Nie ma problemu. Do zabaw wlasnorecznie oczywiscie nie zmuszam, bo nie kazdy lubi, ale jesli problemem jest nie obrzydzenie do mechaniki a jedynie obawy o wlasnej umiejetnosci - to zapewniam, ze to proste czynnosci
Baczek cisnienia oleju to duzy czujnik od wskaznika wychylowego na desce. Wyglada tak:
- Oil Pressure Sensor.jpg (93.84 KiB) Przeglądane 11601 razy
To ten na gorze z odstajacym kabelkiem. Ten mniejszy na dole to do kontrolki "lampa alladyna". Nie mozna zapalic silnika bez tego baczka, bo wywali tamtedy olej w tempie zaskakujacym. Trzeba tam wkrecic cokolwiek jako zaslepke. Gwint to 1/8x28 BSPT. Taka zaslepka da rade:
https://allegro.pl/oferta/korek-z-kolni ... fb1e42d48cMysle ze do kupienia od reki w SPAW sp. z o.o. Nowohucka 92. Dowolny inny nawet niedopasowany czujnik tez bedzie okej. Z osprzetu to musi byc rozrzad i rozrusznik. Fajnie jakby byla pompa wody i paske od niej i woda w chlodnicy, zeby go nie zagrzac.
Jesli chcesz zeby ktos to dla Ciebie odpalil i powiedzial: Dobry, warto szukac kupca, albo zlom - do pieca to podjedz do Lolka na ul. Mokra 2, Tel: 604 823 830 (ale dodzwonic sie trudniej niz do prezydenta). Opinie na forum na jego temat sa rozne, ale nie wdajac sie w glebsze dywagacje - nie chcesz robic remontu cacuszka tylko odpalic silnik wiec do tego gosc sie sprawdzi. Specjalizuje sie w Isuzu.
4JB1/4JG2 to sa ogolnie dosc dobre silniki. Sa trwale i rzadko sprawiaja klopoty. Demonem mocy nie sa, ale nadrabiaja momentem obrotowym. sam jezdze autem z podobnym silnikiem (tylko pojemnosc ciut wieksza bo 3.1) jakis 7 rok i wszystko jest jak nalezy. Czy jest lepszy od Land Roverowskiego 300TD? Jedzilem i tym i tym. Powiedzialbym ze sa bardzo zblizone. Moc ta sama, moment oborotowy niemal identyczny, tez 4 cylindry w rzedzie. Oba silniki to podoba kategoria. Kwestia gustu - jedni lubia japonska motoryzacje inni brytyjska. To chyba podstawowa roznica.