Samochodowy namiot dachowy

Wszystko to, co powinno znaleźć się na wyposażeniu samochodu i garażu.

Re: Samochodowy namiot dachowy

Postprzez miras7 » 19 kwi 2020, 21:45

Świetnie wygląda :)2 A, jeśli można spytać, gdzie się wybieracie w "sezonie wakacyjnym" ?
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1824
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Samochodowy namiot dachowy

Postprzez czubaka » 27 kwi 2020, 20:43

A dziękuję za miłe słowa :) ciężko prognozować czy będziemy mieli wogole możliwość swobodnego przemieszczania się. Kierunku jeszcze nie obralismy.
czubaka
 
Posty: 119
Dołączył(a): 13 cze 2012, 22:29

Re: Samochodowy namiot dachowy

Postprzez krzyko66 » 24 maja 2024, 15:09

Witam, Projekt fajnie się zapowiadał, ale relacja jakoś została przerwana. Jak wygląda sytuacja na dzisiaj - doszło do wykończenia namiotu? Przetestowany w boju?
Isuzu Trooper 3.0 D 2002 r.
Avatar użytkownika
krzyko66
 
Posty: 117
Dołączył(a): 28 maja 2009, 22:03
Lokalizacja: Supraśl/Białystok

Re: Samochodowy namiot dachowy

Postprzez mcgiver » 05 cze 2025, 23:39

no faktycznie projekt ugrzązł w miejscu, pytanie , czy tak miało być bo temat umarł czy wręcz przeciwnie, projekt trytnoł i autor nie chciał sie dzielić osiągnięciami .?....
Ja dziś jestem na końcowym etapie wykonania projektu namiotu dachowego ideowo w stylu Quechua 2sec, czyli minimalny czas poświęcony na przygotowanie namiotu do pełnej gotowości.
Ze wzgledów komercyjnych i anty konkurencyjnych napewno nie zamieszcze tu dziś żadnych fotek , poprostu interesuje mnie jak rynek zareaguje dziś na namiot dachowy ze sztywnym dachem i podłogą , który jest rozkładany i składany pneumatycznie z pilota w trakcie dojazdu na miejsce biwakowania, który ma na grzbiecie panel fotowoltaiczny 750W i który ma napokładzie własne zasilanie i ośwetlenie ? Takich warunków nie oferuje żaden producent ......
Może trochę pużno zabrałem sie za temat , mimo że klul się w głowie od 2017 roku, ale bedą dwie opcje, które własnie są szlifowane. Wersja slim (wysokośc 1000mm , szerokość 900mm ,długość 1900mm)
oraz wersja maxi (wysokość 1000, szerokość 1400, długość 2100).
Komletny namiot bedzie swoje ważył , bo bedą to okolice 70kg w wersji maxi, ale dzięki temu kwesta rozłożenia i złożenia to będą sekundy , wiec codzień bez żenady można być bezstresowo w innym miejscu.
Pierwsze egzemplarze bedą dostępne jeszcze tego lata :)2
czekam na ewentualne sugestie i komentarze .
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2575
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Samochodowy namiot dachowy

Postprzez miras7 » 06 cze 2025, 14:44

Ciekawy pomysł. Myślę, że ten slim się nie przyjmie. Musiałby być sporo tańszy od dwuosobowgo. Bardziej pomyślałbym nad szerokośią 120 i te 140. Rozkładanie w trakcie dojazdu...? Tzn w ruchu? Szybkie rozkładanie i składanie to ogromna zaleta. Oczywiście masa to wada, no ale coś za coś. Panel powinien być w opcji, nie każdy potrzebuje. Ja bym nie chciał płacić więcej za namiot ze względu na coś czego nie używam.
Pomyśl nad jakimś przepustem dla rury od "webasto". To coraz modniejsze (i tańsze od puchowych śpiworów).
Ja też miałem sobie coś takiego budować, ale z braku czasu kupilem szmaciaka, więc na razie jest.
Dużo kombinowałem, żeby boczne ściany szmaciane po złożeniu mogły się wietrzyć (schnąć) w czasie jazdy, a jednoczesnie być odizolowane od sypialni.
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1824
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Samochodowy namiot dachowy

Postprzez pocieszny » 07 cze 2025, 00:07

no to napisze z racji już kilkuletniego używania dachowców przeróżnych
webasto to nic nowego ani "modnego" od początku używam w zimie do spania w namiocie (nawet tym na ziemi jeszcze), co do czasu składania/rozkładania to w sumie są minuty (wiele zależy oczywiście od auta i na jakiej wysokości mamy namiot), ale nawet szmaciaki gdzie trzeba latać z zamkiem dookoła nie są problemem w codziennym składaniu, obecnie używam Vario 210 z escape (z racji powiększenia rodziny musiałem przeskoczyć ze 160 na 210, a pewnie za niedługo nawet na 230 będę musiał :)21 ) preferuje namioty w skorupie z racji szybkości rozkładania i używania również zimą, co do ceny.... nawet drogie namioty (to ponad 12k pln) zwracają się przy rodzinie 3 osobowej po 3-4 wyjazdach (w moim przypadku to jest czasem pół roku), więc budowanie w zasadzie trzeba traktować jako hobby bo sensu ekonomicznego brak,
co do pomysłu @mcgiver`a, nie deprecjonuje Twojego pomysłu, ale takie rozwiązania już dawno są, fakt drogie bo materiały do wykonania też nie są tanie, gdyby nie to że muszę mieć duży namiot możliwe że poszedłbym w tym kierunku, zrobienie takiego przykładowo "trójkąta" nie jest problematyczne, i przyjemność ze zrobienia sobie samemy oczywiście też jest ogromna :)2
dla mnie największą pomyłką w większości namiotów są te pręty do naciągania szmaty. to poroniony pomysł totalnie :)3
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3916
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Samochodowy namiot dachowy

Postprzez mcgiver » 07 cze 2025, 14:50

Co do rozkładania w trakcie dojazdu to owszem będzie to możliwe , bo planuję to tak wykonać żeby nie trzeba było nic odpinać ręcznie ponieważ system pneumatyczny będzie miał blokady które będą trzymały konstrukcję w kupie dopóki nie dostaną ciśnienia. Tu jest mowa raczej o tym że namiot będzie się mógł już samoczynnie otwierać podczas parkowania , tak dla bajeru.
Obszyciem zajmie się profesjonalna firma która ma wieloletnie doświadczenie w branży różnych surwiwalowych wyrobów więc dobór „szmaty” zostawiam im.
Namiot będzie komplexowo wykonany na krajowych komponentach i mimo wszystkich zalet będzie kosztował poniżej 10000 zł. Panel fotowoltaiczny będzie głównym składnikiem i wbrew pozorom panele dziś są naprawdę tanie. Jedyne co rozważam to wielkość panela gdyż niestety będzie to najcięższy element w konstrukcji.
A co do przepustu dla vebasto to pomyślę nad tym.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2575
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Poprzednia strona

Powrót do Osprzęt i Akcesoria

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości