Quentil napisał(a):Tuleje amora powinny być dołączone do nowego (nie każdego chyba), ewentualnie poliuretan lub indywidualnie coś dobrać, nie wiem czy są dostępne gumowe zamienniki ale warto poszukać, możliwe, że ori się nawet znajdzie na ebayu. Do zawiasu części jak wyżej, zamienniki z Intercarsu albo poliuretan, ewentualnie szukać ori gum. Tajle do tego samochodu są dostępne .
cherokeexj napisał(a):freefly napisał(a):cherokeexj napisał(a):mam manual tego silnika i 15w40 jest zalecany. Teraz sam taki zalałem. Manual dopuszcza 15w40 jako olej całoroczny ma spełniać normę api cc/cd i wyżej....
p.s.
a jaki wg was jest rzadszy i kiedy?
Olej po względem lepkości dobiera się do warunków klimatycznych. Widziałeś kiedykolwiek, żeby któryś producent podawał w specyfikacji, że olej zalecany do konkretnych przebiegów lub stopnia zużycia silnika? Lej to co zaleca producent silnika. Ma mieć odpowiednią pompowalność w temperaturach w których uruchamiany jest zimny silnik i odpowiednią lepkość w temperaturze roboczej silnika. A interwał wymian w zależności od sposobu eksploatacji.
U mnie np. jest wyłączony EGR, więc większa zawartość tlenków azotu w spalinach, przez co olej szybciej się nitruje, więc olej zamiast co 10 tyś, wymieniam co 7.5 tyś.
noo.... to faktycznie zamiast 10ciu tys to 7.5tys km.... ale żeś mu skrócił. Szkoda że wlepa na przednim pasie tak samo jak manual mówi jasno wymiana oleju co 7.5tys km lub rok.
Niech mi lepiej ktoś w temacie powie jak z ciśnieniem oleju po pełnym rozgrzaniu jest? u mnie jest bardzo niskie ( na ori wskaźniku w okolicach 0.5-1.0) oliwa 15w40. Zastanawiam się nad przejściem za jakiś czas na 10w60. Podniesie po ciśnienie po pełnym rozgrzaniu oleju?
cherokeexj napisał(a):aż zrobię fotkę i tutaj wstawię niech ktoś rozjaśni o co chodzi w tej wlepie bo mój inglisz jest nie zbyt pro
P.S.
Podwyższona lepkość zapewnia lesze smarowanie poprzez pozostawianie grubszego filmu olejowego.
gsxr1100_1980 napisał(a):W 4JG2 na przednim pasie mam ori naklejkę z danymi serwisowymi, i wymiana oleju jest co 7500km.( 5000-10000km nigdzie nie wyczytałem) Co do oleju to 12lat jeżdżę na 15w40, od chwili kupna na mocno rozgrzanym silniku ciśnienie mam 1,5-2., i do tej pory nic się nie zmieniło, i raczej mój motor nie nadaje się jeszcze do remontu.
cherokeexj napisał(a):Niestety... wiem z autopsji że jak coś jest uważane za niezniszczalne to każdy to zaniedbuje. W XJ 4.0 też nie do zabicia... a panewki lecą jak muchy do gó... kału. Tak więc zimę przeturlam się na 15w40 tak jak już zalałem. Poczekam żeby ceramizer się utrwalił na cylindrach i zmienię olej na 10w60. Z racji większej lepkości w wysokich temperaturach powinien trzymać wyższe ciśnienie oleju w trakcie normalnej jazdy. Teraz mam inne zmartwienia. Wahacze końcówki generalnie zawias przód. Może korzystając z okazji. Gdzie szukać takich gratów do zawiasu? Allegro puste. Znalazłem kpl polibuszy za 600zł ale na tą chwilę nie mam takiej wolnej gotówki. Szukam wahaczy (tuleje sworznie) ogólnie mety z gratami do montka.
P.S.
Tuleje amora przód pewnie trzeba indywidualnie dobierać? W dolnym mocowaniu tuleja przestała istnieć tłucze jak głupia...
pawel126 napisał(a):cherokeexj napisał(a):Niestety... wiem z autopsji że jak coś jest uważane za niezniszczalne to każdy to zaniedbuje. W XJ 4.0 też nie do zabicia... a panewki lecą jak muchy do gó... kału. Tak więc zimę przeturlam się na 15w40 tak jak już zalałem. Poczekam żeby ceramizer się utrwalił na cylindrach i zmienię olej na 10w60. Z racji większej lepkości w wysokich temperaturach powinien trzymać wyższe ciśnienie oleju w trakcie normalnej jazdy. Teraz mam inne zmartwienia. Wahacze końcówki generalnie zawias przód. Może korzystając z okazji. Gdzie szukać takich gratów do zawiasu? Allegro puste. Znalazłem kpl polibuszy za 600zł ale na tą chwilę nie mam takiej wolnej gotówki. Szukam wahaczy (tuleje sworznie) ogólnie mety z gratami do montka.
P.S.
Tuleje amora przód pewnie trzeba indywidualnie dobierać? W dolnym mocowaniu tuleja przestała istnieć tłucze jak głupia...
Jakiś czas temu zalałem kumpla merca 124 250D olejem 10w60 Liqui Moly Race Tech. na blacie miał ponad 800 tys. Ogolnie cisnienie podnioslo się o 1 bar na tym oleju i nawet na mocno rozgrzanym w gorach z przyczepą tak trzymał. Problem był tylko w zimę bo zrobił sie tak gęsty ze rozrusznik ledwo kręcił. Na zimę zmieniał olej. Auto bez turbiny wiec nie wiem jak w 3.1. Łożyska są tu kulkowe.
cherokeexj napisał(a):gsxr1100_1980 napisał(a):W 4JG2 na przednim pasie mam ori naklejkę z danymi serwisowymi, i wymiana oleju jest co 7500km.( 5000-10000km nigdzie nie wyczytałem) Co do oleju to 12lat jeżdżę na 15w40, od chwili kupna na mocno rozgrzanym silniku ciśnienie mam 1,5-2., i do tej pory nic się nie zmieniło, i raczej mój motor nie nadaje się jeszcze do remontu.
No mój mocno rozgrzany pokazuje około 0,5 dlatego chcę go w niedalekiej przyszłości zalać olejem o wyższej lepkości. Nie będzie się lał jak woda więc w teorii ciśnienie powinno wzrosnąć.
cherokeexj napisał(a):P.S.
Mam taką samą wlepę i też jest co 7500km więc nie wiem jak tu kolega wyczytał z tego manuala 5tys km olej i 10tys filtr.
pawel126 napisał(a):Niemożliwe, moja na bank była na łożyskach kulkowych zresztą charakterystyczny był dźwięk przy gaszeniu, coś jak mikro odrzutowiec
Zaprzyjaźniony warsztat odesłał mnie z kwitkiem bo brak części. IHI czy jakoś tak, do tego chłodzona płynem z obiegu.
o tu jest viewtopic.php?f=4&t=4124
że ceramiczne
freefly napisał(a):cherokeexj napisał(a):gsxr1100_1980 napisał(a):W 4JG2 na przednim pasie mam ori naklejkę z danymi serwisowymi, i wymiana oleju jest co 7500km.( 5000-10000km nigdzie nie wyczytałem) Co do oleju to 12lat jeżdżę na 15w40, od chwili kupna na mocno rozgrzanym silniku ciśnienie mam 1,5-2., i do tej pory nic się nie zmieniło, i raczej mój motor nie nadaje się jeszcze do remontu.
No mój mocno rozgrzany pokazuje około 0,5 dlatego chcę go w niedalekiej przyszłości zalać olejem o wyższej lepkości. Nie będzie się lał jak woda więc w teorii ciśnienie powinno wzrosnąć.
0,5 w jakich jednostkach ? W jakiej skali masz wskaźnik? W kg/cm2 ? Z mnożnikiem kPa?cherokeexj napisał(a):P.S.
Mam taką samą wlepę i też jest co 7500km więc nie wiem jak tu kolega wyczytał z tego manuala 5tys km olej i 10tys filtr.
To silnik Isuzu, więc serwisowanie zgodne z wytycznymi producenta, a nie marketingiem Opla. A producent w swoich źródłach podaje olej co 5 tyś, a filtr co 10 tyś. bez względu na rok produkcji. A bardziej szczegółowo olej co 500 motogodzin. Nie sądzę, żeby ktoś z was robił więcej niż 5 tys. km, przez 500 godzin pracy silnika. Jeśli dodać częste rozruchu na zimno, jazda off road, jak i jazda po zasolonych drogach zimą, to 5 tyś km jest optymalne między wymianami.
cherokeexj napisał(a):
No mój mocno rozgrzany pokazuje około 0,5 dlatego chcę go w niedalekiej przyszłości zalać olejem o wyższej lepkości. Nie będzie się lał jak woda więc w teorii ciśnienie powinno wzrosnąć.
cherokeexj napisał(a):P.S.
Mam taką samą wlepę i też jest co 7500km więc nie wiem jak tu kolega wyczytał z tego manuala 5tys km olej i 10tys filtr.
cherokeexj napisał(a):A jaka jednostka jest na oryginalnym wskaźniku w montku 94r? Bo właśnie o tej jednostce mowa.
Druga sprawa.... To silnik wie kiedy jadę zasoloną drogą a kiedy nie? Sprytne to isuzu.... Jak by nie patrzył następna wymiana to 10w60. Podniesie ciśnienie na gorącym kosztem niższego na zimnym bo 10w60 będzie płynniejsze w niskiej temperaturze niż 15w40 i nie wiem z kąd ta opinie że na zimę się nie nadaje i 15w40 jest lepszy.
cherokeexj napisał(a):0,2,4,6
freefly napisał(a):cherokeexj napisał(a):0,2,4,6
1 kg/cm2 to 14 PSI
2 kg/cm2 to ok. 28,5 PSI
4 kg/cm2 - 60 PSI z kawałkiem.
6 kg/cm2 - 85 z kawałkiem.
Twój odczyt 0,5, to wskazówka zegara między.......... ?
cherokeexj napisał(a):freefly napisał(a):cherokeexj napisał(a):0,2,4,6
1 kg/cm2 to 14 PSI
2 kg/cm2 to ok. 28,5 PSI
4 kg/cm2 - 60 PSI z kawałkiem.
6 kg/cm2 - 85 z kawałkiem.
Twój odczyt 0,5, to wskazówka zegara między.......... ?
No tak mniej więcej odpowiadało by to 0.5 kg/cm2 na zimnym po nocy po odpaleniu na wolnych okolice 3 przy 2-2.5tys obrotów prawie 4.
i żeby była jasność.... mój odczyt 0.5 to wskazówka w 1/4 drogi pomiędzy zero a dwa czyli pół kg/cm2
freefly napisał(a):A producent w swoich źródłach podaje olej co 5 tyś, a filtr co 10 tyś. bez względu na rok produkcji. A bardziej szczegółowo olej co 500 motogodzin. Nie sądzę, żeby ktoś z was robił więcej niż 5 tys. km, przez 500 godzin pracy silnika. Jeśli dodać częste rozruchu na zimno, jazda off road, jak i jazda po zasolonych drogach zimą, to 5 tyś km jest optymalne między wymianami.
Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], mcgiver i 96 gości