Króciec podciśnienia i przyśpieszacz wtrysku.

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Króciec podciśnienia i przyśpieszacz wtrysku.

Postprzez Piterdh » 09 sty 2018, 23:48

Czy ktoś mi powie, gdzie lub do czego powinien być podłączony ten króciec podciśnienia wychodzący z pompy wtryskowej ?
Pytanie nr. 2, w którym miejscu powinienem połączyć przewody gumowe z przyśpieszacza zapłonu do układu chłodzenia.
U mnie nie jest to nigdzie podłączone, a nawet nie ma przewodów. :|
Załączniki
IMG_20180109_223942.jpg
IMG_20180109_223942.jpg (90.05 KiB) Przeglądane 8865 razy
Był: VW T4 151KM Caravelle - sprzedany bo po Albanii i Rumunii musiałem robić zawieszenie. :)
Honda Africa Twin 750XRV, lecz niestety dzieci się już nie mieściły. ;)
Jest: Dzik, 3.1TD w nowej długiej budzie...w trakcie zbrojenia. ;)
Avatar użytkownika
Piterdh
 
Posty: 17
Dołączył(a): 22 gru 2017, 12:39
Lokalizacja: Piotrowice, Przeciszów, Bieruń Nowy

Re: Króciec podciśnienia i przyśpieszacz wtrysku.

Postprzez freefly » 10 sty 2018, 00:33

Po tym linkiem masz manual dla silników 4jg2 od 1994

Edit:
Nowy link z PDFem, bo poprzedni nie chciał działać
https://megawrzuta.pl/download/355a70a3 ... 8e25d.html


To jest diagram vacum

Obrazek
Ostatnio edytowano 10 sty 2018, 15:43 przez freefly, łącznie edytowano 2 razy
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Króciec podciśnienia i przyśpieszacz wtrysku.

Postprzez Hinek » 10 sty 2018, 14:28

Cały ten "vacuum" jeśli masz manualne sprzęgiełka - najlepiej wyrzucić. Egr należy oczywiście zablokować.
Pozdrawiam
Hinek Monterey 3.1 LTD 93r
Hinek
 
Posty: 181
Dołączył(a): 30 paź 2012, 23:29
Lokalizacja: Gdynia

Re: Króciec podciśnienia i przyśpieszacz wtrysku.

Postprzez miras7 » 10 sty 2018, 17:49

To podciśnienie na pompie zwiększa trochę obroty po włączeniu dogrzewania silnika, ale nigdy jeszcze nie widziałem żeby to dogrzewanie działało. Ja mam plan wykorzystać do do podnoszenia, a właściwie utrzymania, obrotów po włączeniu klimatyzacji. Tak jak Hinek pisze, w nowszych modelach całe te podciśnienia na cienkich wężykach potrzebne są tylko do przełączania napędu przedniego. Najważniejsze, żeby nie zostawić nie podłączonych/zaślepionych wężyków, bo szkoda podciśnienia potrzebnego do wspomaganie hamulców.
A na tym zdjęciu może zobaczysz jak podłączyć wodę:
Obrazek

Na pierwszym planie są króćce zawinięte w folię - do nich są podłączone rurki nagrzewnicy, które idą po grodzi. Jak klikniesz w zdjęcie to się powiększy.
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1797
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Króciec podciśnienia i przyśpieszacz wtrysku.

Postprzez Piterdh » 11 sty 2018, 02:02

No, dziękuję panowie. :)
Dziś myślałem jak by tu zrobić ręczne ssanie, i może coś z tego będzie.
Egr już zablokowany blaszkami, jak będzie więcej czasu to całe to dziadostwo powykręcam.
Był: VW T4 151KM Caravelle - sprzedany bo po Albanii i Rumunii musiałem robić zawieszenie. :)
Honda Africa Twin 750XRV, lecz niestety dzieci się już nie mieściły. ;)
Jest: Dzik, 3.1TD w nowej długiej budzie...w trakcie zbrojenia. ;)
Avatar użytkownika
Piterdh
 
Posty: 17
Dołączył(a): 22 gru 2017, 12:39
Lokalizacja: Piotrowice, Przeciszów, Bieruń Nowy

Re: Króciec podciśnienia i przyśpieszacz wtrysku.

Postprzez PiotrR » 11 sty 2018, 22:32

Nie demontuj EGRa, może się czepić diagnosta.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: Króciec podciśnienia i przyśpieszacz wtrysku.

Postprzez Piterdh » 11 sty 2018, 23:00

Chętnie pozbył bym się zbędnych kilogramów. ;)
Ale spytam jeszcze mojego diagnosty co o tym sądzi.
Był: VW T4 151KM Caravelle - sprzedany bo po Albanii i Rumunii musiałem robić zawieszenie. :)
Honda Africa Twin 750XRV, lecz niestety dzieci się już nie mieściły. ;)
Jest: Dzik, 3.1TD w nowej długiej budzie...w trakcie zbrojenia. ;)
Avatar użytkownika
Piterdh
 
Posty: 17
Dołączył(a): 22 gru 2017, 12:39
Lokalizacja: Piotrowice, Przeciszów, Bieruń Nowy

Re: Króciec podciśnienia i przyśpieszacz wtrysku.

Postprzez mcgiver » 11 sty 2018, 23:06

teraz jest coraz większa nagonka na ekologię więc dizle pójdą na pierwszy ogień i będą miały z przeglądami coraz ciężej.
Tak więc radzę się zastanowić. przerób tak zebyś w razie czego przed przeglądem mógł to łatwo przywrócić do fabrycznego stanu.
osobiscie jeszcze sie nie spotkałem zeby sondę do dupy wkładali , ale to tylko kwestia czasu.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
fortwo 750turbo - daily :)
Polift 3,5 się robi + jeszcze 2 :)
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2491
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Króciec podciśnienia i przyśpieszacz wtrysku.

Postprzez FFK » 11 sty 2018, 23:41

U nas na SKP zawsze na wjeździe sonda w wydech.
Isuzu Trooper 2000r 4JG2 :)

Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 730
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: Króciec podciśnienia i przyśpieszacz wtrysku.

Postprzez mcgiver » 11 sty 2018, 23:55

FFK napisał(a):U nas na SKP zawsze na wjeździe sonda w wydech.
no to ja z moim spalaniem oleju pewnie bym miał problem :)21 , no ale juz niedługo ;)
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
fortwo 750turbo - daily :)
Polift 3,5 się robi + jeszcze 2 :)
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2491
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Króciec podciśnienia i przyśpieszacz wtrysku.

Postprzez FFK » 12 sty 2018, 00:10

Zanim sprzedałem montka miałem taki wyciek oleju, że wjeżdżając na SKP usłyszałem od diagnosty: "Wypier***aj, wypier***aj.... ku**a, przed chwilą podłogę myłem..." Dalszy przegląd przechodziłem na zewnątrz :lol:
Isuzu Trooper 2000r 4JG2 :)

Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 730
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: Króciec podciśnienia i przyśpieszacz wtrysku.

Postprzez freefly » 12 sty 2018, 00:41

Piterdh napisał(a):No, dziękuję panowie. :)
Dziś myślałem jak by tu zrobić ręczne ssanie, i może coś z tego będzie.
Egr już zablokowany blaszkami, jak będzie więcej czasu to całe to dziadostwo powykręcam.


Wystarczy zdjąć rurkę podciśnienia i zawór nie będzie dopuszczał spalin. Rurkę zaślepić i nie ma EGR. Bez sensu zabiegi z zaślepianiem. I łatwo przywrócić stan fabryczny.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Króciec podciśnienia i przyśpieszacz wtrysku.

Postprzez FFK » 12 sty 2018, 01:00

freefly napisał(a):Wystarczy zdjąć rurkę podciśnienia i zawór nie będzie dopuszczał spalin. Rurkę zaślepić i nie ma EGR. Bez sensu zabiegi z zaślepianiem. I łatwo przywrócić stan fabryczny.

Jak EGR sprawny to najprostszy sposób na zaślepienie. Ja blaszki stosowałem przy EGRze, który nie domykał się. W oplu movano po prostu odłączyłem EGR i po problemie.
Isuzu Trooper 2000r 4JG2 :)

Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 730
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: Króciec podciśnienia i przyśpieszacz wtrysku.

Postprzez freefly » 12 sty 2018, 01:24

FFK napisał(a):
freefly napisał(a):Wystarczy zdjąć rurkę podciśnienia i zawór nie będzie dopuszczał spalin. Rurkę zaślepić i nie ma EGR. Bez sensu zabiegi z zaślepianiem. I łatwo przywrócić stan fabryczny.

Jak EGR sprawny to najprostszy sposób na zaślepienie. Ja blaszki stosowałem przy EGRze, który nie domykał się. W oplu movano po prostu odłączyłem EGR i po problemie.


Noo, u mnie też zdjęta rurka podciśnienia i zaślepiona śrubką. Zresztą po grzybku zaworu widać od razu, czy szczelnie przylegał.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Króciec podciśnienia i przyśpieszacz wtrysku.

Postprzez pocieszny » 12 sty 2018, 09:28

mcgiver napisał(a):
FFK napisał(a):U nas na SKP zawsze na wjeździe sonda w wydech.
no to ja z moim spalaniem oleju pewnie bym miał problem :)21 , no ale juz niedługo ;)

jeśli masz gaz ( a masz :)21 ) to nawet jak pali litr na 500 km to się mieścisz dużo poniżej norm emisyjnych (chyba że węglowodory masz wysokie i bogatą mieszankę na wolnych obrotach).... tyle że niestety jest pewna hipokryzja i diesle mają inne normy to co przy dieslu jest euro 4 z gazem jest euro 1 wot taka hipokryzyjka mała :)21 prawda jest taka że nawet stary sztrucel z gazem jest bardziej ekologiczny niż diesel z normą euro5 :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Króciec podciśnienia i przyśpieszacz wtrysku.

Postprzez Hinek » 12 sty 2018, 10:20

Przypominam, że auto ma spełniać normy które obowiązywały gdy było wyprodukowane a nie obecne. Nie ma żadnego problemu ze sprawnym 4jg2. Na skp mogą w dieslu sprawdzić tylko zadymienie spalin - to i proszę bardzo. U mnie pompa nie była podkręcana i dym nie występuje :D Tego czy EGR jest zaślepiony nie sprawdzi nikt żadnym testem, zresztą komu by się chciało? Zaślepić warto - bo zawór może być nieszczelny. Podciśnienie trzeba zostawić tylko do serva - resztę won, bo to tylko potencjalne źródło kłopotów.
Pozdrawiam
Hinek Monterey 3.1 LTD 93r
Hinek
 
Posty: 181
Dołączył(a): 30 paź 2012, 23:29
Lokalizacja: Gdynia


Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 63 gości