Fajny projekt, dobra robota.
Taak, to jest fajne, ze wiekszosc producentow uzywa pomp Boscha / na licencji Boscha i duzo gratow do siebie nawzajem pasuje. Dzieki temu mozna wlasnie tworzyc takie hybrydy.
Bardzo uwazaj z tym rozkrecaniem traktora do 4000 tysiecy. Tam sa ogromne masy wirujace i czesto uklad korobowy tlokowy jest slabo wywazony. Co wiecej - nie wiem jak w Int Harv. ale w rodzimych produkcjach przeciwwagi walu korbowego sa odkrecane i mocowane na sruby. Serio. Jak to sie urwie od za duzego momentu obrotowego to bedziesz mial jatke - jak po wybuchu bomby i nie bedzie czego naprawiac.
To samo z 4JG2 - raz ze wywaznie ukladu krobowo-tlokowego, dwa ze to jest silnik OHV, Tam ta bardzo duze bezwladnosci - duze ciezkie zawory (w koncu po 2 na cylinder), popychacze, szklanki, koniki... Dlatego on fabrycznie ma odcinke na 4500/4600. Ja swoim jedzilem na wysokich obrotach - ale tak do 4200/4300 - i tylko po to zeby po zmianie biegu nie bylo zduszenia i ponownego rozpedzania turbiny, bo powyze 4000 krzywa momentu juz pikuje w dol.
Jak w takim silniku przesadzisz z predkoscia obortowa - to w pewnym momencie sprezyny zaworowe okaza sie za slabe i tlok spotka sie z zaworami.
Jestem bardzo duzym entuzjasta dlubania / przerabiania i kombinowania, ale zawsze przestrzegam - jesli likwidujemy i przekraczamy bariery proucenta musimy ustawic swoje... albo miec swiadomosc ze moga sie pojawic czestsze eksplozje

I to nie dlatego ze "zle isuzu kiepskiej jakosci" tylko pragnienia za duze.
Z reszta wszystko to co napisalem ma znacznie tez w benzynie. Tunning silnika sportowego /pseudo-sportowego to nie tylko kute tloki, aftermarketowe korby, duza turbina i wieksze wtryskiwacze. To mrowcza praca - nad wywazeniem korb, nad portingiem kanalow, nad precyzyjnym spasowaniem tlokow do tulei, panewek do walu, zaworow do gniazd, nad sprezynami zaworowymi, nad sprawdzeniem wydatku pompy oleju, nad przeplywami - nad tym czy przy 8000rpm nie okaze sie ze zmyjemy caly filtr oleju np. z jakiejs podpory walu. Ile doladowania mozemy dolozyc zanim przegrzanie powietrza spowoduje detonacje, ile paliwa mozna ujac zeby bylo blizej stechiometrycznej mieszanki bez przegrzania glowic, czy przy szybszej predkosci obrotowej i ostrzejszym walku i np dluzszych czasach otwarcia zaworow - wystarczy czasu gdy sa zamkniete zeby sie chlodzily i nie wypalaly? etc etc. Zeby efekty byly ekscytujace - trzeba wlozyc duzo nudnej pracy wczesniej.
