Wolniejsze przełożenia [3.1]

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Re: Wolniejsze przełożenia [3.1] [1:4.77]

Postprzez miras7 » 13 kwi 2020, 20:35

Jake napisał(a):....

Co gorsza 98+ ma zdaje sie jeszcze inny tylny dyfer niz 92-97?

Tak. Znacznie. Większa średnica koła talerzowego, grubsze półosie, inne lsd
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Wolniejsze przełożenia [3.1] [1:4.77]

Postprzez Jake » 13 kwi 2020, 23:54

Brakuje mi jakichś katalogów/tabel/ksiazek, zeby takie dane pozyskiwac, wiekszosc wiedzy mozna albo zdobyc od innych forumowiczówch, a te czasami sa bledne, albo eksperymentalnie, ale do tego trzeba miec przed domem małe składowisko złomu. Do kitu, ze mosty nie maja oznaczen/symboli, tak by łatwo wyszukiwac ich parametry w internecie.
Ale powoli zaczyna mi sie to w całóść układać. Na dzien dziejszy z tego co wywnioskowałem sa 4 rodzaje tylnego dyfra w Isuzu
1)Trooper <92 - 10 bolt
2)Trooper 92-97 - 12 bolt
3)Trooper >98 - 12 bolt "modified" jak to ochrzcili na planetisuzu
4)Rodeo/Frontera = Dana 44
O przednim wiem nieco mniej, ale nigdzie nie znalazłem info o istnieniu roznych wersji. Czy ktoś wie o roznicach miedzy Frota A, Frota B i Trooperem? Do wszystkich rzekomo pasuje ta sama blokada ARB.
Fronterowcy piszą, że most 5.13 we Frocie A Sport 2.0 jest jak z papieru i jest znacznie gorszy od innych z Froty A Long i Froty B. Z kolei uff kombinował zeby zamontowac do do Troopera, czyli podejrzewał ze jest identyczny? Gubie sie w tym :lol:
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4307
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Wolniejsze przełożenia [3.1] [1:4.77]

Postprzez miras7 » 14 kwi 2020, 08:18

Tak jak piszesz - nie mając konkretnych danych trzeba mieć miejsce i kase na małe złomowisko. Radzik tak zrobił z Vitarami i GV. Uporządkował co z czego z czym pasuje i jeszcze to wszystko przetestował pod kątem wytrzymałości. Ale on z tego żyje.
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Wolniejsze przełożenia [3.1]

Postprzez Jake » 24 maja 2022, 18:02

korf napisał(a):Co myślicie o włożeniu przełożeń 4.77 z Frontery B 2.2B? Pytam o wytrzymałość.

Po prawdzie jest pewna mozliwosc.
Tak jak pisalem wczesniej.

Trooper 92-97 - most Isuzu
Trooper 98-02 - Dana 44 "modified"
Frontera - most Dana 44

P&P nic nie jest kompatybilne, ale jako ze most z nowszych rocznikow jest pewna wariacja na temat Dana 44, to mozna wziac most 4.8 lub 5.13 z Frontery, wydlubac z niego talerz i atak i przy pewnych kombinacjach, modyfikacjach i zmienionych lozyskach zalozyc do glowki do Troopera po 98 roku. Przedni dyfer jest p&p z frontery.
Taka opcja jest dostepna tylko dla aut po 98r. Dla starszych rocznikow wymagaloby to przelozenia pochwy z polifta, dyfra z froty i polowy przedniego zawiasu z polifta.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4307
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Wolniejsze przełożenia [3.1] [1:4.77]

Postprzez pocieszny » 25 maja 2022, 01:21

Jake napisał(a):O przednim wiem nieco mniej, ale nigdzie nie znalazłem info o istnieniu roznych wersji. Czy ktoś wie o roznicach miedzy Frota A, Frota B i Trooperem? Do wszystkich rzekomo pasuje ta sama blokada ARB.
Fronterowcy piszą, że most 5.13 we Frocie A Sport 2.0 jest jak z papieru i jest znacznie gorszy od innych z Froty A Long i Froty B. Z kolei uff kombinował zeby zamontowac do do Troopera, czyli podejrzewał ze jest identyczny? Gubie sie w tym :lol:

nie do końca, pomijając różnice sposobu zapinania przodu to stary trooper montek A oraz D-max mają ten sam mniej więcej most, monterey B oraz trooper4 ciut inny, i w teorii ta sama blokada pasuje ale do 2 ostatnich trzeba modyfikować dyfer,
to samo tyczy się tylnych mostów, LSD/pełna blokada ze staruszka pasuje do montka A ale już nie do B do tego w D-maxie 2012-2016 trzeba skracać półosie
kilka razy spotkałem się z tym, że blokady pasują te same do wszystkich trooperów, ale nie do końca jest to prawda albo aftermarketowe blokady są "fabrycznie" przystosowane do montażu w róznych mostach, BTW ten sam ARB co do późnego troopera pasuje też do trailblazera i kilku innych amerykanów
co do zmiany froty na isuzu, kilka takich fronter jeździło swego czasu w KRK, zmienione mosty na trooperowskie stare, pasują "bolt on", zwykle do większych silników frontery, najczęściej do 3,2V6 wsadzonego do starej budy, do nowszej tylny trzeba przerobić niezależnie jaki dawca
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3903
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Wolniejsze przełożenia [3.1]

Postprzez Jake » 25 maja 2022, 06:58

Nie wiem nic o D-Maxie, ale jesli chodzi o przedlift/polift przedni most jest identyczny - wiem go grzebalem i w swoim mam mieszanke, nie mowie o istnieniu lub braku przesuwki tylko o dyfrze. Tylny jest inny, juz pisalem. Isuzu 12 bolt przedlift i Dana 44 modified polift.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4307
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Wolniejsze przełożenia [3.1]

Postprzez korf » 25 maja 2022, 07:52

Dorzucę jeszcze, ze tylny most z tego co pamiętam jest we Frocie na 4linku a u nas na sierżancie.
Mosty z Froty B mocniejsze od mostów z Froty A, ale nie wiem jak się to ma do Montereya - widziałem Froty z mostami od Montiego, ale nie odwrotnie.
2.6 LWB, 2.6 RS, 3.1 RS, 3.1 LWB, 3.5 LWB, 3.2 RS, 2.8 LWB, 3.5 RS | Trooper 4WD
Avatar użytkownika
korf
 
Posty: 554
Dołączył(a): 31 mar 2009, 11:29
Lokalizacja: Katowice | SBL

Re: Wolniejsze przełożenia [3.1]

Postprzez pocieszny » 25 maja 2022, 11:42

no isuzu ma dużo mocniejsze mosty, każde
niezależnie od tego jakie weźmiesz, dlatego nie spotykasz odwrotnej konwersji, to jakbyś miał patrola z mostami Dana30 :)21
co do samego dyfra z przodu, muszą być jakieś różnice jeśli do tej samej blokady musisz w polifcie robić modyfikacje dyfra (to jest info wg manuala do ARBa), i tak jak pisałem sposób zapinania przedniego mostu nie ma żadnego znaczenia
jeśli rzeczywiście nie ma, to wychodzi tylko na to że isuzu stosuje ten sam przedni most do wszystkich pojazdów lekkich od 83 do dnia obecnego :)21 :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3903
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Wolniejsze przełożenia [3.1]

Postprzez Jake » 25 maja 2022, 18:13

Pokaz mi te modyfikacje dyfra by ARB ;)
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4307
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Wolniejsze przełożenia [3.1]

Postprzez Legend » 25 maja 2022, 18:17

mówicie, że frota nie ma mostów isuzu...to jakie mosty ma Rodeo/Amigo?
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1418
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Wolniejsze przełożenia [3.1]

Postprzez Jake » 25 maja 2022, 19:19

Przod: Isuzu, taki sam jak Frontera/ Trooper / Monterey
Tyl: Dana 44, takie same jak Frontera.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4307
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Wolniejsze przełożenia [3.1]

Postprzez pocieszny » 25 maja 2022, 19:24

Jake napisał(a):Pokaz mi te modyfikacje dyfra by ARB ;)

nie mam, bo nie kupiłem blokady za 3500 + kompresora, ale czytałem instrukcje montażu do poszczególnych pojazdów, jak miałem nadzieje, że znajdę chiński zamiennik (na owy czas nie było)
w montereyu B trzeba było coś szlifować (pewnie obudowę, ale nie pomne na 100% bo nowego mostu nie mam, nie interesowało mnie to za bardzo wtedy), tak samo w którymś trailblazerze/blazerze, w D-maxie (akurat moim więc mi zostało w pamięci) skracać półosie o 3mm z tego co pomne,
w staruszku i w Montku A nie trzeba było nic
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3903
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Wolniejsze przełożenia [3.1]

Postprzez Jake » 25 maja 2022, 21:29

Łeeee, to na takiej zasadzie to ja mam w domu slonia w karafce, czytalem kiedys w ulotce z pizzeri ze na wyspach Bergamuta jest kot w butach i slon z trabami dwiema, a Mitsubishi Pajero to jezdzi na wode mineralna.
Tu jest przyjacielu drogi rozpiska jakie blokady ARB pasuja do jakich modeli:
ARB Diff Locks.png
ARB Diff Locks.png (128.66 KiB) Przeglądane 10945 razy

A tu jest moj most z poliftowa glowka w przedliftowej pochwie. Plug & play. Jest istniejacy, prawdziwy, namacalny i poskrecalem go "tymi rencoma" wiec gwarantuje ze "sie da" :)21
axle.jpg
axle.jpg (79.68 KiB) Przeglądane 10945 razy
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4307
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Wolniejsze przełożenia [3.1]

Postprzez pocieszny » 26 maja 2022, 11:06

Jake ja nie mówię, że się nie da, mówię, że są różnice w budowie, pewnie w nowszej jest jakiś wystający element, który trzeba "przeszlifować" żeby się na przykład przewody zmieściły bez kolizji z "czymś"
ja najbardziej żałuje, że w D-maxie nie ma takiej plakietki jak była w trooperze z kodami wszystkiego, to że sama główka pasuje, to wiem, przekładałem, ale mówiliśmy o całym moście
tak czy siak, musze policzyć przełożenia w moim, bo chyba chce go trochę zwolnić, na góry przydałoby się trochę więcej momentu na dole
pewnie ma 4,3 i będzie trzeba szukać 4,5 ;) a fajnie by było choć LSD na tył załapać :)21 bo kontrola trakcji jest fajna... ale jakoś nie ufiem :)21
ta rozpiska potwierdza tylko to, co wiem od dawna, że w D-maxie są stare mosty z troopera :)21
pasuje to jedno, co trzeba zrobić z mostem masz już w instrukcji montażu, i 203 z tego co pamiętam pasuje też do kilku amerykańców, do montereya B nie pasuje blokada na tył z montereya A ani staruszka troopera i nie prawdą też że nie ma do nich blokad ARB jak tam pisze bo są ;)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3903
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Wolniejsze przełożenia [3.1]

Postprzez Jake » 26 maja 2022, 15:02

No nie wiem, nie upieram sie, ale dziwne to dla mnie, dlatego chcialem poczytac te instrukcje bo naprawde nie wiem co tam mialoby wystawac. A jestes pewien ze to o przod chodzilo? Bo tyl w polifcie tak jak pisalem zmodyfikowana Dana 44 i jest duza szansa ze do tego wlasnie pasowalaby blokada z Rodeo/Frontery po jakichs drobnych przerobkach. Tak czy tak - dla mnie to akademicka dyskusja. Predzej kupilbym J80 z blokadami niz zaplacil 6000zl za komplet blokad ARB do Troopera ;)
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4307
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Wolniejsze przełożenia [3.1]

Postprzez pocieszny » 26 maja 2022, 22:22

tak,
dla mnie ARB też przerost formy nad treścią (do normalnego użytkowania), już chyba bym wolał E-lockera z orginalnego nowego D-maxa
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3903
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Wolniejsze przełożenia [3.1]

Postprzez Jake » 26 maja 2022, 23:01

Mnie kusi fabryczna blokada tylnyego dyfra do 4Runnera. Pasuje np. od J90. I spokojnie do zrobienia za 1500-2000zl + jeszcze mozna sprzedac stara glowke bez blokady i sie 600-800zl zwroci. Tylko po prawdzie chcialbym ja zalozyc bardziej dla samej frajdy modyfikowania auta niz z potrzeby, wiec to jest jakis tam dalek temat i niski priorytet.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4307
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Wolniejsze przełożenia [3.1]

Postprzez pocieszny » 09 cze 2022, 12:33

w D-maxie 2 wychodzi, że przełożenie mostu to tylko 3,727 :shock: :shock: :o
więc zmiana to w zasadzie na 4,1 byłaby ok, do 33 cali byłaby w zasadzie idealna dla mnie
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3903
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Wolniejsze przełożenia [3.1]

Postprzez Jake » 10 cze 2022, 14:50

A tak, to calkiem prawdopodobne, ale tam masz chyba nieco wiecej kuca pod maska niz Trooper. HDJ80 np. fabrycznie miala 3.9 albo 4.10.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4307
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Wolniejsze przełożenia [3.1]

Postprzez pocieszny » 10 cze 2022, 23:20

no w moim jest ciut więcej niż fabryka wymyśliłą ale dalej nie przekraczam 200KM i 500Nm :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3903
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Poprzednia strona

Powrót do 1992-1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości