Łożyska przód

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Re: Łożyska przód

Postprzez PiotrR » 20 sie 2013, 21:26

Cukier można zastąpić kaszą mniej oszukują na wadze. :D
Tak na serio Isuzu nie zaleca tego cofania. Na wyczucie z cukrem i wystarczy.
Metoda całkiem popularna nawet Land Rover ją zaleca.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: Łożyska przód

Postprzez mokom69 » 07 sty 2018, 22:46

Witam,
A u mnie tak wygląda sytuacja z łożyskami. Mechanik wymienił mi łożyska w prawym przednim kole. Po 2 wyjazdach w teren okazało się że trzeba skasować luz. Więc rozkręcanie, kasowanie luzu i dalej 2-3 wyjazdy w teren i znowu luz. Więc znowu rozkręcanie, kasowanie luzu i co jeden wyjazd i kołem telepie... Szlag mnie już trafia ale to chyba nie jest normalne. Jak widzę, że po 20000km jeździcie to co u mnie jest nie tak, że ja po 300km muszę znowu luzy kasować??
mokom69
 
Posty: 51
Dołączył(a): 17 mar 2017, 21:48

Re: Łożyska przód

Postprzez mcgiver » 07 sty 2018, 23:37

jeżeli odkręcasz dekiel i nakrętka jest tam gdzie była ostatnio i jest zabezpieczona trzema wkretami i się nie rusza to obstawiałbym że przy wymianie łozyska nie siadły dokładnie i teraz dopiero siadają na swoje miejsce.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
fortwo 750turbo - daily :)
Polift 3,5 się robi + jeszcze 2 :)
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2491
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Łożyska przód

Postprzez freefly » 07 sty 2018, 23:47

mokom69 napisał(a):Witam,
A u mnie tak wygląda sytuacja z łożyskami. Mechanik wymienił mi łożyska w prawym przednim kole. Po 2 wyjazdach w teren okazało się że trzeba skasować luz. Więc rozkręcanie, kasowanie luzu i dalej 2-3 wyjazdy w teren i znowu luz. Więc znowu rozkręcanie, kasowanie luzu i co jeden wyjazd i kołem telepie... Szlag mnie już trafia ale to chyba nie jest normalne. Jak widzę, że po 20000km jeździcie to co u mnie jest nie tak, że ja po 300km muszę znowu luzy kasować??


Procedura jest następująca. Nakrętkę piasty trzeba dokręcić z siłą 29Nm, a następnie odkręcić.
Przy nowym łożysku i nowym uszczelniaczu dokręcić z siłą, przy której piasta (bez koła) zacznie się obracać przy przyłożonej sile (siłomierz sprężynowy zaczepiony o szpilkę) 20-25Nm. Przy nowym łożysku i starym uszczelniaczu piasty 12-18Nm.
Pod pierścieniem segera na końcu wieloklinu przegubu powinna być podkładka ograniczająca luz piasty na wieloklinie.
Ostatnio edytowano 09 sty 2018, 23:02 przez freefly, łącznie edytowano 1 raz
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Łożyska przód

Postprzez mokom69 » 08 sty 2018, 21:11

Dzięki Panowie.
Jutro jadę z Montkiem do znachora i chyba będę musiał przedstawić mu to co piszecie. Może uda sie zrobić. Ja niestety nie posiadam klucza dynamometrycznego ale czas zainwestować :)
mokom69
 
Posty: 51
Dołączył(a): 17 mar 2017, 21:48

Re: Łożyska przód

Postprzez mokom69 » 09 sty 2018, 14:43

Dziś usłyszałem, że może nakrętka przeskakuje na gwincie? A może zwrotnice wymienić ?
mokom69
 
Posty: 51
Dołączył(a): 17 mar 2017, 21:48

Re: Łożyska przód

Postprzez freefly » 09 sty 2018, 22:06

mokom69 napisał(a):Dziś usłyszałem, że może nakrętka przeskakuje na gwincie? A może zwrotnice wymienić ?


Mało prawdopodobne. Zresztą co to za mechanik? Może nakrętka przeskakuje. Niech ściągnie piastę. Wystarczy przecież pociągnąć ją do siebie i będzie gwint do inpekcji.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Łożyska przód

Postprzez kupricz » 09 sty 2018, 22:47

mokom69 napisał(a):Dziś usłyszałem, że może nakrętka przeskakuje na gwincie? A może zwrotnice wymienić ?


Bierz sprawę w swoje ręce, szkoda czasu na jazdę po mechanikach, kup klucz przyda się na bardzo długoo ;)
kupricz
 
Posty: 118
Dołączył(a): 02 lis 2015, 22:41

Re: Łożyska przód

Postprzez mokom69 » 10 sty 2018, 22:46

kupricz napisał(a):
mokom69 napisał(a):Dziś usłyszałem, że może nakrętka przeskakuje na gwincie? A może zwrotnice wymienić ?


