sensson napisał(a):Witam serdecznie.
Od niedawna jestem chyba szczęśliwym posiadaczem IT 3.0 TDI 1999r. Aczkolwiek zagłębiając się w temat silnika mój entuzjazm deczko przygasł. Na szczęście moje auto (215 tyś km przebiegu) jest sprawne. Silnik pracuje równo, pali bardzo dobrze i nie zaobserwowałem dotychczas typowych usterek dla tego silnika.
Obecnie przymierzam się do zmiany paska rozrządu i przy okazji chciałbym profilaktycznie wymienić obsady wtryskiwaczy. Kompletnie się na tym nie znam a chciałbym kupić potrzebne części. W związku z tym mam kilka pytań do znawców tematu.
1. Co dokładnie i gdzie mam kupić aby wymienić obsady ? Poniższe części to wszystko czy coś jeszcze ?
Podkładka wtryskiwacza ISUZU TROOPER 3,0 TDi - nr części 8971611092
Uszczelka wtryskiwacza ISUZU TROOPER 3,0 TDi - nr części 8972407980
Uszczelka wtryskiwacza ISUZU TROOPER 3,0 TDi - nr części 8971757830
Uszczelka wtryskiwacza ISUZU TROOPER 3,0 TDi - nr części 89724079702. Czy ktoś próbował wywalić całkowicie dwumas ? Mam wrażenie, że trzeba to zregenerować.
3. Doczytałem, że najlepszy olej dla tego silnika to Motul 5W30 - rzeczywiście tak jest ?
4. Czy ciśnienie oleju
3 kPa na biegu jałowym na wolnych obrotach to dobre ciśnienie ? ( Podczas jazdy jest ok
6 Kpa )
5. Wiem też, że często awarii ulega czujnik ciśnienia oleju który unieruchamia auto. Jaki nr ma ta część lub jak się to dokładnie nazywa ?
Na razie to chyba tyle. Jak coś mi się przypomni to napiszę.
Z góry dziękuję za pomoc 
Step by step:
https://www.youtube.com/watch?v=nBcpOpOGQPMOil Rail Pressure Sensor (ORPS)
http://sklep.isuzu.com.pl/czujnik-cisni ... p-104.htmlżadnych tanich chińskich zamienników nie polecam stanowczo.
podkładka wtryskiwacza
http://sklep.isuzu.com.pl/podkladka-wtr ... -p-89.htmluszczelka wtryskiwacza między wtryskiwaczem a szyną (są jednorazowe, wykonane z poliuretanu, po przykręceniu ulegają lekkiemu sprasowaniu)
http://sklep.isuzu.com.pl/uszczelka-wtr ... p-150.htmluszczelki wtryskiwaczy i obsad
http://sklep.isuzu.com.pl/uszczelka-wtr ... p-103.htmlhttp://sklep.isuzu.com.pl/uszczelka-obs ... p-160.htmlhttp://sklep.isuzu.com.pl/uszczelka-obs ... p-159.htmlmożna dobrać z Vitonu, oryginały są z NBR.
warto wymienić uszczelniacze smoków olejowych
http://sklep.isuzu.com.pl/uszczelka-smo ... p-118.htmldo wyciągnięcia obsad

Momenty dokręcania wtryskiwaczy i cała procedura opisana w manulau serwisowym
Nie zamień przypadkiem wtryskiwaczy przy ich montażu, bo być może są z innej grupy, a grupa (dawki paliwa) jest kodowana (przyporządkowana) do każdego cylindra przy pomocy GM Tech2.
Olej 5w30 z API CF - markowy.
Filtry oleju markowe.
Pilnować interwałów zmian oleju i filtrów. Bardzo ważne w tym silniku ze względu na zasadę działania tego silnika.
Jedna z rzeczy, która może sprawiać z czasem problemy, przez niezbyt częste zmiany oleju.
zawór regulacji ciśnienia szyny olejowej znajdujący się na pompie wysokiego ciśnienia (Rail Pressure Control Valve - RPCV)

Parametry referencyjne pracy silnika (do podglądu za pomocą Tech2 - inne interfejsy diagnostyczne nie ogarniają parametrów tych najważniejszych - ciśnienie oleju na listwie, stopień otwarcia regulatora ciśnienia listwy olejowej, regulatora ciśnienia, otwarcie wtryskiwaczy itp)



Baw się dobrze.
P.S. A to ciśnienie to gdzie mierzone i czym bo jakieś dziwaczne wartości.
Ważne:
Pamiętaj, żeby górne otwory w obsadach pokrywały się z otworami magistrali paliwowej w głowicy, która przebiega wzdłuż głowicy.

3.0 2000r.