Nie stabilne ciśnienie oleju

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Nie stabilne ciśnienie oleju

Postprzez hitek » 06 maja 2015, 22:12

Witam
Postanowiłem rozruszać trochę to forum i przedstawić taki oto problem do dyskusji;
Auto to Isuzu Trooper 2001 rok 3,0 DTI silnik 4JX1.
Wynik testu Tech-em 2:
- P1486 - (Not Present) Throttle Position Sensor Circuit High Input
Usterka jest następująca: ciśnienie oleju na gorącym silniku jest czasami 3-4 kg/cm2 a nie raz ciśnienie wynosi 1,5 do 2 kg/cm2. Po rozpędzeniu auta do ok 140 km/h ciśnienie wraca do normy i potem już się utrzymuje.
Nadmienię, że zbliża mi się wymiana oleju. Stosowany olej do tego czasu - 5w30.
Zapraszam wszystkich do dyskusji, za wszystkie sugestie dziękuję :)
hitek
 

Re: Nie stabilne ciśnienie oleju

Postprzez freefly » 07 maja 2015, 08:29

hitek napisał(a):Wynik testu Tech-em 2:
- P1486 - (Not Present) Throttle Position Sensor Circuit High Input


Potencjometr położenia przepustnicy (TPS). Nie wykryty/ TECH go nie widzi. Sprawdzić okablowania.


hitek napisał(a):Usterka jest następująca: ciśnienie oleju na gorącym silniku jest czasami 3-4 kg/cm2 a nie raz ciśnienie wynosi 1,5 do 2 kg/cm2. Po rozpędzeniu auta do ok 140 km/h ciśnienie wraca do normy i potem już się utrzymuje.


Na temat tego silnika lepiej i łatwiej dyskutować z osobami, które chociaż w stopniu minimalnym zapoznały się z workshop service manualem do pobrania z http://www.trooper4x4.pl/pliki/trooper_ ... 02_rdh.zip.
Na biegu jałowym ciśnienia na listwie olejowej (Rail Oil Pressure) powinno wynosić 3,5 ~ 5 MPa, przy 2500 obrotów 4.5 ~ 10 MPa.
Pożądane ciśnienie na listwie olejowej (Desired Rail Oil Pressure) 4 ~ 5 MPa, a przy 2500 obrotów 5 ~ 9 MPa.
Są to wartości, które powinny być w warunkach, kiedy silnik ma optymalna temperaturę, mierzone w trakcie postoju pojazdu.

P.S. Skąd te kg/cm2, w jaki sposób mierzone i w którym miejscu?
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nie stabilne ciśnienie oleju

Postprzez Jake » 07 maja 2015, 18:07

Podejrzewam, ze z wskaznika na desce rozdzielczej.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4307
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Nie stabilne ciśnienie oleju

Postprzez hitek » 07 maja 2015, 21:14

Dzięki za manual, już mam go od jakiegoś czasu i jest super!

freefly napisał(a):
Potencjometr położenia przepustnicy (TPS). Nie wykryty/ TECH go nie widzi. Sprawdzić okablowania.



Co do Not Present to wydaje mi się, że tu chodzi o fakt, że błąd jest tylko zapisany w pamięci ale nie obecny w chwili pomiaru. To mam z resztą już załatwione. Więcej problemów Tech nie wykrywa.

freefly napisał(a):Skąd te kg/cm2, w jaki sposób mierzone i w którym miejscu?

[/quote]

Tak, ze wskaźnika na desce rozdzielczej. Tech podczas pomiaru parametrów pracy silnika (live data) wskazuje, że ciśnienie na szynie olejowej jest właściwe.
W sumie to nie chodzi mi o ciśnienie na szynie, ale ciśnienie smarowania.

Moje podejrzenia są takie: albo uszczelniacz na smoku pompy, albo zacinający się zawór ciśnieniowy przy filtrze oleju.

Myślę, że ten problem jest do ogarnięcia, ale cieszę się, że forum jeszcze nie umarło i że ktoś tu jeszcze czuwa. Jeśli macie jeszcze jakieś inne sugestie, to walcie śmiało. Dzięki
hitek
 

Re: Nie stabilne ciśnienie oleju

Postprzez Toni » 08 maja 2015, 19:46

Witam
na starym silniku rozbieralem smoki i zawory cisnieniowe raczej stawiam na uszczelniacze smokow,
zawor jest zbyt prosty zeby sie zacinal
pozdrawiam
Toni
 
Posty: 69
Dołączył(a): 06 kwi 2012, 20:36
Lokalizacja: Paryz


Powrót do 1998-2002

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości