Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-alone

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 11 gru 2021, 11:02

no i wyjechała v-ka z pod maski
https://photos.app.goo.gl/gYsmBHCNax133Gz77
jutro bedzie patroszenie osprzętu ramy ile się da , a pużniej trzeba bedzie mysleć o dzwiganiu budy :)2
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 12 gru 2021, 01:03

ten samochód to jest dziwny pacjent. elektronika i wyposarzenie sprawiaja wrażenie że wszystko działa i jest kompletne niektóre aspekty wręcz dziewicze.
Buda standardowo tylne nadkola i drzwi bagażnika korozja, z dołu jaieś tam małe dziury w nadkolach , a drzwi tak przegnite że trzymają się tylko na szybie bo ramka przegnita.... tylną wycieraczkę chciałem lekko przesunać bo była w złej pozycji , została mi w rece , poprostu aluminiowe ramie było tak skorodowane że odpadło ...
Mechanika ; silnik pekniety wał , napedy wygladają ok nie ma wiekszych wycieków poza jakimiś zapoceniami , wszystkie gumy gałek i przegubów całe manszety też ,
opony wyjeżdzone , popekane i zgrebiałe ,
to wszystko wyglada jakby było nigdy nie ruszane , nie trafiłem na dole na srubę którą ktoś kiedyś ruszał , kilka mniejszych już urwałem :roll: , na dole wszystko brązowe do cna , nie ma dziur ale tam nigdy nikt nic nie robił :roll:
zbiorniczek sprzęgła minimum , hamulców minimum , wspomy minimum .
przeglądy robione co 2 lata , ostatni w czerwcu 2018....
odnoszę wrażenie że ten samochód jak przyjechał do kraju 10 lat temu tak musiał mężnie znosić exploatację bez żadnych serwisów , w końcu zemścił się pękniętym wałem , przypadłością z którą jeszcze żaden z moich znajomych nie miał do czynienia :roll:
zastanawiam się czy mosty są szczelne czy kompletnie suche w środku że nie puszczają nic :lol:
wszystko jest sukcesywnie rozbierane , bo dostanie drugie Zycie.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Legend » 12 gru 2021, 01:22

rób rób, ratuj klasyka :)

to auto jest tak idioto odporne, że tylko gówniany serwis go zabije.

Od pary tys KM jeżdzę tym 3.2 DOHC i to auto jest zaj....ste. Przejechane 5 tys km i zero ubywki oleju. autostrada- 150km/h bez większego wrażenia przy spalaniu poniżej 13ltr.
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1417
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 12 gru 2021, 02:19

ciekawym i kontrowersyjnym zjawiskiem jest agonalny stan chłodnicy klimy i wartość wskazywana przez sprzęt , dlatego przy wyjmowaniu silnika zdecydowałem że nie rozpinam układu co kosztowało mnie trochę kombinacji by wyjąć silnik tak by sprężarka została pod maską https://photos.app.goo.gl/iLK4Ug2JqT3SvhMc7
poprzedni właściciel auta twierdzi że auto stało u mechanika od maja , ale ze względu na stan podwozia mi się wydaje że dłużej ...
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Legend » 12 gru 2021, 02:26

wyrąbane żeberka...nic dziwnego, wystarczy, że ktoś przyrąbał kercheem i klops.

co do ramy, niekoniecznie. Silnik i reszta było suche to masz rdzę :)
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1417
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 12 gru 2021, 02:29

Legend napisał(a):wyrąbane żeberka...nic dziwnego, wystarczy, że ktoś przyrąbał kercheem i klops.

co do ramy, niekoniecznie. Silnik i reszta było suche to masz rdzę :)

z autokonserwacją to masz rację , brak wycieków równa sie korozja podwozia, ale co do chłodnicy , większośc tych radiatorów wyjołem osobiście bo wisiały bezwładnie .
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 14 gru 2021, 00:55

coś tam się powoli robi .
rama swerzynką nie jest , ale dziur narazie nie widzę :)2 https://photos.app.goo.gl/7GZGYJEuWag2EZCB6
coprawda mocowanie ławy skrzyni trzeba by odbudować bo przegniła na styku elementów z obu stron , ale to nie jest problem
Jedna szpilka od poduszki z przodu juz urwana , ale spoko coś tam bedzie trzeba mysleć przy składaniu , ewentualnie się wykona coś z czegoś czymś :)21 , do dyspozycji jest tokara frezarka , tylko co ma sens?? szpilki z nierdzewki ?? .
nowe poduszki są jeszcze do kupienia czy nie ? co ewentualnie dajecie ? myślę ewentualnie o zastosowaniu tulei ertalonowych i nawet żeby były wyższe niż ory ? ale czy nie bezie za twardo przez co zgubi sie komfort jazdy?? ewentualnie jaka guma? ile shore'a?
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez miras7 » 14 gru 2021, 09:08

Tulejki ertalonowe to tylko jako dodatkowe, żeby ewentualnie podnieść budę jak masz taką potrzebę. Nie można nimi zastąpić gumowych, a chwilowy brak komfortu to najmniejszy problem. Na wykrzyżach buda zacznie pękać, musi być elastyczne połączenie buda - rama. Co do szpilek, to ukręcenie tych sześciu przednich to nie problem bo to śruba + nakrętka. Gorzej jak to będzie któraś z 6 tylnych, bo są w budę wkręcane i robi się dodatkowa robota. Może nierdzewka to niegłupi pomysł. Trzeba tylko pamiętać, że tam jest M10 x 1.25, przynajmniej w tych 6 tylnych to istotne.
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1798
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 14 gru 2021, 10:34

ok dzieki za info
takie może głupie pytanie ale po co jest metalowy krążek na belce mocowania drążków skrętnych?? wyglada jakby jakiś odważnik :shock: https://photos.app.goo.gl/DbgiHmiQGhbv3VGF8
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez miras7 » 14 gru 2021, 10:39

W Isuzu jest tego jeszcze mało. Są auta, że jest tego wszędzie pełno, na mostach, belkach, wahaczach, z gumą lub całe metalowe.... Podobno mają jakieś działanie antywibracyjne czy coś. Po wywaleniu raczej nie odczujesz różnicy
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1798
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Legend » 14 gru 2021, 10:55

wygląda jak radar aktywnego tempomatu :D :)21 :)21
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1417
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 21 gru 2021, 02:50

coś i mi tu nie pasuje z ilością poduszek między budą a ramą wydawało mi się że ma być 12 a widzę 10 ...
Wykręciłem od przodu po 3 i widzę do tyłu już tylko dwie , z czego jedną przed prawym tylnym kołem już urwałem bo była zgnita na wskroś :roll: ...
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Jake » 21 gru 2021, 04:08

mcgiver napisał(a):coś i mi tu nie pasuje z ilością poduszek między budą a ramą wydawało mi się że ma być 12 a widzę 10 ...
Wykręciłem od przodu po 3 i widzę do tyłu już tylko dwie , z czego jedną przed prawym tylnym kołem już urwałem bo była zgnita na wskroś :roll: ...

Prawdopodobnie zapomniales o tych na środku w kształcie oczek.
Ale nic tak nie pobudza wyobrazni inzyniera jak rysunek techniczny.
Obrazek
Obrazek
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4316
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 15 sty 2022, 23:49

małe update tematu.

Silnik z nowymi panewkami korbowymi i głównymi oraz pierścieniami .
wszystkie tłoki mają dodatkowe 6 drenów olejowych fi 2,7 w półce pierścienia olejowego, więc każdy tłok ma po 10drenów fi 2,7 zamiast 4 oryginalnych fi 2,3mm.
w przyszłym tygodniu głowice jadą do remontu , tzn na pomiary , planowanie i wymagane działania serwisowe.
Niebieski polift w trakcie rozbiórki na razie stoi na kanale i coś tam powoli się grzebie, ale ze względu na to że na jesień pogłebiłem na 190cm kanał i nie zdążyłem wybetonować to podchodzi mi woda , więc nie bardzo mi się tam chce siedzieć :roll: , w każdym razie niewiele zostało na oddzielenie budy od ramy, jak tylko się to uda to rama jedzie do piaskowania , a z budą trzeba konkretnie działać blacharsko , ale o tym szerzej kiedy indziej.



Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 10 sty 2025, 20:46

Po trzech latach przerwy coś zaczyna się dziać w temacie :)2 .
Przywiozłem dziś 1 głowicę po remoncie . Narazie jedną bo koszty niestety wzrosły , więc druga narazie leży i czeka aż dam sygnał że można robić. Tydzień temu wycena remontu opiewała na 800zł za jedną głowicę jeśli nie trzeba będzie kupować nic nowego. Uszczelniacze i zimering wałka zawiozłem nowe japońskie , zawory na oko wyglądały ok , więc sądziłem że nic nowego nie wpadnie .Niestety po rozbiórce okazało się że żaden zawór nie trzyma wymiaru , a prowadnice fi6 spokojnie by przyjęły zawór fi7 . Tak że wpadły wszystkie nowe zawory i wszystkie nowe prowadnice . Pozatym dwa gniazda już też były słabe więc zostały wymienione. Zawory dotarte , szczeliny ustawione w tolerancji ( podobno ; muszę to pomierzyć) Muszę też sprawdzić ustawienie wałków względem koła , bo nie jestem pewny czy nie wymaga korekty.
Głowica ma praktycznie wszystko nowe , a cały odlew i nawet kanały wewnątrz wyglądają jakby dziś to zeszło z odlewni, nie wiem jaką chemię do tego używają , ale naprawdę robi wrażenie :o .
kilka fotek https://photos.app.goo.gl/yUhARzxPMh4k8Fup6
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 12 sty 2025, 01:50

No i dobrze mi się wydawało :o
Nie żebym to zauważył na pierwszy rzut oka , bo to się tak nie da , ale jakieś przeczucie spowodowało że skonfrontowałem to z manualem no i wałek wydechowy jest wyprzedzony na kole zębatym o jeden ząb, muszę to skorygować, ale panowie dostaną zjebkę bo mówiłem, że ma być tak porobione żebym nie musiał nic więcej robić sam, tymbardziej za tą kasę.
Niemniej punkty na wałkach są tak słabo widoczne ,że naprawdę trzeba się postarać żeby to sprawdzić , szczególnie na prawej głowicy gdzie są tylko pojedyńcze kropki ( na lewej są po dwie).
Jakby to zostało to pewnie nic by się nie stało , ale na pewno odbiło by się na potencjale motora.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 08 lut 2025, 20:23

czekam na drugą głowicę i nie mogę się doczekać.
powoli będę kompletował drobnicę do nowego silnika , co by to poskładać do kupy i mieć spokój na długo.
Swiece , czujnik położenia wału i ewentualnie jakieś detale które lepiej wymienić teraz puki wszystko jest na wierzchu i jest dobry dostęp. Jest tu więcej czujników i diwajsów niż w 6vd1 dlatego pytam bo z tą v-ką mam pierwszy raz do czynienia w kwestii remontu. Coś ktoś może polecić co i jakie konkretnie firmy i na co ewentualnie zwrócić uwagę?
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Jake » 09 lut 2025, 19:19

6ve1 ma ciensze przewody wiazki niz 6vd1, lubia sie lamac przy wtyczkach wtryskiwaczy - sprawdzic.
Motylki od malych klapek regulowanej dlugosci dolotu potrafia sie odkrecic i srubki wpadaja do cylindra. Rozebrac i posprawdzac. W razie potrzeby dokrecic na klej do gwintow.
Wymienic wiazke czujnika spalania stukowego miedzy glowicami. - prewencyjnie, bo czesto pada a dostep arcychujowy.
Dobrze sprawdzic szczelnosc linii wodnej miedzy glowicami - potrafi to cieknac i lac wode miedzy glowice.
Ogromna ilosc czesci pasuje z froty 3.2 wiec mozna tanio dorwac na szrocie lub w oplu.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4316
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 09 lut 2025, 21:13

szukam świec.
wg manuala są dwa rodzaje denso i jedna champion.
K16PR-P11
RK16PR11
RC10PYP4
Niestety żadnego z kodu nie mogę namierzyć u nas, zawsze któraś cyfra lub litera krzaczy , a jedynie gdzieś za granicą , ebay , amazon itd.
Ktoś zna jakieś pewne sprawdzone zamienniki dostępne na allegro lub w jakichś większych sieciach u nas co by było wszystko ok? nie chcę kupować kota w worku bo komuś się wydaje że powinno być ok , tym bardziej że miałem kiedyś w becie problem z zamiennikami i przeszło dopiero po wymianie na dedykowane.
Auto ma lpg. chcę założyć nowe i nie zaglądać tam przez 50tyś km
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Poprzednia strona

Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości