zbieżność,kąty kół

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

zbieżność,kąty kół

Postprzez chevidan » 26 lis 2015, 21:19

Panowie mam zagwozdkę.
ściąga mi auto w lewo i to dosyc mocno.zbierzność ustawiona idealnie(lasery,poziomnice,sznurki,miarki)na wszystkie sposoby żeby wyeliminować błąd ,kąty prawie idealne(w granicach błędu)zawieszenie oczywiście bez luzów.opony nowe nie uszkodzone(ciśnienie ok).stabilizator prosty(nie ciągnie).przekątne pomierzone i są ok,hamulce nie trzymają,luzy łozysk skasowane.skręt w obie strony taki sam,długość drązków kierowniczych po obu stronach rozkręcona do tych samych wymiarów,kierownica prosto.

sprawa wygląda tak.stoje w miejscu,kierownica na wprost,podłoże bez znaczenia,ruszam i kierownica sama skręca się w lewo o ćwierć obrotu po przejechaniu kilku metrów i tak zostaje.przy ruszeniu obojętnie jak bym ustawił kierownice po ruszeniu przekręci się zawsze w ten sam punkt(ćwierć obrotu w lewo
od jazdy na wprost).w czasie jazdy musze zdecydowanie kontrować ,jak puszcze kierownice jestem momentalnie na lewym pasie.wspomaganie sprawne,po podniesieniu auta i odpaleniu silnika kierownica stoi na wprost).sprężyny z tyłu równe,na drążkach podkręcony aby stał równo(jedna śruba troche mocniej wkręcona).
kończą mi sie pomysły,jakies sugestie?
Monterey 3.1TD 1996r
33", zawiecha 2"up,buda 2" up
chevidan
 
Posty: 127
Dołączył(a): 21 sty 2009, 16:39

Re: zbieżność,kąty kół

Postprzez pocieszny » 26 lis 2015, 22:01

odkręć wąs kierowniczy, przestaw kiere o 1,4 obrotu i skręć z powrotem ;)
będzie miał różne skręty ale nie będzie ściągał ;)
bodyliftu nie robiłeś przypadkiem?
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: zbieżność,kąty kół

Postprzez miras7 » 26 lis 2015, 22:19

A tylne koła sprawdzałeś czy się lekko kręcą? Jak jedno będzie miało opory, to też będzie ściągać. Piszesz, że kąty prawie idealne. Chodzi o pochylenie koła i sworznia zwrotnicy?
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1797
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: zbieżność,kąty kół

Postprzez chevidan » 26 lis 2015, 22:24

bude podnosiłem,ale co to ma do ściągania?tył tez posprawdzany wszystkie gumy itd.kąty kół-tak chodzi o pochylenie kół sa ok.
Monterey 3.1TD 1996r
33", zawiecha 2"up,buda 2" up
chevidan
 
Posty: 127
Dołączył(a): 21 sty 2009, 16:39

Re: zbieżność,kąty kół

Postprzez Hinek » 26 lis 2015, 22:42

Mam dokładnie tak samo. Też w lewo ściąga. Mam dość mocno podniesiony tył i panhard wyciągnął most w bok...Zakładam, że to może być przyczyną. Będę go niedługo przedłużał - zobaczymy czy to pomoże.
Pozdrawiam
Hinek Monterey 3.1 LTD 93r
Hinek
 
Posty: 181
Dołączył(a): 30 paź 2012, 23:29
Lokalizacja: Gdynia

Re: zbieżność,kąty kół

Postprzez chevidan » 26 lis 2015, 23:04

tez patrzyłem na panharda ,ale u mnie most wyjechał 1cm na lewo i nie wierze że to on jest sprawcą.jutro to sprawdzę,ale to nie to.
Monterey 3.1TD 1996r
33", zawiecha 2"up,buda 2" up
chevidan
 
Posty: 127
Dołączył(a): 21 sty 2009, 16:39

Re: zbieżność,kąty kół

Postprzez pocieszny » 27 lis 2015, 09:17

do dźwigania budy rozkręcałeś łącznik kierownicy?
jeśli nie to popuść śruby na nim, pokręć trochę kierą i skręć na nowo, często się zapomina o tym i robi się naprężenie na kolumnie, co może powodować kręcenie kierownicą
1 cm wbrew pozorom to dużo ;) wyjściem z sytuacji jest obniżenie mocowania albo wydłużenie panharda
ale wcześniej jeszcze odkręć stabilizator z tyłu i spróbuj bez stabilizatora może wystarczy przedłużyć łączniki
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: zbieżność,kąty kół

Postprzez chevidan » 27 lis 2015, 12:25

na łączniku kiery z przekładnią jest frez na którym pracuje(rozciąga)się łącznik.jest tam jeszcze luz około 4cm zanim skończy się zakres pracy.
Ostatnio edytowano 27 lis 2015, 15:53 przez chevidan, łącznie edytowano 1 raz
Monterey 3.1TD 1996r
33", zawiecha 2"up,buda 2" up
chevidan
 
Posty: 127
Dołączył(a): 21 sty 2009, 16:39

Re: zbieżność,kąty kół

Postprzez pocieszny » 27 lis 2015, 14:00

nie do końca jest tak jak mówisz ale jaki problem jest popuścić 1 śrubę i pokręcić kierą? :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: zbieżność,kąty kół

Postprzez miras7 » 27 lis 2015, 15:33

pocieszny napisał(a):nie do końca jest tak jak mówisz ale jaki problem jest popuścić 1 śrubę i pokręcić kierą? :)21

A ja nie widzę związku z powyższą sytuacją. A nawet więcej - nie wiem co miało by się zmienić po wykonaniu czynności, które proponujesz... :shock:
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1797
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: zbieżność,kąty kół

Postprzez chevidan » 27 lis 2015, 16:02

podszedłem jeszcze raz do panharda i po dokładnych pomiarach most jest wysunięty w lewo 6mm,co nie mnoize byc przyczyna sciagania.wystarczy że więcej zatankuje to bedzie równo a z pełnym bakiem ściąga tak samo.
Monterey 3.1TD 1996r
33", zawiecha 2"up,buda 2" up
chevidan
 
Posty: 127
Dołączył(a): 21 sty 2009, 16:39

Re: zbieżność,kąty kół

Postprzez pocieszny » 27 lis 2015, 17:12

a to że naprężenie na kolumnie może powodować ruch który w układzie wspomaganym przekłada się na kręcenie kierą, dlaczego nie wiem mówie jak ja miałem, po zluzowaniu przestało,
ale jeśli masz całą geometrię w porządku to jakim cudem auto skręca? jakieś naprężenie powoduje skręcenie kierownicy
może być też tak że auto miało przy ładowane mocno w jedno koło i masz skręcony cały wieloklin tak też już miałem
możesz mieć pieroński luz na wsporniku układu kierowniczego


ciul nie chce nie korzystaj :)21 nikt nie zmusza, pytasz chcą Ci pomóc a ty dyskutujesz nad sensem zrobienia najprostszych czynności, lepiej zacząć ciąć i spawać
i jeszcze bardziej rozjebać geomerię,

druga sprawa nie ma możliwości żebyś miał lift nie zmienionego panharda i żeby Ci się zgodziła geometria
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: zbieżność,kąty kół

Postprzez chevidan » 27 lis 2015, 18:43

lift na zawieszeniu jest 5cm na podkładkach czyli w praktyce pewnie ze 2cm bo sprężyny siadły przez 20 lat.przy takim lifcie panhard jest prawie poziomo.
Monterey 3.1TD 1996r
33", zawiecha 2"up,buda 2" up
chevidan
 
Posty: 127
Dołączył(a): 21 sty 2009, 16:39


Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 106 gości