Bierz sprawę w swoje ręce, szkoda czasu na jazdę po mechanikach, kup klucz przyda się na bardzo długoo ;)



Chętnie kupię taki klucz tylko mam prośbę o podesłanie linka z jakimś sensownym za spoko kasę którym mogę ogarniać przy Montku.
mokom69
 
Posty: 51
Dołączył(a): 17 mar 2017, 21:48

Re: Łożyska przód

Postprzez mokom69 » 10 sty 2018, 22:48

a o w jaki sposób tym kluczem dociągacie nakrętkę??
mokom69
 
Posty: 51
Dołączył(a): 17 mar 2017, 21:48

Re: Łożyska przód

Postprzez pocieszny » 10 sty 2018, 22:49

nawet jak kupisz taniego chinola to przy pracy w domu wystarczy :)2 lepszy taki niż żaden :)2 a działają spoko za 100 już coś sensownego ogarniesz ;) pamiętaj tylko żeby zawsze zwalniać spręzyne :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Łożyska przód

Postprzez pocieszny » 10 sty 2018, 22:50

ustawiasz moment, dokręcasz nakrętke jak zrobi klik znaczy że to już ten moment i tyle :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Łożyska przód

Postprzez mcgiver » 10 sty 2018, 23:14

osobiście mam pewne doswiadzcenia z kluczami dynamometrycznymi.
Kupiłem z 8 lat temu klucz Mannessmann , klaszyczny z regulacją na rękojeści zakres 10-210Nm.
dałem coś z 1,5-2 stówki
akurat miałem dojście do kalibratora i okazało sie że wartosci na kluczu są z dupy ,przekłamania były nawet na poziomie klikunastu Nm.
po zdjęciu zatyczki na rękojesci okazało się ,że kret jest lużny i nie jest zabezpieczony w jaki kolwiek sposób przed zluzowaniem, czyli nie gwarantuje poprawnego pomiaru.
Ten kret jest swego rodzaju punktem odniesienia i w zasadzie on odpowiada za to kiedy jest "klik" . więc metodą regulacji zabezpieczyłem go klejem żeby się nie ruszał
po regulacjach najbardziej prawidłowe wskazania jakie udało mi się osiagnąć to takie że do 100Nm błąd był rzędu 2-5Nm , a pużniej już malał by przy 200Nm być na poziomie 1-2 Nm w stosunku do kalibratora.
Co ciekawe kupiłem również klucz wychyłowy za 1/3 ceny tego klucza równiez do 200Nm i ten idzie łeb w łeb z kalibratorem .
To tylko taka dygresja jakby komus cos sie wydawało :)21 .
a z tym zwalnianiem sprężyny to bardzo ważna sprawa.
Ostatnio edytowano 10 sty 2018, 23:41 przez mcgiver, łącznie edytowano 1 raz
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
fortwo 750turbo - daily :)
Polift 3,5 się robi + jeszcze 2 :)
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2491
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Łożyska przód

Postprzez freefly » 10 sty 2018, 23:32

mokom69 napisał(a):a o w jaki sposób tym kluczem dociągacie nakrętkę??


Przy pomocy takiego klucza - nasadki

Obrazek
Obrazek

Ja akurat miałem pod ręką otwornicę, której średnica pasowała

Obrazek

i dospawałem dwa bolce i nasadkę żeby założyć na klucz.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Łożyska przód

Postprzez mokom69 » 11 sty 2018, 22:48

Dzięki za podpowiedzi. Szukam klucza a takie wiertnice gdzieś mam więc spróbuje coś dobrać. Będę informował o efektach.
mokom69
 
Posty: 51
Dołączył(a): 17 mar 2017, 21:48

Re: Łożyska przód

Postprzez mcgiver » 11 sty 2018, 23:01

mokom69 napisał(a):Dzięki za podpowiedzi. Szukam klucza a takie wiertnice gdzieś mam więc spróbuje coś dobrać. Będę informował o efektach.

freefly pewnie akurat miał wiertnicę pod ręką do przerobienia , ale prościej jest do nakrętki np 19-24 przyspawać dwa bolce i już masz przyrząd i nie trzeba nic kombinować wystarczy założyć odpowiednią nasadkę.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
fortwo 750turbo - daily :)
Polift 3,5 się robi + jeszcze 2 :)
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2491
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Łożyska przód

Postprzez mokom69 » 12 sty 2018, 00:03

Procedura jest następująca. Nakrętkę piasty trzeba dokręcić z siłą 29Nm, a następnie odkręcić.
Przy nowym łożysku i nowym uszczelniaczu dokręcić z siłą, przy której piasta (bez koła) zacznie się obracać przy przyłożonej sile (siłomierz sprężynowy zaczepiony o szpilkę) 20-25Nm. Przy nowym łożysku i starym uszczelniaczu piasty 12-18Nm.
Pod pierścieniem segera na końcu wieloklinu przegubu powinna być podkładka ograniczająca luz piasty na wieloklinie.[/quote]

Jeszcze nie rozumiem tego zdania dokręcić z siłą 29Nm a następnie odkręcić ???? Czyli musze dokręcić, potem odkręcić i (kupić) siłomierz sprężnowy by nim później można było za szpilkę sprawdzić ??
mokom69
 
Posty: 51
Dołączył(a): 17 mar 2017, 21:48

Poprzednia strona

Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 24 gości