobie 3,1 td RSa . Na co ci wyścigówka w teren . Widziałeś u mnie, że dyzel wystarcza . Mniej kombinowania w dalszych wyjazdach . Nie trzeba gazu szukać , nie ma problemu z elektryką itp .


Wiem ale jakoś samo ciągnie i nie wiem dla czego. Im więcej rozmawiam i czytam tym bardziej jednak 3,1 D
Avatar użytkownika
Semir
 
Posty: 27
Dołączył(a): 26 wrz 2013, 09:56
Lokalizacja: Śląskie Dąbrowa Górnicza

Re: Porównanie 3,2 v6 z 3,1 D w A RS

Postprzez blublu1 » 27 kwi 2014, 18:09

Vałka fajna , ale na asfalt . Raz zamoczysz cokolwiek ( czujnik itp. ) w terenie i dupa z dalszej jazdy . Upraszczaj maksymalnie samochód, który masz zamiar kupić .
Monty 92' 3.1 TD RS , 31"/10,5 r15 , lift 2" IM ,Safari , kurnik ...
blublu1
 
Posty: 234
Dołączył(a): 14 maja 2012, 22:49
Lokalizacja: Kraków / Jerzmanowice

Re: Porównanie 3,2 v6 z 3,1 D w A RS

Postprzez prędki 12 » 27 kwi 2014, 21:54

Dołączę się do tego tematu, miałem 3.1d fajny przerobiłem go na 130 KM fajnie jezdził,ale ciągle pod samą górką brakowało mocy,mam 3,2v6 tak jak kolega napisał nie lubił wodować ,uprościłem go do maximum , po przerobieniu kilku rzeczy chodzi jak zły,mam koła silverstony 35x10,5x16 i robie co chce z patrolami.Następnym planem jest blokada,moja opinia na temat 3.1 i 3.2v6 jest taka zależy do czego,jak szukasz oszczędności to 3,1 jak dobrej zabawy i mocy to 3,2,a co do 3.2 z froty to silnik jest inny bo mam taką ,a termostat kupiłem w oplu orginał za 65zł nie dopasujesz nic,ci co kombinują frote gotują,jeśli chodzi o cześci to ceny nie są zaporowe,robiłem teraz sprzęgło to zapłaciłem 1400zł za exide,założyłem od 3.0 bo jest większe.
prędki 12
 
Posty: 54
Dołączył(a): 27 mar 2012, 21:23

Re: Porównanie 3,2 v6 z 3,1 D w A RS

Postprzez FFK » 27 kwi 2014, 22:02

Prędki 12, możesz coś więcej napisać na temat tego "uproszczenia"?
Isuzu Trooper 2000r 4JG2 :)

Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 730
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: Porównanie 3,2 v6 z 3,1 D w A RS

Postprzez prędki 12 » 27 kwi 2014, 22:26

a co byś chciał wiedzieć zrobione jest wiele rzeczy,z elektryki to sonda ,egr, alternator 150ah.
prędki 12
 
Posty: 54
Dołączył(a): 27 mar 2012, 21:23

Re: Porównanie 3,2 v6 z 3,1 D w A RS

Postprzez prędki 12 » 27 kwi 2014, 22:29

nie wiem jak dodać zdjęci na tym forum
prędki 12
 
Posty: 54
Dołączył(a): 27 mar 2012, 21:23

Re: Porównanie 3,2 v6 z 3,1 D w A RS

Postprzez MAVV » 28 kwi 2014, 22:19

zdiecia dodajesz przez " dodaj załącznik "
2.5 td5
Avatar użytkownika
MAVV
Moderator
 
Posty: 1573
Dołączył(a): 06 sty 2009, 23:45
Lokalizacja: olsztyn

Następna strona

Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości