Wolniejsze przełożenia [3.1]

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Re: Chętni na przełożenia 5.12 (jednorazowa produkcja w Pols

Postprzez danti » 20 sty 2011, 17:07

strzelam ze tył...
Adrenaline rush!
Honda Shadow VT 1100

Był...
Opel Monterey LTD 3.1TD
http://www.roztocze4x4.pl
Facebook
Avatar użytkownika
danti
 
Posty: 1867
Dołączył(a): 10 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: Zamość

Re: Chętni na przełożenia 5.12 (jednorazowa produkcja w Pols

Postprzez uff » 20 sty 2011, 18:18

Tylko tył, używany przód od frontery 41/8 to koszt 450zł(zależy), łącznie wyszło by to 2000zł.
Założę temat na rajdach i zobaczymy jakie mają zdanie na temat robienia w Polsce, ile im wytrzymują (zawsze lepiej być ostrożnym), gdzie robili.
OPEL Monterey Extremalna Wyprawówka
http://www.youtube.com/user/UFFmonterey
Avatar użytkownika
uff
 
Posty: 234
Dołączył(a): 15 lis 2008, 00:24
Lokalizacja: Elbląg/Gdańsk

Re: Chętni na przełożenia 5.12 (jednorazowa produkcja w Pols

Postprzez danti » 25 sty 2011, 22:08

Uff. I jak opinie?:)

Możesz napisać wymiary koła i wałka?
Adrenaline rush!
Honda Shadow VT 1100

Był...
Opel Monterey LTD 3.1TD
http://www.roztocze4x4.pl
Facebook
Avatar użytkownika
danti
 
Posty: 1867
Dołączył(a): 10 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: Zamość

Re: Chętni na przełożenia 5.12 (jednorazowa produkcja w Pols

Postprzez uff » 25 sty 2011, 22:42

Koła i wałka niestety nie znalazłem czyli wymiarów na razie nie znam (spróbuje jeszcze raz poszukać). Dzięki pomocy kolegi z forum który mieszka w Islandii dowiedziałem się, że 5.38 przestali produkować :(
OPEL Monterey Extremalna Wyprawówka
http://www.youtube.com/user/UFFmonterey
Avatar użytkownika
uff
 
Posty: 234
Dołączył(a): 15 lis 2008, 00:24
Lokalizacja: Elbląg/Gdańsk

Re: Chętni na przełożenia 5.12 (jednorazowa produkcja w Pols

Postprzez danti » 25 sty 2011, 22:55

a pomysł dorobienia 5.12 ciagle aktualny?
Adrenaline rush!
Honda Shadow VT 1100

Był...
Opel Monterey LTD 3.1TD
http://www.roztocze4x4.pl
Facebook
Avatar użytkownika
danti
 
Posty: 1867
Dołączył(a): 10 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: Zamość

Re: Chętni na przełożenia 5.12 (jednorazowa produkcja w Pols

Postprzez uff » 25 sty 2011, 23:43

Pomysł tak trochę podupadł... niektórzy uważają że niema takiej firmy w Polsce co tak dokładnie zrobią przełożenia, w Polsce niema tak dokładnych maszyn. Części w moście muszą być zrobione najdokładniej, żadna firma nie chce dać gwarancji na dłuższej niż 6 miesięcy więc może być kicha z żywotnością. :(
OPEL Monterey Extremalna Wyprawówka
http://www.youtube.com/user/UFFmonterey
Avatar użytkownika
uff
 
Posty: 234
Dołączył(a): 15 lis 2008, 00:24
Lokalizacja: Elbląg/Gdańsk

Re: Wolniejsze przełożenia

Postprzez Jake » 26 mar 2018, 01:10

Jakies sukcesy po latach? Jakies informacje? :P
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Wolniejsze przełożenia

Postprzez pocieszny » 26 mar 2018, 13:06

czyżby 3,1 był jednak za słaby? :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3908
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Wolniejsze przełożenia

Postprzez Jake » 26 mar 2018, 14:35

pocieszny napisał(a):czyżby 3,1 był jednak za słaby? :)21

Na reduktorze jest w sam raz ;D
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Wolniejsze przełożenia

Postprzez pocieszny » 26 mar 2018, 14:54

aaaa to po coś jednak reduktor w tym aucie jest :)21 :)2
a na poważnie jakie masz teraz przełożenia?
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3908
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Chętni na przełożenia 5.12 (jednorazowa produkcja w Pols

Postprzez DeluxeOFF » 31 maja 2018, 18:20

Panowie, jak sprawa tych przełożeń 5.12, działane jest coś?
3.1 LTD Sport Wagon :lol:
DeluxeOFF
 
Posty: 147
Dołączył(a): 17 wrz 2013, 13:49
Lokalizacja: Ciechanów

Re: Chętni na przełożenia 5.12 (jednorazowa produkcja w Pols

Postprzez Dezy » 02 cze 2018, 12:22

Ostatni wątek z 2011 r. :)
Opel Monterey 3,2 v6 . 96 r.
Dezy
 
Posty: 3
Dołączył(a): 19 sie 2017, 19:28
Lokalizacja: Rybnik

Re: Chętni na przełożenia 5.12 (jednorazowa produkcja w Pols

Postprzez DeluxeOFF » 05 cze 2018, 18:37

nadzieja umiera ostatnia ;)
3.1 LTD Sport Wagon :lol:
DeluxeOFF
 
Posty: 147
Dołączył(a): 17 wrz 2013, 13:49
Lokalizacja: Ciechanów

Re: Wolniejsze przełożenia

Postprzez Jake » 20 cze 2018, 21:15

pocieszny napisał(a):aaaa to po coś jednak reduktor w tym aucie jest :)21 :)2
a na poważnie jakie masz teraz przełożenia?

Standardowe dla diesla. 4,55.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Wolniejsze przełożenia

Postprzez pocieszny » 22 cze 2018, 14:28

to niestety wiele nie poszalejesz,
w starych troopach było jeszcze 4,8, ale mało przekłądalne do modeli po FL
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3908
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Wolniejsze przełożenia

Postprzez Jake » 24 cze 2018, 15:13

Jest niby magiczne 4,77, ale to troche bialy kruk.
Na codzien nie ma zle, auto jest zaskakujaco dynamiczne jak na swoja mase, rozmiar kol i niska moc klekota. Gorzej jak sie ciagnie na haku cos ciezkiego pod gore, wtedy niestety chcac niechacac gleboka redukcja niezbedna.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Wolniejsze przełożenia

Postprzez pocieszny » 25 cze 2018, 17:33

To problem niskiego momentu obrotowego R4 klekotam nic nie poradzisz.
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3908
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Wolniejsze przełożenia

Postprzez Jake » 26 cze 2018, 03:16

Mam swiadomosc ze silnik nie jest mocarny, lecz mimo to momentu obrotowego mu nie brakuje na nizszych przelozeniach ciagnie ladnie, problem pojawia sie z utrzymaniem wiekszej predkosci pod duza gore z obciazeniem. Nie ma tragedii, zwlaszcza odkad poprawilem nieszczelne polaczenie nadcisnienia z turbo na pompe, stal sie zwawszy, ale czuje roznice miedzy kołami 29" a 33". Zmiana przelozenia na wolniejsze skompensowałaby zmiane rozmiaru kół na wieksze. Ale nie latwo o takie dyfry.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: gruby remont 6vd1

Postprzez vico » 10 maja 2019, 21:01

U siebie wymieniłem silnik z 3,0 dti na 3,2 dohc.Wrażenia z jazdy pozytywne chociaż
Diesel po założeniu do niego instalacji gazowej był o niebo dynamiczniejszy niż obecna benzyna.Chciałbym Cię zapytać jakie masz przełożenia w mostach bo u mnie
obecnie wychodzi na to że gdyby był mocniejszy silnik to przy 5000 obrotów na piątce powinienem mieć z 300 kmh.Mam przełożenie 4,3.Czy są mosty o większym
przełożeniu tak około 4,88,Pozdrawiam.
vico
 
Posty: 67
Dołączył(a): 15 maja 2017, 08:44
Lokalizacja: Stary Sącz

Re: gruby remont 6vd1

Postprzez pocieszny » 10 maja 2019, 22:12

w nowszych masz tylko 1 przełożenie 4,3
w starszych było 4,3 i 4,5 a 4,88 to były w staruszkach kanciatych
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3908
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: gruby remont 6vd1

Postprzez vico » 10 maja 2019, 23:18

Pocieszny,dzieki za informację.Jakbys jeszcze mógł podac z jakimi silnikami stosowano 4,88.Pozdrawiam.
vico
 
Posty: 67
Dołączył(a): 15 maja 2017, 08:44
Lokalizacja: Stary Sącz

Re: gruby remont 6vd1

Postprzez pocieszny » 10 maja 2019, 23:55

vico napisał(a):Pocieszny,dzieki za informację.Jakbys jeszcze mógł podac z jakimi silnikami stosowano 4,88.Pozdrawiam.

niestety do nowych mostów nie zastosujesz tych przełorzeń, a w dziedulku są mosty dużo węższe niż w nowszych
ogólnie te 4,5 (chyba 4,55 dokładnie rzecz biorąc) miałem seryjnie w 3,2V6 przy zmianie na nowe mosty z przełorzeniem 4,3 była różnica ale nie jakaś powalająca, dopiero na 33 było czuć
na forum była gdzies rozpiska przełozeń
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3908
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: gruby remont 6vd1

Postprzez vico » 11 maja 2019, 09:09

Myślałem o przełożeniu samej główki mostu.Nie wiem tylko czy to jest ta sama konstrukcja mostu i czy półosie pasują na frezach.
vico
 
Posty: 67
Dołączył(a): 15 maja 2017, 08:44
Lokalizacja: Stary Sącz

Re: gruby remont 6vd1

Postprzez pocieszny » 12 maja 2019, 10:47

vico napisał(a):Myślałem o przełożeniu samej główki mostu.Nie wiem tylko czy to jest ta sama konstrukcja mostu i czy półosie pasują na frezach.

no przeca pisze już 3 raz że nie są kompatybilne z nowym :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3908
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: gruby remont 6vd1

Postprzez mcgiver » 12 maja 2019, 13:04

Pamiętam pocieszny jak pisałeś że lsd z dziadka pasuje do naszych mostów
Więc skoro lsd pasuje to otwarty kosz też
http://trooper4x4.pl/forum/viewtopic.ph ... 422#p53471
zresztą kupiłem takie lsd w perfekt stanie z dziadka i narazie lezy sobie na półce
pozatym mam też dodatkowy cały most z otwartym dyfrem i te satelity naprawdę są liche, i są tylko dwie a w lsd są cztery :roll: wiec nawet zajechane lsd jest lepsze niż otwarty dyfer
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2525
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości